Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27107
    epoxxy
    Deltagare

      Planerar att köpa en Outback my98 som gått 15k mil, haft en ägare, har manuell låda och har blåst topppacknigen.

      Nu behöver jag lite råd, tips och information inför ett byte av packningen.

      Det jag vet så här långt är att jag bör lyfta ur motorn för arbetet, bör byta packning och plana på båda sidor samt att man ska skruva tillbaka topparna enl. ett specifikt mönster.

      Övrig information mottages gladeligen och arbetet kan fotas och dokumenteras om det önskas för framtida funderingar.

      #231594
      epoxxy
      Deltagare

        Bilen hämtas imorgon. Ska man inhandla sotningssats från mekonomen 3300:- eller ska det beställas utomlands?

        Här är en från U S och A (citerat från Borat)

        http://www.ebay.com/itm/96-99-Subaru-EJ25D-DOHC-Engine-Cylinder-Head-Gasket-Set-2-5L-car-parts-component-/160670624196?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ASubaru&vxp=mtr&hash=item2568b729c4#ht_2826wt_842

        Det står inte klartext att den är till Outback, men det står EJ25D som är den motorn som sitter i Outback 1998.

        Ska man våga chansa på en packningssats från denna tillverkaren? Och vad kommer Tull, moms m.m. att bli på?

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.