Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1235
    locko99
    Deltagare

      Tjenna!

      Nån som kan tala om för mig ungefär vart orginal laddtryck ligger?
      Varierar laddet mycket på en orginal motor?

      Mvh /Martin

      #43661
      Oblivion
      Deltagare

        Orginal Ladd på en GT är iaf runt 0.8-0.9 så antar att din ligger på samma =)

        #43658
        Manor
        Deltagare

          Min GT laddade exakt 1,04 vid mätningen med Select Monitorn…helt orörd.

          #43657
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Laddtrycket beror alldeles vart i varvtalsregistret man mäter, på vilken växel samt belastning (uppförsbackar med fullastad bil på 5:an ger mer skjuts på trycket än utförsbacke på 1:an med Grusdräparn’ bakom ratten :+ ) samt lufttryck/fuktighet/temp (syremängden per enhet luft mer eller mindre).

            Att säga 1 bar är lite grovt generaliserat. 😉 Men en GT är tänkt att hålla 0,9 bar normalt, lite över kommer det peaka, och alla bilar är individer så det kommer skilja.

            /J – vill bara peka på lite fakta innan folk ligger sömnlösa efter sina saknade tiondels bar. 😀

            #43660
            locko99
            Deltagare

              Så om min laddtrycksmätare vissar Ca. 1,0 i vanligafall och ibland 1,15 vid fullgas på 5an inte toppvarv utan vid 4-5000varv så bör den vissa lite över?

              //Mappe

              #43659
              specialized
              Deltagare

                Så om min laddtrycksmätare vissar Ca. 1,0 i vanligafall och ibland 1,15 vid fullgas på 5an inte toppvarv utan vid 4-5000varv så bör den vissa lite över?//Mappe

                Ehh, BÖR ?
                Skulle tro att det beror på hur mycket det egentligen laddar eller vad tror du ? 😉

                Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                ———————————-
                SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.