Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1464
    mr_rockster
    Deltagare

      Tjenare!

      Köpte en Impreza WRX -01 i veckan som var i riktigt fint skick men dessvärre helt original så nu måste den fixas till lite så jag har 1000 frågor och sätter igång med en gång ;).

      Avgassystem, räcker det med att byta från katten och bakåt eller måste man byta hela vägen? Behöver inte ha massor av effekt till att börja med men lite skönare ljud vore fint och jag har hört att pipan ska vara en rejäl strypning. Vad behövs i första läget och var handlar man bäst/billigast? Bygga själv kanske är det bästa?

      Luftfilter, bör man byta det? Har hört att luftmassemätarna brukar strula om man sätter dit ett öppet… Lite finare insugsljud hade varit trevligt däremot. Vad bör jag handla? Vad kostar det? Ska jag ha kvar original?

      Sänkningssats, vill ju gärna ha ner bilen i backen lite… Vad ska jag köpa för märke? Har hört lite negativ kritik om HR-satsen, finns det någon som är riktigt bra/billig?

      Vita blinkers måste jag ha, var köper man det bäst/billigast?

      Har en stor vinge liggandes, hur monter man den smidigast? Är bara hål under för att skruva fast den… Hur många skruvar bör man minst fästa den med för att vara säker på att den sitter?

      Var köper jag billigast BRA däck? Dackonline? Vilka kan man byta till?

      Vad bör jag göra som steg två om jag vill ha lite mer effekt? Chippa+mappa+pipa hela vägen? Hur mycket gör det? Håller grejjerna?

      Det var mina 1000 första frågor, snälla hjälp mig med lite fina svar nu 😉

      MVH

      Johan

      #45082
      Lt Dan
      Deltagare

        Tjena!

        Jag får inte ihop det. Är det samma bil som du har till salu eller har du två?

        /Dan

        #45083
        mr_rockster
        Deltagare

          Det är samma som jag har till salu… Är lite kluven ;)..

          MVH

          Johan

          #45084
          mr_rockster
          Deltagare

            Ingen som har några förslag?

            #45081
            Manor
            Deltagare

              Ingen som har några förslag?

              Det kanske är fler än jag som tycker att ditt egentliga intresse av Imprezan inte känns så seriöst… Vad är du ute efter, fixa till bilen inför en försäljning eller bli övertygad om att det är en bil värd att äga och vårda? De flesta frågor som du ställer har väl också besvarats i forumet 1654321 gånger, och det kanske också är en anledning att intresset att svara är lite…eh…tveksamt.

              Ta dig du först en funderare på vad du vill, samt använd SÖK-funktionen i forumet så lossnar det nog ;-).

              #45085
              lunkan
              Deltagare

                Ang. avgas så räcker det med att byta down pipe o slutburken och behålla mittenröret med katt.

                Vill du ha lite mer insugsljud så ska du bara “snorkla av”. Man tar bort allt innan luftburken som börjar över högerlyse och går sen ner bakom högerskärmen och upp till luftburken.

                #45086
                Krille_G
                Deltagare

                  sänkning !
                  jag har bra pris på coilovers!

                  #45087
                  rickey
                  Deltagare

                    Vill du ha lite mer insugsljud så ska du bara “snorkla av”. Man tar bort allt innan luftburken som börjar över högerlyse och går sen ner bakom högerskärmen och upp till luftburken.

                    Kan man stöta på några problem om man göra detta?

                    #45089
                    NickeH
                    Deltagare

                      Vill du ha lite mer insugsljud så ska du bara “snorkla av”. Man tar bort allt innan luftburken som börjar över högerlyse och går sen ner bakom högerskärmen och upp till luftburken.

                      Kan man stöta på några problem om man göra detta?

                      Nej det blir inga problem om du inte kör bilen genom en meterdjup vattenpöl och drar på för fullt mitt i 🙂

                      Tror inte det finns en enda impreza som har kvar snorkeln. Det låter ju ingenting om turbon med den kvar.

                      #45088
                      rickey
                      Deltagare

                        Tror inte det finns en enda impreza som har kvar snorkeln. Det låter ju ingenting om turbon med den kvar.

                        Det är kanske bara jag som har det, såvida den inte avlägsnats av tidigare ägare!

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.