Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 146 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #247748
    timpO
    Deltagare

      #247694
      TomK
      Deltagare

        Ser fett ut! 😀
        Dra inte om rören för mycket bara då stämmer inte mappen.

        #247749
        timpO
        Deltagare

          Haha tack 😀
          Rören ska vara i princip som dom är nu bara att det ska vara aluminium samt lite bättre passform så borde inte göra så stor skillnad 🙂

          #247750
          timpO
          Deltagare

            Idag har mapsensorn blivit installerad samt insugstempgivaren. Förhoppningsvis blir den även startad! Och imorn väntas mappning på brumbrummen. Blir att mappa på framhjulen i dynon istället för gatmapp!

            Får hoppas att allt går vägen nu!!! Isåfall kanske man får hämta en “färdig” bil efter jobbet!

            (ursäkta alla utropstecken, men dom måste vara där för att beskriva mina nuvarande feelings, nästan lite nervöst skitnödig samt känner på mig att jag kommer drömma om subaru inatt)

            #247751
            timpO
            Deltagare

              Idag blev bilen ställd på dynon samt mappad för att gå rent etc men när laddet skulle kliva på så misstände den. Förhoppningsvis är det stiften som har sotat igen så blev stiftbyte. Insugstempgivaren var inte sådär skitbra så den byttes även den mot en bra variant. (GM tror jag minsann att den hette)

              Imorn blir det att åka till uppsala efter jobbet och förhoppningsvis vara med under fungerande mappning. Har man då jävligt tur så kanske man får åka hem med den o. 🙂

              #247752
              timpO
              Deltagare

                Idag har vi hållt på och mappat! Det gick skit hela kvällen med allt tror jag.. Eller ja subban går bra utan laddtryck och så fort laddet skjuter i så går den över på 3cyl…. Antingen så är det en spridare som är otät, eller så är det en tändspole, eller så är det något annat. Stiften är bytta iaf så dom är uteslutna.

                Någon som har en tändspole eller två liggandes som vill antingen låna ut/hyra ut eller sälja??? Tiden är tyvärr inte min polare för lär ha spolarna redan direkt imornbitti.. Annars får det bli bilskrot

                Kan ju säga en annan rolig grej mitt i denna smet också och det var att när vi drog ut för att prova den på gatan så gick min bruksbil audi sönder mitt på motorväg utanför uppsala……… Så den står kvar där och väntar på något att hända och vi åkte subaru hem..

                Hoppas på en bättre dag imorn

                #247672
                Kvarnis
                Deltagare

                  Vilka stift, elektåd avstånd m.m?

                  Man kan alltid prova att gappa stiften ner till 0.5 lr 0.4 tom för att utesluta tändning.

                  vid vilket ladd krånglar det?

                  #247753
                  timpO
                  Deltagare

                    Inget fel på tändspolarna. Köpte 2st på atracco för att testa.

                    Felet på hela historien är tgv spjällen… Dyra rackare… Från början var det tänkt att rensa dom men vi struntade i det pga att det skulle funka bra med org styrsystem.

                    Till slut började vi fördjupa oss i dom och det visade sig att en av givarna hade sagt upp sig och kärvade…. Så även fast Link PnP kan sköta spjällen så satt ett fast i stängt läge oavsett. Detta resulterar ju i att kanske 30% av flödet kommer igenom.

                    Vi “löste” det genom att låsa spjällen vid öppet läge bara för att hinna klart. Dock så gick det andra spjället igen på hemvägen. Så idag blir det att ta bort spjällen och sedan rensa i vinter och göra diverse flödesförbättringar.

                    Resultatet blev jag dock inte jättenöjd över men det finns att hämta lite här och var på det som finns. Sen får man inte glömma att det är en skitturbo heller.

                    Men stannade på ca 330 hjulhästar med en kurva som stegrade till att hålla sig jämn enda till varvstoppet.

                    Finns mycket att göra klart men är sjukt nöjd över att ha en fungerande bil att köra med.

                    Nu är det bara tryckrör och lite tillsnyggning som står på tur närmaste veckorna. Kan vara bra att få igen huven tex.

                    Uppdaterar allt lite bättre ikväll med kanske en bild på bänkpapper etc

                    #247695
                    TomK
                    Deltagare

                      Surt att det strulade för dig men skönt att ni hittade felet.

                      Då landar du på ca 390hk i motorn och det är ju helt ok.
                      Hur mycket laddar du?

                      Skaffa en riktig GTX3076 så lär det hända grejer.
                      Hörde jag 2 bar? 😀

                      Släng den där TGV skiten någostans!
                      Här är en DIY på TGV delete
                      http://legacygt.com/forums/showthread.php/diy-tgv-deletes-131543.html?

                      #247754
                      timpO
                      Deltagare

                        Ja dom där jävla kallstartsspjällen har kostat många många tusenlappar nu i slutändan mot att bara ha rensat dom innan…….. 🙁

                        Dugligt men inte alls så dugligt som jag vill att det ska hamna på. Men som sagt lite jobb med flöde etc på tryckrör innan turbobyte också.

                        Jag laddar mellan 1.5 och 1.6 just nu. Linken börjar störa ut datorn vid 1.5+ bar så svårt att veta exakt just nu. Det hade väl gått att gå högre men han ville stanna där för att ökningen per laddtryck började minska drastiskt.

                        Tack för guiden!!!
                        Men just nu blir det att ta bort endast vingarna eftersom det är det den är mappad för för tillfället. Så får vi rensa i vinter och göra justering på mapp etc med andra moddar 🙂

                        En riktig turbo vore ju drömmen!!!! Hoppas tomten är snäll i år.. Misstänker att han kanske inte är just Så snäll men man kan ju alltid hoppas 😉

                        #247696
                        TomK
                        Deltagare

                          Såg bänkpappret på Facebook, kurvan såg fin ut.
                          Ryter väl på rätt bra när det börjar ladda 🙂

                          #247755
                          timpO
                          Deltagare

                            Lite lite lite “trist” med turbolagget men när turbon slår i så matar den tills stoppet! Sjukt kul! Hann inte uppdatera så mkt med bilder etc idag då jag var ute och körde rätt mycket 😉

                            #247673
                            Kvarnis
                            Deltagare

                              Lösningen heter Billet GT30R med .063 avgashus och du kommer inte veta vad trubo lagg heter, skyll inte på mig dock om det går för brett 😉 😀

                              #247807
                              Joakimgabrielsson
                              Deltagare

                                Är en sådandär garret bolt on? Eller vad krävs för moddar för att få i en sån. Jag upplever väldigt mycket lagg, vilket är svintråkigt… och svårt att köra som man vill då det inte händer något innan 4000 varv.

                                #247756
                                timpO
                                Deltagare

                                  Lösningen heter Billet GT30R med .063 avgashus och du kommer inte veta vad trubo lagg heter, skyll inte på mig dock om det går för brett 😉 😀

                                  Okej tack för tipset =) Det lutar åt kullagrad iaf! Har du någon erfarenhet av “Forced Performance” garret-agg? Verkar som att deras är Extremt uppmoddade till det bättre.

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 146 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.