SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Öka motoreffekt Impreza GL

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Red_Mike
    Deltagare

Jag skulle behöva lite hjälp av er, Jag äger en Impreza GL och är mest kunnig med att styla interiör och exteriör men om motor vet jag inte så mycket. Så min fråga är då om nån vet hur man kan öka motorn med några hästkrafter? Kan man sätta i en turbo utan att byta en massa saker, Har den chip så man kan chiptrimma, Finns det nått man kan göra eller måste man sitta och kräma på 125hk?
      Sen en fråga om luftfiltret, Jag har 4 slangar som går ner till motorn från luftfilter boxen, Går dom ner till vevhusen eller vart går dom? För vill byta till sportfilter men vill veta vart dom slangarna går så man inte tar bort något väldigt viktigt.

Ursäkta om det blir många frågor i ett men hoppas ni kan hjälpa en nybliven Subaru fantast!

Subarumicke
      Deltagare

bygga turbo mm.. = DYRT

bättre köpa en GT från början =billigare

men om du envisas så kan du byta grenrör, kammar, avgas då blir den lite piggare, men det är dyrt det med 🙁

Bästa alternativet spar pengarna sälj din bil köp en GT det är billigast och bästa alternativet om du är ute efter prestanda

GrizzlyBear
        Deltagare

Trimma sugmotorer ger sällan något relativ vad det kostar. Jag vet iof en som satte en turbo på en Impreza 1,8L utan att ändra något annat. Men han hade som mål att köra sönder motorn för att sedan sätta i en annan. Hur länge det höll vet jag inte.
          Av egen erfarenhet kan jag säga att 115hk-motorn (föregångaren till din motor) fick en helt annan karaktär med ett sportavgassystem. Om det vart mer eller mindre effekt vet jag inte men den varvade bra mycket bättre med nytt avgas.

Ang. slangarna vet jag inte säkert men gissar att det är genom dem motorn får luft på tomgång. Ganska bra att även den luften filtreras med andra ord.

Adam K
          Deltagare

Det är *inte* värt pengarna att trimma en impreza med sugmotor när det finns massor av billiga GTs till salu. Eller, för lite mer pengar, STier.

Och bry dig inte om att försöka göra GLen ’häftig’, ingen som köper det ändå.
            Spara, köp GT, gasa sväng!
            Och innan du frågar om köpråd. Sök på sidan!

(På GTn har bensin purge systemet, vevhus o topp ventilation, tomgångssystemet och dumpventilen slangar/rör som går in i insuget efter filtret)

Red_Mike
            Deltagare

Mjo jag har ju självklart funderat på en GT, Men tyvärr så vill ingen byta en GT mot en GL (”Ironiskt nog”) 😉 Är behov av bil hela tiden och har inte pengarna för att köpa en GT just nu iaf men det kommer en GT med tiden. Hade tänkt öka till ca 140-150 Hk bara men det verkar ju som att det inte är värt pengarna. Får helt enkelt börja spara.

Men tack för hjälpen allihoppa!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.