SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Obalans eller vad är det frågan om?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Rapp
    Deltagare

Jag satt nyss på mina vinterdäck men det vibrerade så in i helvete när jag va ute och provkörde. Jag har nya dubbdäck ( Michelin X-ICE North 2 XL 205/55-R16) som Bila i Västerås har monterat åt mig. Men som sagt så vibrerar det extremt mkt och jag har efterdragit och jag kan inte dra mer för hand, så det kan inte vara att det är ”glappt”.
      Dom har balanserat däcken,, eller ska iaf ha gjort det och det ser så ut.

Måste man göra en fyrhjulsinställning när man monterar nya däck, är det första som jag tänker på nu?? Är tacksam för snabba svar så slipper jag skämma ut mig imorgon när jag åker dit och ”skäller” på dom 😉

MVH Johan Rapp

Rapp
      Deltagare

Snälla hjälp mig!! 😛

Mumin
        Deltagare

kan vara dåligt balanserat men bör ej vara det. du kanske har glömms centrumringen och nu det ska vara en. det vet jag ej dock. har du glömt den så kan fälgarna sitta tok fel. och nej ingen fyrhjulmätning ska behövas när man byter till nya vinte däck.

fel bultar?

ta av bultarna känn om fälgen kan spåra upp eller ner. isf saknar du centrumringar..

Rapp
          Deltagare

kan vara dåligt balanserat men bör ej vara det. du kanske har glömms centrumringen och nu det ska vara en. det vet jag ej dock. har du glömt den så kan fälgarna sitta tok fel. och nej ingen fyrhjulmätning ska behövas när man byter till nya vinte däck.fel bultar?ta av bultarna känn om fälgen kan spåra upp eller ner. isf saknar du centrumringar..

Tack för svaret. Centrumringen sitter där, hoppades på att det skulle vara det när jag kännde det men icke sa nicke. Fel bultar är det inte heller.. Åker in till dom imorn så får dom kolla på det helt enkelt!

Mumin
            Deltagare

tar i oket kanske lite?

Rapp
              Deltagare

Nu är det åtgärdat.. Jag känner mig lite dum kan jag ju lugnt säga, jag glömde att kolla om centrumringen från sommarfälgarna satt kvar x( :+ Det va de som gjorde så att det blev obalans plus att dom balanserade om däcken.. Aja nu har man fått sig en läxa iaf! 😛

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.