SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning OZ Guldfälg efterlysning i Halland

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    rickey
    Deltagare

Detta kanske är en lite dum fråga, men jag skulle gärna vilja få låna en OZ Superlegera eller ultraleggera guldfälg av någon vänlig själ så jag kan ta med den till en lackerare här så kan kan luska ut vad det är för färg på den.

Jag hade tänkt lacka mina nuvarande fälgar i den färgen för den är så himla läcker!

Med förhoppning av svar! 🙂

Pasi_k
      Deltagare

Desen vad var det för VOLVO färg du använde till dina? 😉

Dawn
        Deltagare

Jag har Subarus 5 ekrade orginal fälg i Guld.
          Kan det va nåt?
          Bor i Halmstad kanske jag skulle tillägga. 😛
          http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi345&id=Min_Terzo_Impreza

rickey
          Deltagare

Ja, just det. Dig träffade jag lite snabbt på en mini Halmstad träff på Statoil tidigt i våras när det var så kallt. Det var jag som inte körde Subaru då. =)

Jag har fått kontakt med Rallyrille i Jönköping så jag ska kika på hans färgprov, men ser jag dig i Halmstad så ska jag köra ifatt dig och kika på dina fälgar.

(Det är jag som har en kalle & Hobbe figur på bakluckan. 😉

Dawn
            Deltagare

Ahh ok jag minns dig.
              Men nu är det ju så att jag inte kör på de fälgarna för tillfället, det ligger R-däck på dem nu. Bankörning du vet, men jag kan ju plocka fram dem så de är lätt tillgängliga.
              Kan ju hoppas att du löser det med din kontakts hjälp då. 😉

rickey
              Deltagare

Köpte en uppsättning OZ Prodrive 17″ grå fälgar med däck i fredags som åkte på bilen igår och det blev som en helt ny bil att köra efter att ha rullat på vinterdäck några veckor…

Frågan är om det är värt att lacka om dessa till guld, den grå färgen passar ändå ganska bra till bilen…

edbe
                Deltagare

Blev det nån omlackning? …och i så fall hur blev det med färgkod? planerar själv guldlackering…

rickey
                  Deltagare

Oj, det var rätt längesedan.

De blev volvos guldiga färg och den var faktiskt på pricken samma som orginalfälgarna!

Färgen hette något i stil med ”451 Maya Yellow pearl Volvo C70.S60”

edbe
                    Deltagare

ok, tack

rickey
                      Deltagare

Jag hade tydligen nästan inga bilder alls på bilen på min hemsida, men det blev bra iaf.

Återkommer nrä jag hittat något!

rickey
                        Deltagare
                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.