Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #562
    David
    Deltagare

      Var o kollade på en Impreza GT igår och så såg vi att det hängde droppar av olja på slangen mellan turbon och intercoolern.
      Det ä väll inte direkt bra?
      Vad kan det vara?

      MvH David

      #38806
      David
      Deltagare

        Okey.
        Men det känns dummt o betala 180k för en bil som läcker olja?!?
        Ska man kanske be att han gör en bildiagnos hos bilprovningen innan man slår till?
        Har ingen direkt erfarenhet, första bilköpet på g nu.

        #38805
        Henke
        Deltagare

          På en bildiagnos får man nog inget svar varför det är olja på slangen tyvärr..
          ta bort intercoolern istället och kolla om det är sprickor eller nått annat tok med slangar eller ic.

          / Henke

          #38804
          Rogga
          Deltagare

            Gör ett M-test på bilen oxå, fick jag gjort på min subaru och jag skulle aldrig köpa en bil för dessa pengar utan ett M-test…

            Rogga “Kombimaffian”

            http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

            #38802
            Manor
            Deltagare

              Hej David !

              Det behöver inte betyda “trubbel”. Det verkar alltid finnas lite olja i slangen…kanske inte just på utsidan men insidan av den. Åtminstone har jag alltid fått “geggiga” fingrar när I/C ska bort ;).

              mvh Mats N

              #38803
              Manor
              Deltagare

                Hej !

                Det är väl alltid ett gott tips att kolla upp det man köper noga. Som köpare är kanske ett M-test mer värt än Bilprovningens motsvarighet, men kostar en slant extra. Kanske du och säljaren kan gå halva vägen var :).

                Jag tror som sagt inte att du ska behöva hänga upp dig på oljan som var på slangen, men detta kanske någon på forumet som är “meckigare” än jag kan svara på (Jerry, Ghoofy, Kvarnis etc.)!!?

                mvh Mats N

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.