- Detta ämne har 145 svar, 16,282 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Jetti.
-
FörfattareInlägg
-
4 oktober, 2012 kl. 10:48 #247697TomKDeltagare
Satsa på ett GT30R från scoobyclinic.
Finns massor med dyno resultat i den här tråden
http://bbs.scoobynet.com/trader-announcements-363/799025-scoobyclinics-turbos-just-got-billet-i-mean-better.html4 oktober, 2012 kl. 11:14 #247757timpODeltagareSatsa på ett GT30R från scoobyclinic.
Finns massor med dyno resultat i den här tråden
http://bbs.scoobynet.com/trader-announcements-363/799025-scoobyclinics-turbos-just-got-billet-i-mean-better.htmlDum fråga kanske men finns dom för extern wastegate?
Här är lite dynopapyrus iaf:
4 oktober, 2012 kl. 11:24 #247698TomKDeltagareDum fråga kanske men finns dom för extern wastegate?
Japp rulla lite längre ner på sidan.
£1150
4 oktober, 2012 kl. 11:43 #247758timpODeltagareJapp rulla lite längre ner på sidan.
£1150
Du ser, paltkoman efter lunch satte sina spår! =) Ser riktigt bra ut! Bara börja skriva brev till tomten nu då
4 oktober, 2012 kl. 11:44 #247699TomKDeltagareVad mer exakt har du för snurra idag?
4 oktober, 2012 kl. 12:47 #247759timpODeltagareEn kinaturbo GT3076 glidlagrad. (skulle absolut absolut inte köpas något kinaskräp men köpte fel….)
5 oktober, 2012 kl. 06:56 #247674KvarnisDeltagareKöp en en snurra från kev, du kan maila honom och fråga vad han rekmmenderar.
SC har åkt en låg 9 men en GT30 billet snurra 🙂
Men du kommer åka på whiplash när du bytt snurra 😀
Det kan tänka sig att en 0.82 är mer lämpad för en 2.5l maskin.
Byt spridarna med minst 1000cc, E85 mappning och du kommer få ~200Bhp till 😮5 oktober, 2012 kl. 13:05 #247760timpODeltagareKöp en en snurra från kev, du kan maila honom och fråga vad han rekmmenderar.
SC har åkt en låg 9 men en GT30 billet snurra 🙂
Men du kommer åka på whiplash när du bytt snurra 😀
Det kan tänka sig att en 0.82 är mer lämpad för en 2.5l maskin.
Byt spridarna med minst 1000cc, E85 mappning och du kommer få ~200Bhp till 😮Okej det lutar nog åt att det blir en SC snurra framöver =) Nu ligger det en liten bit framåt men bra att ha plan färdig! Får mejla honom när det börjar närma sig
GT30 går alltså att få ordentlig fart i med andra ord 😉
Haha, har hört att gaspådragswhiplash ska vara värt besvären, stämmer det? ;D
Känner mig faktiskt lite dum i halva huvet som köpte så “små” spridare nu.. När jag endå körde på deatschwerkz som ska lira enormt bra fast dom är för stora så hade jag kunnat gått på lite mer marginal… Men lätt att vara efterklok ibland. Kan ju någon annan göra ett dunderkap och köpa fina 750cc framöver av mig då =)
Hur långt räcker saker som grenrör och insug?? Och när vill man byta ev kammar etc?
5 oktober, 2012 kl. 13:20 #247700TomKDeltagareOkej det lutar nog åt att det blir en SC snurra framöver =) Nu ligger det en liten bit framåt men bra att ha plan färdig! Får mejla honom när det börjar närma sig
GT30 går alltså att få ordentlig fart i med andra ord 😉
Haha, har hört att gaspådragswhiplash ska vara värt besvären, stämmer det? ;D
Känner mig faktiskt lite dum i halva huvet som köpte så “små” spridare nu.. När jag endå körde på deatschwerkz som ska lira enormt bra fast dom är för stora så hade jag kunnat gått på lite mer marginal… Men lätt att vara efterklok ibland. Kan ju någon annan göra ett dunderkap och köpa fina 750cc framöver av mig då =)
Hur långt räcker saker som grenrör och insug?? Och när vill man byta ev kammar etc?
Det räcker rätt långt.
Insuget är ganska ovanligt att man byter.
Cosworth har ett som är ganska trevligt men kostar $$$$$
Det kostar nog mer än det smakar.Grenrör är bra att byta men ta det i samband med att du byter turbo så det blir mappat shysst.
Kammar är ingenting du behöver fundera på förens du ska passera 500-550 sträcket. Det är ganska kostsamt att peta i nya kammar inte bara kammarna med du måste justera med nya tryckare a´400:- st + moms x 16, sen andra ventiler, fjädrar mm mm ca 20 000:- + i slutändan.
5 oktober, 2012 kl. 13:33 #247761timpODeltagareOkej som jag misstänkte, blev lite fundersam efter mappningen.
Okej det kanske får bli ett nytt grenrör framöver isåfall också. Alternativt att bygga ett eget custom, känns lite coolare när vi endå byggt massa custom hittils 😉
Okej, såklart man är sugen på kammar men vet att man lär byta ventiler etc då. Som du säger så blir det snordyrt. Känns endå som att det är lika bra att landa runt 500-550hk för att vara snäll mot drivlina och mitt klena 2.5L block 🙂
5 oktober, 2012 kl. 13:41 #247762timpODeltagareNågon som är sugen på att köpa två tändspolar? Hade ingen vidare användning av dom nu då dom inte var felet 🙂
5 oktober, 2012 kl. 13:42 #247716Quackpack89DeltagareEn liten amatör fråga bara angående drivlinan… vad klarar en org växellåda för vrid innan du behöver förstärka å dyl 🙂
5 oktober, 2012 kl. 14:07 #247763timpODeltagareEn liten amatör fråga bara angående drivlinan… vad klarar en org växellåda för vrid innan du behöver förstärka å dyl 🙂
Vrid vet jag faktiskt helt ärligt inte, men hästkrafter har man läst en del om. Över 600-650hk kör dom i staterna verkar det som. Sen är väl allting relativt, kör man launches på 2an eller karateväxlar så går det väl att ha sönder även den bästa lådan 🙂
5 oktober, 2012 kl. 18:58 #247675KvarnisDeltagareOm vi utesluter synkringarna, så pajar dom väl runt 500>700.
Men dom är hyfsat hållbara, ju hårdare man är ju sämre håller det ju.Hawkeye kammarna toppar ur runt 600Bhp, dock är f-n ventilerna kanske den svagaste länken om det ska laddas med effekter runt 600Bhp/800nm
köp ett färdigt typ från japspeed, och montera v-band klart, och det snabbaste sättet 🙂
Insug är menninglöst under 600, nya ventiler borde dock vara en bra investering TBH.
13 oktober, 2012 kl. 17:36 #247764timpODeltagareSkitbra Kvarnis att du fyller upp med sån här skitbra info i min lilla tråd =) Hela planen är väl endå att gilla läget vid 500hk bara för att ligga safe på allt! Det ska nog duga med nackspärr då jag tycker den går helt sjukt bra nu 😉
Idag föll man för grupptrycket igen och gjorde några ringar på driftingdagen här i grannkommunen på inhägnad, troligen blir jag även med i den lokala tidningen också när bilen dansar 🙂 Körde riktigt snällt utan nå kopplingsvåldande etc men det behövs inte göras med den här effekten fastän jag har på tok för bra däck!
Slänger väl ev upp lite bilder på det sen 🙂
Trevlig helg gött folk!!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.