Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #954
    Lt Dan
    Deltagare

      När man byter originalbussningarna http://www.impreza.nu/ssi2/shop/clubitems.php?n_id=415 till powerflexbussningar blir då orginalbussningar förstörda eller får man bort dom hela?? Letar eftersådana på köpes http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=14&topic_id=3276&mesg_id=3276&page= men har inte fått svar. Det borde ju (om dom e hela)ligga en hel drös med orginal bussningar runt om i landet? Finns dom att köpa nånstans förutom Subaru??

      /LtD

      #41446
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Att pressa ut bussningar är ett riktigt skitjobb, och slutar nästan alltid med våld…så nja.
        Vore jag du skulle jag köra på powerflex, det är inte alls överdrivet extremt jämfört med standard, men skärper upp det hela betydligt.

        Det blir riktigt enkelt att byta bussningar nästa gång när powerflexpryttlarna är lite slitna..

        /J

        #41450
        Lt Dan
        Deltagare

          Att pressa ut bussningar är ett riktigt skitjobb, och slutar nästan alltid med våld…så nja.Vore jag du skulle jag köra på powerflex, det är inte alls överdrivet extremt jämfört med standard, men skärper upp det hela betydligt.Det blir riktigt enkelt att byta bussningar nästa gång när powerflexpryttlarna är lite slitna../J

          Det e just så att det sitter powerflex monterat men i mina öron låter det för mycket…ett satans skorrande och vibrerande är det….
          Om bilen i övrigt är original så vete f*n om det e värt. Trimmat å moddat e en annan sak!

          LtD – börjar förmodligen bli gammal…

          #41448
          Strat
          Deltagare

            Du kanske bara behöver “fetta in” dom? Om dom inte torkat ihop helt förståss… Mina powerflex låter ingenting. Och dom gör ju en himla fin skillnad i uppträdandet 🙂

            #41451
            Lt Dan
            Deltagare

              Du kanske bara behöver “fetta in” dom? Om dom inte torkat ihop helt förståss… Mina powerflex låter ingenting. Och dom gör ju en himla fin skillnad i uppträdandet 🙂

              Hmmm låter intressant. Hur menar du med fetta in. Det är inte själva bussningarna som låter utan det fortplantande ljudet genom bussningen. Dom ser bra ut och känns “mjuka”, går det att montera dom fel på nåt sätt…vet inte hur dom e konstruerade? Det hörs att bakaxelns ljud tränger in i karossen…
              Eller så är jag bara kinkig

              LtD

              #41447
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Visst fungerar det så att en styvare bussning förmedlar mera oljud in i infästningarna, det är ju därför man har en sladdrig bussning till att börja med.

                Men är det en mjuk, tyst komfortvagn man är ute efter så känns bilvalet kanske inte helt 100%? (inte allvarligt menat, men i alla fall 🙂 )

                /J – gillar powerflex, och håller med Claes om ljudet.

                #41449
                Strat
                Deltagare

                  Läste nog slarvigt. Fick för mig att det var bussningarna som lät för dig :+

                  #41452
                  Lt Dan
                  Deltagare

                    Visst fungerar det så att en styvare bussning förmedlar mera oljud in i infästningarna, det är ju därför man har en sladdrig bussning till att börja med.Men är det en mjuk, tyst komfortvagn man är ute efter så känns bilvalet kanske inte helt 100%? (inte allvarligt menat, men i alla fall 🙂 )/J – gillar powerflex, och håller med Claes om ljudet.

                    Nja…håller inte med. Vad jag vet så är Imprezan utrustad med gummibussningar original som INTE förmedlar ljud ut i chassit. Hur du då kan få det att låta som om man har valt fel bilval förstår jag inte. Som jag skrev tidigare kan jag förstå att man accepterar ljud och oljud när bilen e moddad e en helt annan sak!
                    En Impreza är en bruksbil och inte en Ferrari som man plockar ut ett par söndagar på sommar halvåret. Så tycker jag iaf och för mig är den 70% till å från jobbet å resten nöje. Tycker mig läsa en hel del inlägg att folk här har bruksbil till jobbet å dyligt och imprezan som skojbil…så kommer det aldrig bli för mig och därför måste jag hitta ett jämnläge….eller köpa STi igen 🙂

                    LTD

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.