- Detta ämne har 145 svar, 16,282 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Jetti.
-
FörfattareInlägg
-
21 november, 2012 kl. 11:19 #247765timpODeltagare
Det har stått still nu ett bra tag. Har kanske bara kört ca 20-30 mil med bilen sen mappningen (10mil hem från mappningen inkluderad) Har tappat gnistan helt… Kanske för att jag inte nådde riktigt dit jag ville på en gång vad vet jag… Men men!
Nu ska jag iaf låta PPF svetsa mina tryckrör så det blir Riktigt seriöst gjort! Det gör ju sitt speciellt när jag har min customdragning.
MEN då till den stora stora frågan till er Subarulovers! Vilken färg tycker ni att jag ska pulverlacka dom? Röda, svarta eller kanske tom blå? Det jag tänkt på hela tiden är Svart. Mest pga att det blir otroligt diskret och väldigt cleant. MEN samtidigt så vore det coolt att få dom att synas lite. Rött blir ju otroligt coolt mycket pga insuget tex.
SÅ vad tycker ni?!?!
RÖTT
BLÅTT
SVART
Eller någon helt annan färg? STi rosa kanske?
Mvh
Förvirrade mannen21 november, 2012 kl. 17:12 #247719adam.b.wDeltagareSti rosa;-) de e nice
21 november, 2012 kl. 17:44 #247681Jonas.LDeltagareRött eller svart, eller låta dom va som dom är 🙂
21 november, 2012 kl. 18:21 #247766timpODeltagareTryckrören till FMIC? Varför lägga pengar på att pulverlacka dem? Ha dem metallfärgade tycker jag så man ser svetsskarvarna och allt, klart råast!
Japps, tryckrören till FMIC. Fick så bra deal på pulverlack så pengarna är mindre bekymmer än färgvalet 😉 Tycker att det är snyggt med blanka, MEN ganska tråkigt då alla har det tycker jag.
Sti rosa;-) de e nice
Hehe, törs man det? 😉 Klart det är nice men rosa är rätt vågat haha
Rött eller svart, eller låta dom va som dom är 🙂
Okej okej lite åt det håll jag lutar, eller lättare sagt de färgerna är de säkra valen!
24 november, 2012 kl. 20:21 #247676KvarnisDeltagareskit i lackning låt PPF fixa en ny snurra(PT billet) och låt Ärtan mappa 😀
24 november, 2012 kl. 20:58 #247677TurbovinDeltagareVitt 🙂
25 november, 2012 kl. 00:45 #247767timpODeltagareskit i lackning låt PPF fixa en ny snurra(PT billet) och låt Ärtan mappa 😀
Vi bakade in pulverlack väldigt fint i dealen så den blev ganska obetydlig, annars hade jag nog garagelackat dom själv =) Är köpare av en fin gt35r men fick lov att avböja i sista sekund nu pga lite oanade utgifter tyvärr.. Så då är inte en PT billet snurra något bättre alternativ för tillfället tyvärr 🙁
Vitt 🙂
Jag har haft vitt snurrande Lite Lite i huvudet till och från, blir nog GRYMT snyggt men finns ju dock ingen mer opraktisk färg. Hmm, detta med det estetiska är fan svårare än att välja innehåll i ett motorbygge….
7 december, 2012 kl. 21:46 #247768timpODeltagarePPF gjorde ett riktigt jäkla snyggt jobb måste jag säga!
Här får ni en liten sneak peak på tryckrören innan svart strukturfärg nästa vecka 🙂17 januari, 2013 kl. 20:41 #247769timpODeltagareNågon gång framöver ska jag knäppa några bilder på allt men har inte velat gjort det föräns bilen blivit ordentligt rekondad och putsad etc.
Det ser även ut som att det blir ett Precision aggregat ganska snart. Har faktiskt roat mej nu med att köra bilen lite. Kan ju också vara en rätt rolig grej istället för att stå i garaget jämt?! ;P
Då blir bara frågan om man ska köra på ett precision 5558(max runt 500hk skulle jag tro), 5858(500-550+hk) eller 5862(600+hk) då jag såklart skulle vilja ha en så rapp bil som möjligt men samtidigt veta om att möjligheten för lite till finns.
Ingen som är sugen på att ta över bilen efter turbon är bytt eller vill byta mot något mer standard alt steg 1?!?!
17 januari, 2013 kl. 21:37 #247701TomKDeltagareVarför byta?????
Du hade en standard nyss sen spenderade massa $$$ på att få den att röra på sig.
Förstår inte varför alla säljer så fort dom har börjat modda.17 januari, 2013 kl. 23:11 #247770timpODeltagareVarför byta?????
Du hade en standard nyss sen spenderade massa $$$ på att få den att röra på sig.
Förstår inte varför alla säljer så fort dom har börjat modda.Det är ju ett extremt förekommande fenomen, och jag har diskuterat detta med kompisar och jag tror det handlar om dels att det egentligen är moddandet och inköp av prylar man tycker är kul, dvs surfa på nätet och trycka på “buy knappen” snarare än att köra bil, och tillslut har man en bil som är obekväm att köra på gatan och som kräver att man ska ha koll på lite för mycket för att det ska vara roligt. Sen ligger det ju lite i tiden att aldrig vara nöjd, för det finns ju en miljard bilder på andra tuffa bilar osv som “skulle passa en mycket bättre”. Tror det handlar om mognad, att inse att effekt inte är lika med mer skoj. Men vad vet jag 🙂
För att klargöra för det mesta så är det för att jag helt enkelt inte har råd att ha bilen så som jag vill ha den. Alltså kunna åka en herrans massa bana ihop med annat gatskoj och Verkligen nyttja bilen till max! Jag är inte den personen som hellre är i garaget än bakom ratten. Samt så är jag inte så mycket till rent fisåkande. Då kan man lika gärna köpa en raggarbil och åka cruising.
Det tragiska är att det känns som en drömbil och ju mer man blir helt färdig ju mer drömbil blir det…. Men som renodlad gatbil som det blir då jag inte riktigt har råd för en massa bana just nu så får man inte ut speciellt mycket valuta för pengarna. Slita på den tur och retur till coop känns inte värt pengarna.
Men jag kan ju tala om att man funderar djupt till och från. Hade den ju ute på annons för inte så längesen men tog bort annonsen då jag ångrade mej. Så både vill och inte vill tömma min plånbok 😉
Nu blir jag dock hemma 12-15 veckor för att jag ska steloperera en led i ena foten så den lär inte säljas Riktigt än iaf! Och vill gärna uppleva 500+hk innan någon annan får njuta av den 🙂
Edit: Kan ju tillägga att jag är… wait for it (kvinnors favoritord för att visa att dom har det så tufft….) ensamstående småbarnsförälder med sonen varannan vecka. Det är väldigt svårt att göra roliga saker med han samt ha ett bygge med subarun samtidigt rent ekonomiskt.
14 februari, 2013 kl. 15:00 #247771timpODeltagareTänkte uppdatera med en liten myspysbild om vad som väntar veckorna framöver!
Kommer väl även upp lite nya bilder framöver… som jag för övrigt sagt några gånger nu… 😉
Turbon på bilden är en Precision 5858 tillsammans med en Precision 46mm WG.
Effektmålen nu är ca *450bhp!*Dock är jag hemma med gips på foten i ca… hmm, 9 veckor till så kommer inte gå sådär skitfort att göra allt nu 🙂
Glad alla fjärtans dag på er!!!
EDIT: 450WHP ska det naturligtvis stå!
20 februari, 2013 kl. 18:10 #247772timpODeltagareNu har det äntligen påbörjats med de nya doningarna 🙂
Ni får bortse från att allt under motorhuven är lite grisigt nu! Storstädning ska bli på hela bilen så fort den är mappad och klar.
Vad tycks om nya tryckrören? Känner mig riktigt nöjd över PPFs arbete!
Bort med den äckliga skitturbon och dit med riktigt skit!!!
Blir mer doningar imorn. Ev åka iväg och köpa slang etc till oljeretur från turbon samt slangar till oljecatchtanken som ligger och väntar (så man slipper vara ovän med miljöpartiet och åka omkring och andas olja)
20 februari, 2013 kl. 18:52 #247808JoakimgabrielssonDeltagareDu råkar inte ha diffusorn som sitter under scoopet original till övers? Du kör ju fmic menar jag:) har för mig det sitter något där som koncentrerar luftströmsrna mot tmic.
Kul med ny turbo. Lägg upp kurvan sen så man får studera lite.
20 februari, 2013 kl. 20:01 #247773timpODeltagareJo den har jag liggandes på golvet breve bilen. Känns ju helt bortkastad nu då den snarare begränsar luftströmmen än hjälper den 🙂 Vi byta mannen, jag få carbonhuv du få diffusor ait? 😉
Jag ska försöka vara alldeles mycket bättre på att uppdatera och visa nu på det lilla vi har kvar då jag var lite halvkass på det innan. Det blir jätteintressant att köra på den här turbon måste jag säga!
Om jag inte minns fel så sitter det en Precision 5558 i subarumickes fd. Snik-bil och detta är en 5858 som är snäppet större. Den bilen verkar ju gå ruggigt bra! Så är grymt nyfiken! Inte så jättemycket info om Precision på Scoobys verkar det som. Garret dominerat område 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.