- Detta ämne har 13 svar, 1,009 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 11 månader sedan av Mange.
-
FörfattareInlägg
-
22 januari, 2003 kl. 15:04 #2020BobboDeltagare
Är på gång att köpa ladd- och olje-trycksmätare, har kikat på Autometers Ultra-Lite-mätare. Hur mycket behöver mätaren vara graderad till, räcker det med 100psi eller ska man slå till på en 150psi? (Hittade inga metriska mätare i 52mm)
Smyger in att jag även är intresserad att köpa begagnade om någon har till salu. (Ladd och oljetryck)
/Bobbo
22 januari, 2003 kl. 15:29 #48662MangeDeltagareJag kör med Autometers ultra-lite serie. satsa på oljetrycks mätaren som är graderad till 150psi. Jag köpte 100psi och den är nästan alltid på max.
Kolla på säljes. Tror det fanns 2 st HKS till salu.
/Mange
24 januari, 2003 kl. 22:17 #48667BobboDeltagareTackar för svar! Det blev en Autometer Ultra-Lite oljetrycksmätare graderad till 150psi, en laddtrycksmätare och en A-stolpe-konsoll. :9
25 januari, 2003 kl. 18:50 #48660SubbaristDeltagareTill en kostnad av???
Subbarist javisst!
Rabattansvarig SSI
Den GRÜNE FARAN25 januari, 2003 kl. 20:01 #48663MangeDeltagareJag betalade 600kr/st för mina mätare
/Mange
25 januari, 2003 kl. 21:49 #48668BobboDeltagare2000 för 2st mätare och mätarhuset för A-stolpen. Beställde av Bildesign.
26 januari, 2003 kl. 16:58 #48659AllanDeltagareOm man måste välja mellan oljetrycks och oljetempsmätare..vad vill man helst ha då?
Skillnader mellan elekroniska resp mekaniska mätare? Installerar man elektriska direkt på ecu:n och mekaniska lär väl behöva en liten slang från mätaren till motorn?
—
I’m a cop and you will respect my authoritah!26 januari, 2003 kl. 17:13 #48669BobboDeltagare>Om man måste välja mellan oljetrycks och oljetempsmätare..vad vill man
>helst ha då?
>
>Skillnader mellan elekroniska resp mekaniska mätare? Installerar man
>elektriska direkt på ecu:n och mekaniska lär väl behöva en liten slang
>från mätaren till motorn?
>
>–
>I’m a cop and you will respect my authoritah!Kan inte så mycket om detta, men kan väl berätta det jag snappade upp när jag gjorde en “marknadsundersökning” 🙂 inför köpet. Svar ja, mekaniska behöver en tryckslang, jag tror inte att man kan koppla på elektriska direkt på ECU:n, utan man får nog sätta dit en givare även där.
Elektriska mätare är generellt sätt dyrare än mekaniska.Oljetryck vs. oljetemp: Oljetemp är ju bra att ha så att man är säker på att oljan är varm innan man börjar gasa, bara för att kylarvattnet är varmt så är det ju inte 100% säkert att oljan är det, men jag prioriterade oljetryck framför temp.
/Bobbo
26 januari, 2003 kl. 17:29 #48664MangeDeltagareLAST EDITED ON Jan-26-03 AT 06:30PM (GMT)
LAST EDITED ON Jan-26-03 AT 06:30 PM (GMT)Till den mekaniska mätaren drar man en tryckslang ända upp kupén och på den elektriska som jag kör med drar man bara en liten slang upp till en givare som följer med i mätarkitet 🙂
Från givaren drar man sen en signalkabel som går till mätaren.Man ser på oljetrycket om oljan är varm, den brukar då sjunka lite.. tror jag 🙂
/Mange
26 januari, 2003 kl. 18:36 #48661SubbaristDeltagareVart köpte du de för 600?
Subbarist javisst!
Rabattansvarig SSI
Den GRÜNE FARAN26 januari, 2003 kl. 20:07 #48671NiklasDeltagareVill också ha mätare i A-stolpen… *peka på och dra i byxben*
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg26 januari, 2003 kl. 20:44 #48665MangeDeltagareFinns en liten affär här i Nyköping som heter Lövens som säljer Autometers.
/Mange
27 januari, 2003 kl. 00:19 #48670lunkanDeltagareHar du lust att slänga ut adress och/eller tel.nr till den lilla butiken i nyköping
27 januari, 2003 kl. 07:20 #48666MangeDeltagareLövén
Runebergsg. 44, 611 37 NYKÖPING 0155-28 78 78
Fax 0155-28 18 50/Mange
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.