› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Oljud vid 160km/h
- Detta ämne har 16 svar, 1,528 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 4 månader sedan av
Hasse83.
-
FörfattareInlägg
-
30 oktober, 2007 kl. 17:20 #1389
Nowa
DeltagareHar haft detta problem ända sen jag köpte min 05 WRX
Beroende på hur blåsigt det är ute, kommer helt plötsligt ett högt/starkt vinande ljud vid 160km/h. Det låter väldigt mycket och jag misstänker starkt fram rutorna.
Är det helt vindstilla så kommer det lite senare, typ vid 180km/h och det försvinner inte, det fortsätter vina/tjuta och kör jag fortare så låter det nästan i typ ”stereo” Igen, jag misstänker att det är passagerar (sido) rutan som börjar.
Är det nån mer som haft detta problem? Bilen har inte gått mer än 2300mil o jag kanske borde få de kollat innan garantin e över…:(
30 oktober, 2007 kl. 17:30 #44642Manor
DeltagareKör du mycket på Autobahn? I annat fall kan ju inte detta vara något större bekymmer…kör långsammare och njut av en fin bil.
30 oktober, 2007 kl. 18:27 #44653Desen
DeltagareDet är kanske polisens sirener bakom dig som låter när de ska försöka komma ikapp 😉 😉
Annars är kan det kanske vara att det läcker in lite luft mellan dörrarnas rutor och gummilisten.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
”The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen
SS 2007 1.31.10 GT
30 oktober, 2007 kl. 19:29 #44647Adam K
DeltagareElhissarna på mina rutor orkar ibland inte riktigt dra upp fönstren hela hela vägen om de är stängda, då får jag vindbrus i högre hastigheter, avhjälpes med att öppna dörren och ’öppna och stänga’ rutan.
30 oktober, 2007 kl. 21:45 #44654.zip
DeltagareÄven eftermarknads antenn kan ge ifrån sig ett vinande ljud.
//.zip
31 oktober, 2007 kl. 06:30 #44649Pasi_k
DeltagareLäst på en annan sida om att det kan vara sido-speglarna som ger ifrån sig ljudet.
Tejpa delningen så ska det nog tystna..Tror inte det går på garantin om du säger den viner över 160km/h 😮 😮 😮
31 oktober, 2007 kl. 07:00 #44644Mats
DeltagareTror inte det går på garantin om du säger den viner över 160km/h 😮 😮 😮
Varför inte?
Om motorn rasar när du kör 130, ska då Subaru rycka på axlarna o säga att du skulle inte kört så fort? Du får faktiskt inte köra fortare än 120 i Sverige.
Klart de ska kolla upp problemet om det finns garanti kvar på bilen.Mats
Type R ’9931 oktober, 2007 kl. 07:10 #44641simo
DeltagareTror inte det går på garantin om du säger den viner över 160km/h 😮 😮 😮
Varför inte?Om motorn rasar när du kör 130, ska då Subaru rycka på axlarna o säga att du skulle inte kört så fort? Du får faktiskt inte köra fortare än 120 i Sverige.Klart de ska kolla upp problemet om det finns garanti kvar på bilen.MatsType R ’99
Man får ju faktiskt köra bilen i andra länder….
På min fanns vibrationer på fyrans vxl över 160 när den var ny, det slutade med att de bytte hela bakaxeln på garantin 😮
/U
31 oktober, 2007 kl. 10:26 #44650Pasi_k
DeltagareNU menar jag om Att vinet beror på fart-Vinden…
Tror inte dom börjar bygga om hans bil pågrund av detta fenomen…31 oktober, 2007 kl. 11:10 #44645Mats
DeltagareNU menar jag om Att vinet beror på fart-Vinden…Tror inte dom börjar bygga om hans bil pågrund av detta fenomen…
Varför inte?
Mats
Type R ’9931 oktober, 2007 kl. 11:51 #44651Pasi_k
DeltagareNU menar jag om Att vinet beror på fart-Vinden…Tror inte dom börjar bygga om hans bil pågrund av detta fenomen…
Varför inte?MatsType R ’99
Jaa vi får väl vänta och se vad som händer..?
31 oktober, 2007 kl. 12:44 #44648Nowa
DeltagareTack för alla svar!
Jag var så trött på problemet att jag faktiskt testade lite igår o eftersom ”min bättre halva” vägrar köra i mer än typ 50km/h 😀
fick jag ”experemintera” själv o nu vet ja att d e gummilisterna i framrutorna…När d började vina/tjuta tryckte ja me handen på gummilisten (ungefär i mitten på den ”vinklade” delen) på min egen sida o oljudet försvann direkt. D lät förtfarande från passagerar sidan men ja kunde så klart inte nå över till andra sidan o mecka i 160km/h.
De borde väl kunna åtgärdas på garantin hoppas ja eller?
D har som sagt varit så ända sen ja köpte bilen ny…
31 oktober, 2007 kl. 13:46 #44646Mats
DeltagareLämna in den på garanti.
Klart du ska ha en bil som e tyst. Har läst nånstans om att det går att ”bända” till något för att få det tystare.Mats
Type R ’9917 november, 2007 kl. 11:01 #44652Pontus
Deltagaremin brusar o har sig konstant, jag ser det som karaktärsdanande 😀
27 november, 2007 kl. 22:25 #44640Subarumicke
DeltagareHar haft detta problem ända sen jag köpte min 05 WRX Beroende på hur blåsigt det är ute, kommer helt plötsligt ett högt/starkt vinande ljud vid 160km/h. Det låter väldigt mycket och jag misstänker starkt fram rutorna.Är det helt vindstilla så kommer det lite senare, typ vid 180km/h och det försvinner inte, det fortsätter vina/tjuta och kör jag fortare så låter det nästan i typ ”stereo” Igen, jag misstänker att det är passagerar (sido) rutan som börjar.Är det nån mer som haft detta problem? Bilen har inte gått mer än 2300mil o jag kanske borde få de kollat innan garantin e över…:(
😮 Garantin?? tror knappast en funtad meck skulle ut och vansinnes åka i 160 blås för att kolla felet
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.