på väg till Borås idag fick jag efter en omkörning
se att bilen rök kraftigt. dock kände jag ingen skillnad
på bilen i sig utan att den gick som den skulle. testade
att gasa på igen utan rök men när jag släppte av och turbon
sluta ladda så rök det igen. stanna på macken och kolla
och ser massa oljestänk runt/under turbo. vad har hänt?
kan jag ha skjutit någon packning eller vad ska ja kolla
efter? kan jag om jag kör försiktig köra hem med bilen
utan att förvärra saken?
skriver från mobil nu om det ser rörigt ut så ursäktar jag.
Det går ju inte att säga härifrån vad det är.
Kan vara oljetillförseln till turbon, på ovansidan av densamma, kan kanske vara höger drivknutsdamask som gått hål på, kan vara toppkåpspackningen (mindre troligt att det skulle stänka uppåt/bakåt, men vanligt läckage).
Olja på en varm turbo riskerar ju såklart att börja brinna om det är tillräckligt, så du får ta o bedöma risken för att du bränner upp din bil…
nu när du säger drivknutsdamask så måste jag säga att det såg mer
ut som fett än olja som har stänkt. dessutom vill ja minnas att det såg rätt kladdigt ut runt damasken. får se om dom inte har nån lite släckare på statoil, jag vill ju inte lämna bilen i borås när det säkert tar en vecka innan jag hinner åka dit igen.
Författare
Inlägg
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.