SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Oljetrycksmätare, gradering

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2020
    Bobbo
    Deltagare

    Är på gång att köpa ladd- och olje-trycksmätare, har kikat på Autometers Ultra-Lite-mätare. Hur mycket behöver mätaren vara graderad till, räcker det med 100psi eller ska man slå till på en 150psi? (Hittade inga metriska mätare i 52mm)

    Smyger in att jag även är intresserad att köpa begagnade om någon har till salu. (Ladd och oljetryck)

    /Bobbo

    #48662
    Mange
    Deltagare

    Jag kör med Autometers ultra-lite serie. satsa på oljetrycks mätaren som är graderad till 150psi. Jag köpte 100psi och den är nästan alltid på max.

    Kolla på säljes. Tror det fanns 2 st HKS till salu.

    /Mange

    #48667
    Bobbo
    Deltagare

    Tackar för svar! Det blev en Autometer Ultra-Lite oljetrycksmätare graderad till 150psi, en laddtrycksmätare och en A-stolpe-konsoll. :9

    #48660
    Subbarist
    Deltagare

    Till en kostnad av???

    Subbarist javisst!
    Rabattansvarig SSI
    Den GRÜNE FARAN

    #48663
    Mange
    Deltagare

    Jag betalade 600kr/st för mina mätare

    /Mange

    #48668
    Bobbo
    Deltagare

    2000 för 2st mätare och mätarhuset för A-stolpen. Beställde av Bildesign.

    #48659
    Allan
    Deltagare

    Om man måste välja mellan oljetrycks och oljetempsmätare..vad vill man helst ha då?

    Skillnader mellan elekroniska resp mekaniska mätare? Installerar man elektriska direkt på ecu:n och mekaniska lär väl behöva en liten slang från mätaren till motorn?


    I’m a cop and you will respect my authoritah!

    #48669
    Bobbo
    Deltagare

    >Om man måste välja mellan oljetrycks och oljetempsmätare..vad vill man
    >helst ha då?
    >
    >Skillnader mellan elekroniska resp mekaniska mätare? Installerar man
    >elektriska direkt på ecu:n och mekaniska lär väl behöva en liten slang
    >från mätaren till motorn?
    >
    >–
    >I’m a cop and you will respect my authoritah!

    Kan inte så mycket om detta, men kan väl berätta det jag snappade upp när jag gjorde en “marknadsundersökning” 🙂 inför köpet. Svar ja, mekaniska behöver en tryckslang, jag tror inte att man kan koppla på elektriska direkt på ECU:n, utan man får nog sätta dit en givare även där.
    Elektriska mätare är generellt sätt dyrare än mekaniska.

    Oljetryck vs. oljetemp: Oljetemp är ju bra att ha så att man är säker på att oljan är varm innan man börjar gasa, bara för att kylarvattnet är varmt så är det ju inte 100% säkert att oljan är det, men jag prioriterade oljetryck framför temp.

    /Bobbo

    #48664
    Mange
    Deltagare

    LAST EDITED ON Jan-26-03 AT 06:30PM (GMT)
    LAST EDITED ON Jan-26-03 AT 06:30 PM (GMT)

    Till den mekaniska mätaren drar man en tryckslang ända upp kupén och på den elektriska som jag kör med drar man bara en liten slang upp till en givare som följer med i mätarkitet 🙂
    Från givaren drar man sen en signalkabel som går till mätaren.

    Man ser på oljetrycket om oljan är varm, den brukar då sjunka lite.. tror jag 🙂

    /Mange

    #48661
    Subbarist
    Deltagare

    Vart köpte du de för 600?

    Subbarist javisst!
    Rabattansvarig SSI
    Den GRÜNE FARAN

    #48671
    Niklas
    Deltagare

    Vill också ha mätare i A-stolpen… *peka på och dra i byxben*

    http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
    Regionsansvarig: Göteborg

    #48665
    Mange
    Deltagare

    Finns en liten affär här i Nyköping som heter Lövens som säljer Autometers.

    /Mange

    #48670
    lunkan
    Deltagare

    Har du lust att slänga ut adress och/eller tel.nr till den lilla butiken i nyköping

    #48666
    Mange
    Deltagare

    Lövén
    Runebergsg. 44, 611 37 NYKÖPING 0155-28 78 78
    Fax 0155-28 18 50

    /Mange

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.