- Detta ämne har 145 svar, 16,282 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Jetti.
-
FörfattareInlägg
-
18 april, 2013 kl. 19:00 #247800timpODeltagare
Njae riktigt så är det inte.
Du kan åka på en flygande med krav på ombesiktning då det finns helbilsgodkännande.
Då är man helt totalt rökt.
Lika väl så kan besiktnings mannen slå ner på allt nästa år.Men hur ska en flygande besiktning kunna slå ner på Linket samma som tex en rensad katalysator? Om linket är PnP så ser det ut att vara precis likadant som org boxen. På samma sätt som att bara för att du har Sjukt höga Co värden så behöver du inte ha rensad katt, den kan vara trasig. Känner en ganska väl på bilprovningen som jag förhört om en del saker tidigare och som det lät så är det väldigt vanligt att dom inte får kontakt genom OBD uttaget. Så då är det ord mot ord och ska dom då skicka dig till en regbesiktning? Sen att det kan bli nedslaget på alla andra ombyggnationer det är en annan sak.
Samtidigt som jag argumenterar mot dig så har du helt rätt på samma gång. Självklart kan du åka dit på att det finns helbilsgodkännande men det kan du med en svensson volvo med öppet luftfilter också. 🙂
18 april, 2013 kl. 19:02 #247707TomKDeltagareMen hur ska en flygande besiktning kunna slå ner på Linket samma som tex en rensad katalysator? Om linket är PnP så ser det ut att vara precis likadant som org boxen. På samma sätt som att bara för att du har Sjukt höga Co värden så behöver du inte ha rensad katt, den kan vara trasig. Känner en ganska väl på bilprovningen som jag förhört om en del saker tidigare och som det lät så är det väldigt vanligt att dom inte får kontakt genom OBD uttaget. Så då är det ord mot ord och ska dom då skicka dig till en regbesiktning? Sen att det kan bli nedslaget på alla andra ombyggnationer det är en annan sak.
Samtidigt som jag argumenterar mot dig så har du helt rätt på samma gång. Självklart kan du åka dit på att det finns helbilsgodkännande men det kan du med en svensson volvo med öppet luftfilter också. 🙂
Var inte direkt linket jag syftade på utan helheten.
18 april, 2013 kl. 19:13 #247801timpODeltagareOkej då missförstod jag dej med tanke på att vi diskuterade om Linket tidigare, my bad 🙂 Då är det en annan sak och då håller jag med dej. Det handlar lite om tur och otur i sådan synpunkt.
Med just subaru så är det rätt uppenbart att något är gjort om man har sett minst en subaru sen tidigare som en besiktningsman Högst troligen har gjort. Om man kollar på att det saknas en IC under motorrummet samt i mitt fall som exempel då turbon syns extremt bra.
Hon som besiktade hade huven öppen när hon kollade lystestet men hon sa ingenting iaf.
Hon påpekade även tidigare vid ett avgasprov att den inte skulle gå igenom bullerproven, så satte dit en db killer i ljuddämparen vid besiktningstillfället.
18 april, 2013 kl. 19:14 #247708TomKDeltagareMan ska inte oroa sig så mycket för besiktning bara ut och gasa! 😀
18 april, 2013 kl. 19:20 #247802timpODeltagareRätt inställning Tom 😀 Bara jag som ville ha bilen helt “gatlaglig”. Lär nog inte bli så om jag ev bygger bmw turbo framöver, då blir det obesiktat
20 april, 2013 kl. 15:23 #247803timpODeltagareIdag blev bilen såld till “Jetti” här på forumet och försvann till stockholm.. Kändes lite tråkigt då man har fått ihop lite historia tillsammans med bilen 🙁 Önskar nya ägaren all lycka med bilen och många roliga timmar med bensinslukande! 🙂
21 april, 2013 kl. 07:24 #247810JettiDeltagareTackar timpO! Du får ju hojjta till om du närmar dig stockholm så fåru komma o köra lite 😉
Lär ju dyka upp på Västerås träffen 🙂
Och tro mig, bensinslukandet har jag fått smaka av redan 😉
21 april, 2013 kl. 07:32 #247709TomKDeltagareIdag blev bilen såld till “Jetti” här på forumet och försvann till stockholm.. Kändes lite tråkigt då man har fått ihop lite historia tillsammans med bilen 🙁 Önskar nya ägaren all lycka med bilen och många roliga timmar med bensinslukande! 🙂
Vad blir det nu då?
21 april, 2013 kl. 09:17 #247804timpODeltagareTackar timpO! Du får ju hojjta till om du närmar dig stockholm så fåru komma o köra lite 😉
Lär ju dyka upp på Västerås träffen 🙂
Och tro mig, bensinslukandet har jag fått smaka av redan 😉
Japp jag får nog göra det =) Det tycker jag du ska göra!
Hehe, kul att man har kul mellan bensinpumparna iaf 😉Vad blir det nu då?
Nu blir det att köpa en trist bruksbil och ha en bra semester i sommar och bara vara.. Sen mot hösten så blir det nog en bmw turbo ev. =)
21 april, 2013 kl. 12:22 #247805timpODeltagareJag lämnar över tråden till den nya bilägaren Jetti som får fortsätta projektet framöver =)
3 maj, 2013 kl. 22:20 #247811JettiDeltagareJapp, här är jag då, en biltokig finne på 23 år =D
Fortsätter projektet från och med nu då ett foder gav upp.
Börjar med att plocka isär blocket och lämna in för omfodring så sätter man in Lösa foder som tål mer tryck, alt nya block som fodras om istället.
Samt så lär jag nu när allt ändå är isär byta ut spridarna mot större och konvertera till e85 m.m
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.