SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Optima batteri

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

…själv åker jag fortfarande på originalbatteriet, vilket väl nästan måste vara ett rekord. I slutet av februari så är pärlan 10 år :-).Jag kompletterade ganska tidigt min bil med en Defa-laddare som ger lite laddning till batteriet när motorvärmaren används. Det kanske är detta strömtillskott som gjort underverk för batteriet.

Ja, snart är Imprezan 11 år och samma originalbatteri hänger med fortfarande :-).

GrizzlyBear
      Deltagare

…själv åker jag fortfarande på originalbatteriet, vilket väl nästan måste vara ett rekord. I slutet av februari så är pärlan 10 år :-).Jag kompletterade ganska tidigt min bil med en Defa-laddare som ger lite laddning till batteriet när motorvärmaren används. Det kanske är detta strömtillskott som gjort underverk för batteriet.

Ja, snart är Imprezan 11 år och samma originalbatteri hänger med fortfarande :-).

Alltså, det gills inte om man aldrig stänger av bilen 😉
        Jag åker på att byta batteri vartannat år jag 🙁 Men nu mera kopplar jag in Ctek-laddaren så ofta jag kan och orkar. Så det här batterier kanske håller i 3år iaf 😀 Annars blir nästa ett Optima!

Christian S
        Deltagare

sitter förmodligen orginal batteri i min med då det sitter ett sånt där litet gulligt batteri och inte ett normal stort 🙂

Manor
          Deltagare

Vad har ni bytt till för batterier, och hur har de fungerat?
            Mitt originalbatteri hänger fortfarande med, men det känns nog lite tröttare efter den kalla vintern. Man får väl vara nöjd att bilen startar så snabbt som den gör, annars hade det nog skitit sig några gånger vid det här laget…

Tips var man köper batteriet och en ungefärlig kostnad tas också tacksamt emot.

Snofi
            Deltagare

Jag har jobbat på Global Batterier i Länna och dom har batterier som är bättre än biltema =) till subban kan jag tro att priset ligger runt 1000-1500 kan jag chansa. Men jag blev sparkad från det företaget bara för jag sa vad jag tyckte och tänkte om att bara vissa skulle arbeta eller bara stå och snacka, och det gick inte för sig att jag sa till om det.

Men det är ett tips iaf.

/stoffe

Vad har ni bytt till för batterier, och hur har de fungerat?
              Mitt originalbatteri hänger fortfarande med, men det känns nog lite tröttare efter den kalla vintern. Man får väl vara nöjd att bilen startar så snabbt som den gör, annars hade det nog skitit sig några gånger vid det här laget…

Tips var man köper batteriet och en ungefärlig kostnad tas också tacksamt emot.

Nikke McRae
              Deltagare

Köpte mitt Optima hos Autoexperten.

Fungerade klockrent under den kalla vintern vi hade.

Manor
                Deltagare

Köpte mitt Optima hos Autoexperten.

Fungerade klockrent under den kalla vintern vi hade.

Blev det ett Redtopp R3.7 batteri?

obrut
                  Deltagare

som sagt vad ska man köpa??

biltemas lr julas är det nått att ha?

goffemannen
                    Deltagare

Ja har ett optima yellowtop över. 5månader gammalt och funkar kanon. nyladdat och testat med batteritestare.

Nypris 2600kr
                      Mittpris 1000kr

/ David J – Superior Media

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.