Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34204
    Patrikwa
    Deltagare

      Tjenare, har börjat lessna på min bil och suktar efter att köra impreza igen nu när vintern står för dörrn!

      Min bil är en 5-dörrars, gråfärgad Ford Focus ST 225 från 2006, bilen har rullat c:a 10k och stora servicen är precis gjord (för en månad sedan c:a), fick den enda barnsjukdomen dom här bilarna har nyss vilket är att ett membran i oljefilterhuset går sönder och därmed skjuter sönder packboxarna i motorn så det trycker ut olja vid vevhusventilationen. Det är åtgärdat så oljefilterhus,alla packboxar i motorn, kamrem + vattenpump är bytt. Hela bilen är genomgången på Ford vid servicen också utan att något hittades som måste åtgärdas (dock ska frambromsarna bytas strax).

      Så, det som är gjord utöver original:
      * Dreamscience handenhet så man kan programmera om mellan 225 – 275hk och max 450Nm, programvaran är dessutom adaptiv så den anpassar sig om man moddar vidare (inom vissa gränser såklart)
      * Mongoose 4.5″ avgas från katten (låter riktigt gött!)
      * Simota luftbox med filter (ersätter hela original luftsystemet)
      * Sänkningsfjädrar c:a 10mm så bilen är inte oanvändbart låg 🙂

      Övrigt:
      * Köpte nya Pirelli P Zero däck sommaren 2015 så dom har väl rullat kanske 300 mil, sitter på 18″
      * Vinterdäck 16″ med vinterdäck som överlever denna vinter men är sen slut.
      * Motorvärmare och kupévärmaruttag installerat.
      * Allmänt mycket bra skick förutom lite ytrost som börjar dyka upp i bakskärmarna
      * Stora stereopaketet med styrning från ratten

      Vad jag är ute efter:
      En GC8, antingen svensksåld GT men även importerad STI av intresse

      Mvh
      /Patrik Wall

      Ring gärna för mer info
      0768681569

      #279563
      nilbri
      Deltagare

        Bra bil ST. Haft en 06

        #279560
        Patrikwa
        Deltagare

          Uppdatering:
          Bilen har idag 2015-11-05 besiktats utan anmärkning
          Nytt torkarblad till bakrutan
          Nya sportigare brembo skivor + belägg fram beställt från Getech (c:a 3k)
          Imorrn åker vinterfälgarna på
          Ska förbi carglass imorrn och se om jag kan få på en ny vindruta då den som sitter på nu är lite repig av åldern

          #279561
          Patrikwa
          Deltagare

            Bumpar den här tråden igen och hoppas på bättre lycka 🙂

            Uppdateringar sen sist:
            * Nya och uppgraderade länkarmar fram (Hardrace)
            * Nya länkarmar bak
            * Hjullager bak bytta
            * 4-hjulsinställning gjord
            * Vänster framskärm är helt bytt (pga rost) samt att rosten i bakskärmarna är åtgärdade av lackfirma + att bilen fått sig en rostskyddsbehandling (gick lös på typ 18000 totalt)
            * Har monterat mudflaps runt om
            * Bilen är nu bänkad och fick ut c:a 220hk/450nm på drivhjulen, byter man katt till en racekatt får man utan problem ut 50hk till med nuvarande setup då det är den som för tillfället är den stora begränsningen, har tittat ut en 200cellsvariant på dreamscience från england och den landar på typ 5k inkl frakt
            * Inredningen har fått sig en kemtvätt/rekond också
            * Bilen har för övrigt rullat c:a 12500 mil nu

            #279562
            Patrikwa
            Deltagare

              Uppdatering: Finns nu en garaget-länk till min bil.

              https://www.garaget.org/?car=410031

              Även kort youtube-video på avgasljudet: (Ja bilen är såklart varmkörd innan!)

              https://www.youtube.com/watch?v=EL8r7F5avxI

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.