Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 146 totalt)
  • Författare
    timpO
    Deltagare

TomK
      Deltagare

Ser fett ut! 😀
        Dra inte om rören för mycket bara då stämmer inte mappen.

timpO
        Deltagare

Haha tack 😀
          Rören ska vara i princip som dom är nu bara att det ska vara aluminium samt lite bättre passform så borde inte göra så stor skillnad 🙂

timpO
          Deltagare

Idag har mapsensorn blivit installerad samt insugstempgivaren. Förhoppningsvis blir den även startad! Och imorn väntas mappning på brumbrummen. Blir att mappa på framhjulen i dynon istället för gatmapp!

Får hoppas att allt går vägen nu!!! Isåfall kanske man får hämta en “färdig” bil efter jobbet!

(ursäkta alla utropstecken, men dom måste vara där för att beskriva mina nuvarande feelings, nästan lite nervöst skitnödig samt känner på mig att jag kommer drömma om subaru inatt)

timpO
            Deltagare

Idag blev bilen ställd på dynon samt mappad för att gå rent etc men när laddet skulle kliva på så misstände den. Förhoppningsvis är det stiften som har sotat igen så blev stiftbyte. Insugstempgivaren var inte sådär skitbra så den byttes även den mot en bra variant. (GM tror jag minsann att den hette)

Imorn blir det att åka till uppsala efter jobbet och förhoppningsvis vara med under fungerande mappning. Har man då jävligt tur så kanske man får åka hem med den o. 🙂

timpO
              Deltagare

Idag har vi hållt på och mappat! Det gick skit hela kvällen med allt tror jag.. Eller ja subban går bra utan laddtryck och så fort laddet skjuter i så går den över på 3cyl…. Antingen så är det en spridare som är otät, eller så är det en tändspole, eller så är det något annat. Stiften är bytta iaf så dom är uteslutna.

Någon som har en tändspole eller två liggandes som vill antingen låna ut/hyra ut eller sälja??? Tiden är tyvärr inte min polare för lär ha spolarna redan direkt imornbitti.. Annars får det bli bilskrot

Kan ju säga en annan rolig grej mitt i denna smet också och det var att när vi drog ut för att prova den på gatan så gick min bruksbil audi sönder mitt på motorväg utanför uppsala……… Så den står kvar där och väntar på något att hända och vi åkte subaru hem..

Hoppas på en bättre dag imorn

Kvarnis
                Deltagare

Vilka stift, elektåd avstånd m.m?

Man kan alltid prova att gappa stiften ner till 0.5 lr 0.4 tom för att utesluta tändning.

vid vilket ladd krånglar det?

timpO
                  Deltagare

Inget fel på tändspolarna. Köpte 2st på atracco för att testa.

Felet på hela historien är tgv spjällen… Dyra rackare… Från början var det tänkt att rensa dom men vi struntade i det pga att det skulle funka bra med org styrsystem.

Till slut började vi fördjupa oss i dom och det visade sig att en av givarna hade sagt upp sig och kärvade…. Så även fast Link PnP kan sköta spjällen så satt ett fast i stängt läge oavsett. Detta resulterar ju i att kanske 30% av flödet kommer igenom.

Vi “löste” det genom att låsa spjällen vid öppet läge bara för att hinna klart. Dock så gick det andra spjället igen på hemvägen. Så idag blir det att ta bort spjällen och sedan rensa i vinter och göra diverse flödesförbättringar.

Resultatet blev jag dock inte jättenöjd över men det finns att hämta lite här och var på det som finns. Sen får man inte glömma att det är en skitturbo heller.

Men stannade på ca 330 hjulhästar med en kurva som stegrade till att hålla sig jämn enda till varvstoppet.

Finns mycket att göra klart men är sjukt nöjd över att ha en fungerande bil att köra med.

Nu är det bara tryckrör och lite tillsnyggning som står på tur närmaste veckorna. Kan vara bra att få igen huven tex.

Uppdaterar allt lite bättre ikväll med kanske en bild på bänkpapper etc

TomK
                    Deltagare

Surt att det strulade för dig men skönt att ni hittade felet.

Då landar du på ca 390hk i motorn och det är ju helt ok.
                      Hur mycket laddar du?

Skaffa en riktig GTX3076 så lär det hända grejer.
                      Hörde jag 2 bar? 😀

Släng den där TGV skiten någostans!
                      Här är en DIY på TGV delete
                      http://legacygt.com/forums/showthread.php/diy-tgv-deletes-131543.html?

timpO
                      Deltagare

Ja dom där jävla kallstartsspjällen har kostat många många tusenlappar nu i slutändan mot att bara ha rensat dom innan…….. 🙁

Dugligt men inte alls så dugligt som jag vill att det ska hamna på. Men som sagt lite jobb med flöde etc på tryckrör innan turbobyte också.

Jag laddar mellan 1.5 och 1.6 just nu. Linken börjar störa ut datorn vid 1.5+ bar så svårt att veta exakt just nu. Det hade väl gått att gå högre men han ville stanna där för att ökningen per laddtryck började minska drastiskt.

Tack för guiden!!!
                        Men just nu blir det att ta bort endast vingarna eftersom det är det den är mappad för för tillfället. Så får vi rensa i vinter och göra justering på mapp etc med andra moddar 🙂

En riktig turbo vore ju drömmen!!!! Hoppas tomten är snäll i år.. Misstänker att han kanske inte är just Så snäll men man kan ju alltid hoppas 😉

TomK
                        Deltagare

Såg bänkpappret på Facebook, kurvan såg fin ut.
                          Ryter väl på rätt bra när det börjar ladda 🙂

timpO
                          Deltagare

Lite lite lite “trist” med turbolagget men när turbon slår i så matar den tills stoppet! Sjukt kul! Hann inte uppdatera så mkt med bilder etc idag då jag var ute och körde rätt mycket 😉

Kvarnis
                            Deltagare

Lösningen heter Billet GT30R med .063 avgashus och du kommer inte veta vad trubo lagg heter, skyll inte på mig dock om det går för brett 😉 😀

Joakimgabrielsson
                              Deltagare

Är en sådandär garret bolt on? Eller vad krävs för moddar för att få i en sån. Jag upplever väldigt mycket lagg, vilket är svintråkigt… och svårt att köra som man vill då det inte händer något innan 4000 varv.

timpO
                                Deltagare

Lösningen heter Billet GT30R med .063 avgashus och du kommer inte veta vad trubo lagg heter, skyll inte på mig dock om det går för brett 😉 😀

Okej tack för tipset =) Det lutar åt kullagrad iaf! Har du någon erfarenhet av “Forced Performance” garret-agg? Verkar som att deras är Extremt uppmoddade till det bättre.

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 146 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.