Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35518
    spiderpig
    Deltagare

      Då det verkar vara allmänt dåligt tryck på ett annat subaruforum så testar jag här istället 🙂

      Semestern i år styrde mot Sundsvall och efter 70 mil enkelresa så blev man med Subaru! Ångrar inte en sekund. Väldigt skön bil att köra och äga än så länge.

      2010 års modell som gått 6600 mil i skrivandes stund. Var lite skabbig i lacken men efter 8 timmars polerande blev den tipp topp! Var lite nervös att 2.5 litern inte skulle orka med över huvud taget då jag var van vid min Saab 9-3 på 260 hk men det är som nämnt en skön “bruks”motor som går att göra omkörningar med. Dock utan att det kittlar i magen.

      Blev förvånad över att den inte drar med soppa. Körde på 0,68 på hemvägen och den har legat på 0,7 blandad körning sedan dess. Brorsan har en 3.0 och han ligger på litern påstår han men det är den äldre modellen så de kanske lyckades få till den nyare motorn eller växellådan lite effektivare vad vet jag.

      Kamremmen är bytt och stora servicen vad det nu innebär är gjord så jag ska ägna mig åt att få bilen att se snabbare ut då den inte är så snabb:) Verkar inte finnas utrymme för att trimma den heller så hoppar det.

      Planer framöver är att tona rutorna, lackera fälgarna, dekaler, stänkskydd, underredsbehandla den & installera vit interiörbelysning.

      Det jag verkligen saknar är backvarnare eller backkamera så blir något sådant. Forskar just nu i ersättningsstereo med navigator/blåtand/backkamera varianten.
      Lutar åt en sån här: https://radio-upgrade.com/index.php?l=product_detail&p=225
      Någon som testat att installera en sådan som vill bidra med lite erfarenheter?

      " />

      " />

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.