Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34305
    Pigges
    Deltagare

      Kör en GT från 00- och har en fråga om vinterdäck

      Har fått 4 däck och undrar om det skulle gå och köra på utan problem, 2 st continental contivikingcontact 5, och 2 continental contiwintercontact

      Alla däck är av samma märke men då modell skiljer sig har dem olika mönster, det ena paret är 1-2 mm mer slitna, men alla 4 är väldigt bra skick

      Skulle jag kunna köra på dessa eller är det att skjuta sig själv i foten at göra när man kör AWD?

      #280152
      Mumin
      Deltagare

        Jag skulle bytt. Är rullomkretsen lika så går det men skiljer det typ 1-2 cm kommer centrumdiffen ta stryk.

        #280154
        Pigges
        Deltagare

          Jag skulle bytt. Är rullomkretsen lika så går det men skiljer det typ 1-2 cm kommer centrumdiffen ta stryk.

          1-2mm! på däckmönsret asså, inte cm… rullomkretsen ser ut att vara helt lika därför jag tänker att det inte spelar så stor roll om det är två olika modeller från samma tillverkare

          #280153
          pettsun
          Deltagare

            Ta och mät omkretsen med ett måttband. skiljer det inte nämnvärt så kör på.

            #280151
            abacus
            Deltagare

              Billigare att Köpa Nya däck än att Byta diffen, trust me….

              skickat ifrån Samsung Galaxy S6 Edge

              #280155
              Pigges
              Deltagare

                Mätte däcken nyss, dem har exakt samma omrekts så kör på dem! I princip helt nya bara olika mönster fram och bak nu då^^

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.