- Detta ämne har 26 svar, 2,324 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 10 månader sedan av ADDE.H.
-
FörfattareInlägg
-
28 juli, 2002 kl. 09:30 #1895SecretAgentManDeltagare
Det är något av en 50/50 situation, folk har bränt LMM’s med alla möjliga sorters konfilter, K&N “tror” jag är säkrast.
Tidigare har en komplett LMM kostat runt 4000:-, men enl. hyfsat säkra källor skall själva sensorn gå att köpa loss för mycket mindre.
OBS!
LMM:en används i HÖGSTA grad av styrboxen för att bestämma hur mycket soppa den skall ha när högerfoten används (och den går över från “closed loop lambda” till statisk mapp).
Det har hänt att LMM:en fungerat – nästan – och försett boxen med underliga siffror…med hemska saker som följd.Men i 99,9% av alla fallen så rasar LMM:en, och inget annat händer.
Pillar man får man vara beredd på att det kan gå snett…
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
28 juli, 2002 kl. 09:39 #47667subarujohanDeltagareOkey! Då är jag lite säkrare på saken!
tack jerry!28 juli, 2002 kl. 13:10 #47674Robban25DeltagareMen dom öppna filtren som XPC.se säljer då? Eftersom den firman säljer sådana filter så borde dom ju gå att använda eller?
Vad tror ni om Dalhems direct kit?
28 juli, 2002 kl. 13:21 #47662KvarnisDeltagareDet XPC säljer är MRt’s och det funkar bra har kört med ett i nästan ett år utan krångel, hade ett oxå på min Leagcy innan som Miki köpte och har nu på sin Impreza..utan bekymmer
OBS !!!jag garanterar inte att det kommer hålla men det är en mycket bra konstruktion..och filter oljan är som sirap. förmodligen marknadens säkraste ur LMM synpunkt
/Kvarnis
28 juli, 2002 kl. 17:55 #47675Robban25DeltagareMen jag fattar inte vad det skulle vara som gör att LMM’en pajjar. Det måste ju isåfall vara smuts o partiklar som kommer igenom filtret vilket inte kan vara mycket om man sköter filtret på rätt sätt.
Jag kommer nog att prova med Dalhems kit, ska höra med dom först vad dom har för erfarenheter av det. Verkar det inte bra så blir det ett från XPC.
28 juli, 2002 kl. 18:54 #47660PhoenixDeltagarejag har kört med dalhems kit i ett halvår nu på min legacy, och än så länge har det hållt, priset va runt 1500:- nånting
5 augusti, 2002 kl. 11:45 #47676speedemonDeltagareXPC=??polarn ska slänga på ett “open air” eller liknande på sin Impreza 01á! självklart undrar han vilket som är minst “farligt” ur LMM & motorhaveri synpunkt! är det XPC grejjen från dalhems! sen undrar man vad för sorts dump som fungerar bäst på bilen??? Vilket märke? vilket företag? vilket pris?
Med Vänliga Nybörjare På Subaru Häslningar SpeeDemon5 augusti, 2002 kl. 12:32 #47661RaffeDeltagareKöp en link så är problemmet ur världen! 😀
/Raffe
En person som inte har något i sitt liv som han skulle kunna dö för har ingen rätt att leva.5 augusti, 2002 kl. 13:51 #47678NiklasDeltagareLAST EDITED ON Aug-05-02 AT 03:52PM (GMT)
>Skit i att köpa ett öppet filter, ta du bort snorkeln som sitter
>innanför höger framskärm istället,så slipper man oroa sig för LMM ras.
>Ger detta bättre effekt eller får man bara roligare ljud? Funderade på just detta när jag ändå skall ha av hjulen för att montera stänkisar. Inga risker alls med att ta av snorkeln?
Subaru – All we’ll drive!
6 augusti, 2002 kl. 10:40 #47656DawnDeltagareLAST EDITED ON Aug-06-02 AT 12:40PM (GMT)
Med ett öppet filter får du något bättre effekt på högre varvtal men tappar på de lägre med ett roligare ljud. Luften dumpas ju ut igenom filtret. Tar du bort snorkeln behåller du nuvarande effekt och får ett något roligare ljud.
/Dawn6 augusti, 2002 kl. 11:29 #47679NiklasDeltagareProspeed skrev följade på en sida:
—
Att vissa LMM på Subaru bilarna är dåliga känner väl alla till. Rasar du en LMM, behöver du ej köpa en ny. Istället kan du hos din Subaru handlare beställa sensorenheten löst, kostar c:a 1000:-. Artikelnummer är 22794AA010. Denna sensor är en annan typ och håller!
—Subaru – All we’ll drive!
6 augusti, 2002 kl. 14:55 #47665MangeDeltagareDet var ju bra. Då kanske man vågar sig på att köpa ett öppet filter till subban
/Mange
6 augusti, 2002 kl. 18:21 #47668subarujohanDeltagareTja alla!
Jag har fått på mitt HKS system o HKS dump
och mitt K&N Filter!!!!
Jag säger bara det Fy Faaaaaan va skönt den låter nu!!!
Det är nästan bättre än sex!!!
Man får ju utlösning när man trycker på pedalen!!!!
Det har kostat några kronor men det var vart varenda öre!!!/Subarujohan
6 augusti, 2002 kl. 19:07 #47680NiklasDeltagareHur mycket kostade det, vad har du bytt och hur låter det? 🙂
Subaru – All we’ll drive!
7 augusti, 2002 kl. 06:10 #47657AllanDeltagaredalhems förespråkar skumfilter…
“Riktigt lika bra effekt uppnås inte med filter av papptyp eller K&N typ, som innehåller ett tvättbart material av fibrer. K&N filter filtrerar däremot bättre under en kortare period, och med ett högt flöde, men efter hand tätnar dom, och effekten försämras. Vi vill inte “smutskasta” denna typ av filter, utan tillhandahåller dom i vår sortiment till dom som tycker att dom är bättre.”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.