Håller på och försöker lokalisera oljepluggen där oljetemp adaptern ska in på en STI -03.. hur kommer man lättast åt? underifrån eller från ovansidan? Måste jag skruva bort nånting för att komma åt?
Det är en oljeplugg med 10mm insexfattning vad jag förstått?
Om du söker här på forumet så bör du hitta något.//.zip
Finns väl egentligen 2 ställe att välja på.
Orginal givare sitter ner vid generatorn. Sätt ett T-kors där det gjorde jag till oljetrycket.
Men finns ett oanvänt hål typ mitt påmotorn framför ICn om jag inte tänker helt fel. Och det va väldigt svårt att komma när utan att röra ICn tyckte jag. Du behöver adaptern från subaru.
Vad har du för mätare? Hade nån konisk gängar på min så jag skaffa en konisk gängtap för att få givarna att passa bra.
Men finns ett oanvänt hål typ mitt påmotorn framför ICn om jag inte tänker helt fel. Och det va väldigt svårt att komma när utan att röra ICn tyckte jag. Du behöver adaptern från subaru.
Yes, hittade den efter en stund framför ICn. Instämmer att det var trångt.
Vad har du för mätare? Hade nån konisk gängar på min så jag skaffa en konisk gängtap för att få givarna att passa bra.
Autometer oljetemp, jupps gängade adaptern med 1/8 npt konisk gängtap.
Men finns ett oanvänt hål typ mitt påmotorn framför ICn om jag inte tänker helt fel. Och det va väldigt svårt att komma när utan att röra ICn tyckte jag. Du behöver adaptern från subaru.Yes, hittade den efter en stund framför ICn. Instämmer att det var trångt.Vad har du för mätare? Hade nån konisk gängar på min så jag skaffa en konisk gängtap för att få givarna att passa bra.Autometer oljetemp, jupps gängade adaptern med 1/8 npt konisk gängtap. /Johannes
har mätare från Hova. hade samma gänga som du tror jag…fick lånat en konisk gängtap från polarens jobb… 🙂
//Mappe
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.