- Detta ämne har 145 svar, 16,282 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Jetti.
-
FörfattareInlägg
-
13 april, 2013 kl. 22:46 #247715TobbenDeltagare
Fan vilken rå bil! 🙂 men ursäkta om man frågar din TMIC du har inte den kvar? 🙂
14 april, 2013 kl. 07:05 #247718GyverDeltagareDu har inte en dålig lambdasensor då?
14 april, 2013 kl. 12:31 #247793timpODeltagareFan vilken rå bil! 🙂 men ursäkta om man frågar din TMIC du har inte den kvar? 🙂
Den sålde jag till Mumin här på forumet i början av bygget =)
Du har inte en dålig lambdasensor då?
Hmmm, det har jag inte reflekterat över faktiskt! Det ska jag ta och kolla upp!
16 april, 2013 kl. 22:09 #247794timpODeltagareIdag har subban gått genom besiktningen (efterkontroll) utan någon som helst anmärkning! Dåligt lambdavärde var pga. en dålig avgaspackning typiskt nog… Tyvärr fick den snygga PPF streamern åka av.. Tydliga regler då vissa åker genom besiktning med streamers år efter år men andra får 2or för det.
Att det var en trasig lambdasond var rätt så omöjligt fick jag veta då dom bara sitter där för syns skull just nu. Kör genom sprutet. Men dom får sitta där så ser det “standard” ut för nästa besiktning.
Så nu blev en 417 hjulhästars subaru helt laglig ett år till =)
17 april, 2013 kl. 07:16 #247683GilarskiDeltagareIdag har subban gått genom besiktningen (efterkontroll) utan någon som helst anmärkning! Dåligt lambdavärde var pga. en dålig avgaspackning typiskt nog… Tyvärr fick den snygga PPF streamern åka av.. Tydliga regler då vissa åker genom besiktning med streamers år efter år men andra får 2or för det.
Att det var en trasig lambdasond var rätt så omöjligt fick jag veta då dom bara sitter där för syns skull just nu. Kör genom sprutet. Men dom får sitta där så ser det “standard” ut för nästa besiktning.
“Grattis” får man väl säga. J@vla grinig SBP gubbar, finns ju många som åker runt med streamers.
17 april, 2013 kl. 07:34 #247705TomKDeltagareIdag har subban gått genom besiktningen (efterkontroll) utan någon som helst anmärkning! Dåligt lambdavärde var pga. en dålig avgaspackning typiskt nog… Tyvärr fick den snygga PPF streamern åka av.. Tydliga regler då vissa åker genom besiktning med streamers år efter år men andra får 2or för det.
Visst är det gött! 😀
17 april, 2013 kl. 08:37 #247686goffemannenDeltagare“Lagligt” skulle jag säga 🙂
/ David J – Superior Media
17 april, 2013 kl. 09:56 #247795timpODeltagare“Grattis” får man väl säga. J@vla grinig SBP gubbar, finns ju många som åker runt med streamers.
Tackar, haha ja vi försökte resonera med besiktningsgubben men det var ett dött lopp. Så var bara dra bort den på plats =) Ev. kanske jag fixar en ny idag.
Visst är det gött! 😀
Riktigt gött! 😀
“Lagligt” skulle jag säga 🙂
/ David J – Superior Media
Allt är ju relativt 😉
17 april, 2013 kl. 21:02 #247796timpODeltagareIdag blev nya expansionskärlet installerat, tänkte inte på att ta någon bild så åker upp bild sen. Blev riktigt bra iaf, snett under luftfiltret hamnade det =)
Råkade även skjuta av ena tryckröret vid intercoolern här om dagen så imorn åker 4st nya precision slangklämmor dit runt ic:n så att det slipper hända igen. (köpte för breda klämmor sist så klämde klent)
Nu är bilen “klar” iaf och väntar försäljning. =)
18 april, 2013 kl. 12:27 #247711Jocke.TDeltagareGrattis till besiktningen 😉
Hur gjorde du med Linket när du besiktigade?
Jag har stora planer på att köra med Link men är rätt kluven gällande hur jag ska göra med besiktningen. Det går väl inte att läsa ur felkoder ur linket med deras utrustning?18 april, 2013 kl. 12:35 #247797timpODeltagareTack så mycket 🙂
Inget särskilt, det syns ju inte och dom får ingen kontakt med OBD uttaget så då står det bara i det inte gick att få kontakt i besiktningspappret. Det är inte alltid dom får kontakt med vanliga bilar heller så dom gör ingen big deal över det =)
18 april, 2013 kl. 17:11 #247710Jocke.TDeltagareSåpass, det är ju hur fint som helst ju! 😀
Link – Here I come!18 april, 2013 kl. 18:35 #247798timpODeltagareJapp jag var osäker innan jag skulle dit med en men nu behöver man aldrig oroa sig mer 😀
Det tycker jag du ska göra d—0.o—b 😀
18 april, 2013 kl. 18:41 #247706TomKDeltagareJapp jag var osäker innan jag skulle dit med en men nu behöver man aldrig oroa sig mer 😀
Det tycker jag du ska göra d—0.o—b 😀
Njae riktigt så är det inte.
Du kan åka på en flygande med krav på ombesiktning då det finns helbilsgodkännande.
Då är man helt totalt rökt.
Lika väl så kan besiktnings mannen slå ner på allt nästa år.18 april, 2013 kl. 18:42 #247799timpODeltagareJag gasade lite ett par Km idag och gjorde lite häftiga inbromsningar bara för att.. Fyyyfan vad den skjuter på bra! Och fyfan vad den bromsar bra med dessa bromsar! 😀 Körde väl 140-150 till 0 och var så abs-en durrade ett par gånger men fy satan vad den bromsar. Kul när man lägger en extra tanke på såna saker ibland 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.