- Detta ämne har 145 svar, 16,282 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Jetti.
-
FörfattareInlägg
-
16 september, 2012 kl. 06:41 #247689TomKDeltagare
Kolla så att servo remmen är ordentligt spännd. Sen rattar du fullt vänster och sen fullt höger och upprepa det en gång till så får du ur luften.
16 september, 2012 kl. 09:42 #247732timpODeltagareDen är riktigt spännd, har rattat fullt till vänster och höger ett flertal gånger men den funkar inte under 1500-2000varv samt så bubblar och fräser det ur behållaren 🙁 Samt att det låter som att den verkligen håller på och självdör
16 september, 2012 kl. 11:23 #247690TomKDeltagareHar du rätt olja?
16 september, 2012 kl. 11:40 #247733timpODeltagareJag tror oljan heter “ATF” som skulle vara till styrservos. Dock så verkar det vara blandade meningar när det gäller den oljan?
16 september, 2012 kl. 11:59 #247678MuminDeltagareVanlig ATF olja funkar kanon !
16 september, 2012 kl. 12:08 #247734timpODeltagareOkej då är det inte det felet heller 🙁
16 september, 2012 kl. 18:38 #247735timpODeltagareHmmm, beslutsångest!
Har mappningstid bokad nu på onsdag 19/9 hos jrm.. Men dom har inte sina bänkrullar installerade.
Hörde med Pbz nu om mappning+bänkning och det lät positivt, får se om dom kan den här veckan bara isåfall, men då kan jag ju bänka på plats också! Plus att det ligger närmre, samt att dom kan erbjuda finansiering som skulle vara bra nu! Samt att det ligger ca 10 mil närmre.
Jrm “litar” jag på då dom är så stora så dom borde kunna sin sak!? Min box har ecutek licens sen tidigare så blir samma pengar för mappning i princip. Men hur är open source kontra ecutek?
I annat fall om jag skulle göra som planerat nu så skulle mappningen ske på jrm och bänkningen ske på pbz efter 25e pga navbänk istället för rullande.
Kom igen nu TomK och kom med din åsikt du som verkar ha erfarenhet av PBZ 😉
16 september, 2012 kl. 19:53 #247691TomKDeltagareKan ej uttala mig om JRM då jag aldrig varit där.
Men tycker att man läser hela tiden att dom inte har sina rullar uppe?
Mappar dom enbart på vägen?Men PBZ har jag erfarenhet utav.
Arash är sjukt duktig på det han gör samt att har har riktiga grejer att jobba med.
Jag kan rekomendera PBZ alla dagar i veckan.
Sen hur Opensource funkar vet jag inte men det blir nog bra ska du se.
Ska själv dit snart och göra klart mappen till mitt spjut samtidigt så ska farsan få sin 08 STI mappad.
Gubben måste också ha lite mera pulver! 🙂16 september, 2012 kl. 19:57 #247692TomKDeltagareJag tror oljan heter “ATF” som skulle vara till styrservos. Dock så verkar det vara blandade meningar när det gäller den oljan?
Se dock till att det är Dexron III olja du har då det finns olika ATF oljor.
16 september, 2012 kl. 20:36 #247736timpODeltagareJag hörde med dom för över en månad sen och då skulle rullarna vara klara vid slutet av augusti. Tydligen blev det inte så.. Det verkar som att dom bara mappar på gata när det gäller ecutek(!?)
Okej! Hmm, är riktigt sugen på att anlita dom istället! Får se hur deras tider ser ut. Ska ringa dom imorn.
Dexron III ska jag kolla upp om det är!
Jäklar vad jobbigt det kändes att kapa i fronten idag för att få icn att få plats…. Blev inte klar men blir mer imorn. Tryckrören lär iaf göras om uppe i motorutrymmet då turbon sitter jättemycket i vägen.
17 september, 2012 kl. 06:30 #247669KvarnisDeltagareSka jag vara ärlig så skulle jag inte bry mig om at lägga ner en massa jobb på kina snurra.
Helt enkelt för att husen inte värt besvären pga av taskig kvalitet.
Betvivar inte dina eller kolegor kunskap om teori m.mMen hur många av dom har designat turbo agg till Subaru?
Du kan ha tur och trägga rätt, du kan även bli miljonär på en trisslott.
Sanolikheten är precis lika stor.jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Använd det som är beprövat, det blir billigast i längden 🙂
Sen så beställ spridare och pump från Ul lr Usa så blir det kalrt billigare .
17 september, 2012 kl. 07:34 #247737timpODeltagareJag tänkte mest på en rolig grej när man köpt en annan snurra =) Men du har faktiskt endå helt rätt! Det är fortfarande en kina snurra.
Ingen här har nog byggt turbos så teorin bakom turbo agg är nog en annan femma.
Detta var inte heller någon idé om att göra pengar utan bara för att göra en frän grej att ha moddat upp sitt kina skräp.
Jag lider för varje gång jag öppnar huven nu för att det sitter ett kina agg där men just nu är det så långt gånget, och jag vill ha klart bilen så att jag hinner köra något innan vintern. Sen i vinter kommer nog andra planer.
Tänker testa spridarna och se hur det går och pumpen har jag kvar så länge. Nästan allt är handlat från USA redan och har haft tur med momsen så allt har blivit klart billigare =)
17 september, 2012 kl. 08:15 #247738timpODeltagareBokat mappning hos PBZ nu istället för JRM. Fick tid redan nu på onsdag. Det blir gatmappning då rotorn håller på och servas men dealen blev att vi bänkar så fort den är servad samt kollar igenom mappen på rotorn. Han var väldigt schysst måste jag säga, bra första intryck!
Nu gäller det bara att knåpa ihop fmicn tills på onsdag men det borde vi hinna!
17 september, 2012 kl. 18:51 #247806JoakimgabrielssonDeltagareBokat mappning hos PBZ nu istället för JRM. Fick tid redan nu på onsdag. Det blir gatmappning då rotorn håller på och servas men dealen blev att vi bänkar så fort den är servad samt kollar igenom mappen på rotorn. Han var väldigt schysst måste jag säga, bra första intryck!
Nu gäller det bara att knåpa ihop fmicn tills på onsdag men det borde vi hinna!
Har vart i kontakt med PBZ några gånger vid köp av div till bilen och kan säga att jag aldrig vart med om ett bättre bemötande. Så sjukt trevliga och roliga. Nima heter han som jag pratat med mest. Funderar på en bänkning där i vår.
18 september, 2012 kl. 05:10 #247739timpODeltagareHar vart i kontakt med PBZ några gånger vid köp av div till bilen och kan säga att jag aldrig vart med om ett bättre bemötande. Så sjukt trevliga och roliga. Nima heter han som jag pratat med mest. Funderar på en bänkning där i vår.
Det låter jättebra =) Kundbemötande är en väldigt viktig grej och framförallt förstaintrycket. Pbz kändes riktigt seriösa och det kändes som att dom kunde vara flexibla för att hjälpa till! Ser fram emot att åka dit imorn!
För övrigt så monterades fmicn dit igår (känns som att man inte kommer någonvart men ingenting är “bara” när man bygger har jag märkt!) Det blev ganska mycket kapande i fronten, sen skulle denna vara “bolt on” för krockbalken men det beror ju på hur man ser på det…. Körde man utan front så gick det väl… Så fick lov att ta fram vinkelslipen och börja öppna några cm för att få in ICn och till slut så gick fronten dit med nöd och näppe!!
Har jag kvar bilen i ett senare så står en riktig fmic setup på listan med egen “krockbalk” för montage etc.
Idag ska vi iväg och köpa rör för att få dit rören i motorutrymmet (bolt on var inte längre bolt on med turbon omplacerad såklart) så blir med silikonkopplingar sålänge och tig svetsat efter mappningen!
I eftermiddag blir det att åka och leta rör, hämta släp och förhoppningsvis hinna lasta innan alltför sent för att sedan åka hemifrån vid 6 imornbitti. Ska försöka låna en systemkamera idag så att jag får lite sista bilder på fmicn, rören etc samt lite “roadtrip” bilder på mappningsdagen =)
Ha en trevlig och stressig dag allesammans
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.