Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1389
    Nowa
    Deltagare

      Har haft detta problem ända sen jag köpte min 05 WRX

      Beroende på hur blåsigt det är ute, kommer helt plötsligt ett högt/starkt vinande ljud vid 160km/h. Det låter väldigt mycket och jag misstänker starkt fram rutorna.

      Är det helt vindstilla så kommer det lite senare, typ vid 180km/h och det försvinner inte, det fortsätter vina/tjuta och kör jag fortare så låter det nästan i typ “stereo” Igen, jag misstänker att det är passagerar (sido) rutan som börjar.

      Är det nån mer som haft detta problem? Bilen har inte gått mer än 2300mil o jag kanske borde få de kollat innan garantin e över…:(

      #44642
      Manor
      Deltagare

        Kör du mycket på Autobahn? I annat fall kan ju inte detta vara något större bekymmer…kör långsammare och njut av en fin bil.

        #44653
        Desen
        Deltagare

          Det är kanske polisens sirener bakom dig som låter när de ska försöka komma ikapp 😉 😉

          Annars är kan det kanske vara att det läcker in lite luft mellan dörrarnas rutor och gummilisten.

          /Andreas, Skåne, Kristianstad

          “The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen

          SS 2007 1.31.10 GT

          #44647
          Adam K
          Deltagare

            Elhissarna på mina rutor orkar ibland inte riktigt dra upp fönstren hela hela vägen om de är stängda, då får jag vindbrus i högre hastigheter, avhjälpes med att öppna dörren och ‘öppna och stänga’ rutan.

            #44654
            .zip
            Deltagare

              Även eftermarknads antenn kan ge ifrån sig ett vinande ljud.

              //.zip

              #44649
              Pasi_k
              Deltagare

                Läst på en annan sida om att det kan vara sido-speglarna som ger ifrån sig ljudet.
                Tejpa delningen så ska det nog tystna..

                Tror inte det går på garantin om du säger den viner över 160km/h 😮 😮 😮

                #44644
                Mats
                Deltagare

                  Tror inte det går på garantin om du säger den viner över 160km/h 😮 😮 😮

                  Varför inte?
                  Om motorn rasar när du kör 130, ska då Subaru rycka på axlarna o säga att du skulle inte kört så fort? Du får faktiskt inte köra fortare än 120 i Sverige.
                  Klart de ska kolla upp problemet om det finns garanti kvar på bilen.

                  Mats
                  Type R ’99

                  #44641
                  simo
                  Deltagare

                    Tror inte det går på garantin om du säger den viner över 160km/h 😮 😮 😮

                    Varför inte?Om motorn rasar när du kör 130, ska då Subaru rycka på axlarna o säga att du skulle inte kört så fort? Du får faktiskt inte köra fortare än 120 i Sverige.Klart de ska kolla upp problemet om det finns garanti kvar på bilen.MatsType R ’99

                    Man får ju faktiskt köra bilen i andra länder….

                    På min fanns vibrationer på fyrans vxl över 160 när den var ny, det slutade med att de bytte hela bakaxeln på garantin 😮

                    /U

                    #44650
                    Pasi_k
                    Deltagare

                      NU menar jag om Att vinet beror på fart-Vinden…
                      Tror inte dom börjar bygga om hans bil pågrund av detta fenomen…

                      #44645
                      Mats
                      Deltagare

                        NU menar jag om Att vinet beror på fart-Vinden…Tror inte dom börjar bygga om hans bil pågrund av detta fenomen…

                        Varför inte?

                        Mats
                        Type R ’99

                        #44651
                        Pasi_k
                        Deltagare

                          NU menar jag om Att vinet beror på fart-Vinden…Tror inte dom börjar bygga om hans bil pågrund av detta fenomen…

                          Varför inte?MatsType R ’99

                          Jaa vi får väl vänta och se vad som händer..?

                          #44648
                          Nowa
                          Deltagare

                            Tack för alla svar!

                            Jag var så trött på problemet att jag faktiskt testade lite igår o eftersom “min bättre halva” vägrar köra i mer än typ 50km/h 😀
                            fick jag “experemintera” själv o nu vet ja att d e gummilisterna i framrutorna…

                            När d började vina/tjuta tryckte ja me handen på gummilisten (ungefär i mitten på den “vinklade” delen) på min egen sida o oljudet försvann direkt. D lät förtfarande från passagerar sidan men ja kunde så klart inte nå över till andra sidan o mecka i 160km/h.

                            De borde väl kunna åtgärdas på garantin hoppas ja eller?

                            D har som sagt varit så ända sen ja köpte bilen ny…

                            #44646
                            Mats
                            Deltagare

                              Lämna in den på garanti.
                              Klart du ska ha en bil som e tyst. Har läst nånstans om att det går att “bända” till något för att få det tystare.

                              Mats
                              Type R ’99

                              #44652
                              Pontus
                              Deltagare

                                min brusar o har sig konstant, jag ser det som karaktärsdanande 😀

                                #44640
                                Subarumicke
                                Deltagare

                                  Har haft detta problem ända sen jag köpte min 05 WRX Beroende på hur blåsigt det är ute, kommer helt plötsligt ett högt/starkt vinande ljud vid 160km/h. Det låter väldigt mycket och jag misstänker starkt fram rutorna.Är det helt vindstilla så kommer det lite senare, typ vid 180km/h och det försvinner inte, det fortsätter vina/tjuta och kör jag fortare så låter det nästan i typ “stereo” Igen, jag misstänker att det är passagerar (sido) rutan som börjar.Är det nån mer som haft detta problem? Bilen har inte gått mer än 2300mil o jag kanske borde få de kollat innan garantin e över…:(

                                  😮 Garantin?? tror knappast en funtad meck skulle ut och vansinnes åka i 160 blås för att kolla felet

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.