Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1061
    specialized
    Deltagare

      Haha , ja lite lustig rubrik ja 🙂

      Hur som helst :

      Jag har under ett intervall på ca 3 månader bytt till hårdare fjädrar & dämpare,ställbara whiteline krängare(22mm) fram och bak med solida links och nu senast fjäderbensstag.

      Det jag märkt är att gnisslet och gnärket från inredningen har ökat MYCKET, mest markant skillnad var det när jag fick på krängarna.

      En nivåskillnad på 2-3 cm som bara något av hjulen kör över, hörs direkt genom massa gnirk och gnäll. Detta är nästan jobbigt, här i Trollhättan, rondellernas och farthindrens stad 🙁
      Ska det vara så eller är det bara mitt chassie som är vekt ? 😮

      Fler som upplevt detta ?

      #42179
      Mats
      Deltagare

        Lösningen heter fullbur!
        Du vet att du vill… 😀

        Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

        #42178
        Grusdraparn
        Deltagare

          Eller så höjer du stereon, enligt Blocks intruktion görs detta med tredje pedalen från vänster 🙂

          /K

          #42183
          specialized
          Deltagare

            Eller så höjer du stereon, enligt Blocks intruktion görs detta med tredje pedalen från vänster :)/K

            Blir så obekvämt att åka med `stereon` i bott över farthindren bara 🙂

            Nää, det måååste bara bli bättre med D2-coilovers 😀 😀 (ironi off)

            Mvh.Mattias
            —————————————
            Efternamnen på mina flickvänner är
            —————————————
            Jpg ,wmv och mpg 😉
            —————————————

            #42177
            SecretAgentMan
            Deltagare

              *asg*

              Jovisstserru, se till att få dem byggda med hårdare fjädrar/shimsning…det blir kanoooon, lite riktiga bromsbelägg som gnisslas så fort du tänker på att pilla på pedalen på en gång.

              Räcker inte det så lastar du i en osynkad, rakskuren drevsats i lådan. 😀

              /J – har massor med väl-ljud i Silverpilen (när den rullar, det är säkert!!! :+ )

              #42184
              specialized
              Deltagare

                *asg*Jovisstserru, se till att få dem byggda med hårdare fjädrar/shimsning…det blir kanoooon, lite riktiga bromsbelägg som gnisslas så fort du tänker på att pilla på pedalen på en gång.Räcker inte det så lastar du i en osynkad, rakskuren drevsats i lådan. :D/J – har massor med väl-ljud i Silverpilen (när den rullar, det är säkert!!! :+ )

                Hehe, tror faktiskt jag nöjer mig med 7,5 & 5,1 fjädrar till dem isf.
                Bromsarna gnisslar redan ,trots ganska snälla Carbotech belägg. :+
                Skulle väl va den däringa osynkade, rakskurna historian då, vad kostar en sån ??:D 😀

                Mera väsen tack :+

                #42181
                Pasi_k
                Deltagare

                  *asg*Jovisstserru, se till att få dem byggda med hårdare fjädrar/shimsning…det blir kanoooon, lite riktiga bromsbelägg som gnisslas så fort du tänker på att pilla på pedalen på en gång.Räcker inte det så lastar du i en osynkad, rakskuren drevsats i lådan. :D/J – har massor med väl-ljud i Silverpilen (när den rullar, det är säkert!!! :+ )

                  OT Min gnisslar om bromsarna såå fort farten understiger 70 km/h
                  Kul när man glider sakta i stan.
                  Lite värming av bromsar och dom är tyst en stund iallafall.. 😛
                  Nå´n som har ett tips på hur man tystar dem?
                  Får nog titta på Srikdämpar plattorna.
                  XP8 sitter på bilen 😛

                  #42180
                  backfeed
                  Deltagare

                    När jag hade bromsgnissel plockade jag ur beläggen och smetade in skrikdämparplattorna duktigt med kopparpasta, sen blev det helt tyst. Funkade för mig iaf.

                    -= Impreza GT -99 =-

                    #42182
                    Pasi_k
                    Deltagare

                      När jag hade bromsgnissel plockade jag ur beläggen och smetade in skrikdämparplattorna duktigt med kopparpasta, sen blev det helt tyst. Funkade för mig iaf.-= Impreza GT -99 =-

                      Tack det var det jag skulle testa med. 😀
                      Måste bara ha en lyft såå man slipper springa runt med domkraft.. 😛

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.