› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Packning
- Detta ämne har 17 svar, 1,672 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
hellman.
-
FörfattareInlägg
-
11 oktober, 2006 kl. 07:51 #1136
Stealthman
DeltagareSka man ha packning mellan downpipe å turbo ?
11 oktober, 2006 kl. 08:11 #42692Yonaz
DeltagareJepp!
Packning mellan Turbo och DP.
RB SU44022AA180 Gasket
11 oktober, 2006 kl. 08:17 #42700Stealthman
DeltagareRB SU44022AA180 Gasket
Är det subaru orginal artikelnr?
11 oktober, 2006 kl. 08:24 #42693Yonaz
DeltagarePrecis!
2 november, 2006 kl. 12:17 #42701hellman
Deltagarevar ute och körde här för 2 veckor sedan, körde hårt dock med 1,3 ladd med orginal turbo. sen plötsligt så började laddtrycket att tok vandra, och bilen började gå dåligt så ja tittade bak och såg ett stooort vitt/ blått moln bakom bilen, så jag for och stängde av den direkt och drog hem den med boxeringslina.
vart lite rädd för att det kan ha varit topplockpackningen =/. men skulle vara jätte konstigt för har en helt splitterny motor (ALLT är nytt)…men hur som hellst så har ja tagit ur turbon och ic´n. och det var fullt med olja på lamdasonden samt i downpipen, turbon, tryckrör, var säkert 3 dec olja i intercoolern. och + att det rann olja i spjällhuset. turbon är inte nå märkvärdigt glapp. har tappat ur olja och vattnet och det var perfekt. Inge olja i vattnet eller inge vatten i oljan. =).,
Borde vara turbon som har gått och inte topplockpackningen va?
Tack
2 november, 2006 kl. 13:23 #42691SecretAgentMan
DeltagareDet låter som turbon, går motorn normalt annars?
/J
2 november, 2006 kl. 22:00 #42702hellman
Deltagarestartmotorn har strejkat men tror att den har en aning ojämn tomgång och sen så gick den jävligt ojämt men det var ju för turbotrycket var som ett arsel…=)
lär ju knappast vara packningen med tanke på att det är ju splirrans ny motor samt att det är stålpackning orginal och med ladd på 1.3 är ju inte särskillt högt för motorn. men vet inte riktigt hur mycket turbon pallar att ladda… som sagt maxade jag ut bilen växlade till 5an i 200 km/h så den laddade ju högt väldigt länge. men vad kan det annars vara?..
/Björn
19 november, 2006 kl. 00:13 #42696sti_erik
DeltagareKan nästan sätta slant på att det är turbon. Men ta ett komp test för att vara på säkra sidan?
21 november, 2006 kl. 19:02 #42703hellman
Deltagarehar iaf plockat ner turbon och ic´n och det var FULLT med olja i avgassystemet, turbo, tryckrör intercooler samt i spjällhuset. och nu snackar vi säkert 1 l olja i ic´n :P…men har satt in en IHI VF34 snurra nu och 255l soppa pump, det ända som återstår nu är att vänta på startmotorn och fylla olja samt vatten sen blir det start 🙂
21 november, 2006 kl. 21:47 #42697IMPREZA FOREVER
DeltagareÖnskar dig lycka till
Hoppas det inte är värre.
GT-0023 november, 2006 kl. 16:58 #42704hellman
DeltagareNEEEEEEEEEEJ !!!!
bilen gick men dock inte rent. på låga varv så gick den väldigt ryckigt och ojämt men på höga varv så gick den helt normalt. dock så blir kylarslangen på passagerans sida (den som går till kylaren). VÄLDIGT hår (uppsvullen). och att det blir övertryck i expandsljurl kärlet ;( . Toppblockspackningen?någon som har varit med om något liknade?. eller har några förslag?
/ Impreza GT
23 november, 2006 kl. 17:39 #42699Nyman
DeltagareLaddar du 1.3bar med orginalturbon i en GT? vad har du då gjort med den? är bilen mappad? Jag är ingen expert men orginalmappen på GT är ganska snål som jag förståt det och motorn mår då inte bra av att pressas i dessa hastigheter, är de inte så? någon som vet mer får gärna rätta mig om jag har fel eller förklara mera nogrrant vad det är jag menar 😉
för övrigt känns de här väldigt mycket OT… 😉
-= enough is enough =-23 november, 2006 kl. 17:55 #42705hellman
Deltagaremotorn ska palla trycket men inte turbon för den har gått och jag har monterat en ny större turbo samt soppa pump. men det är ryckningarna samt att passagerar sidans tryckslang till kylaren blir hård och uppsväld vid låga varvtal men vid högre varv så slutar den rycka och gå ojämnt + att den ger av sig avgassmällar när men lättar på gasen efter pådrag.
har även provat att byta tillbaka till orginal soppa pump för jag trodde den gick fett med den nya pumpen, men så var ju dock inte felet
vad kan det vara? Toppblockspackning?, Stift. lambasond?. vettenpump?.kolvring?. etc????
OBS: Motorn går inte varm heller. tempen ligger helt perfekt
23 november, 2006 kl. 20:44 #42698IMPREZA FOREVER
DeltagareKolla på stickan om det är grå olja, och under kylarlocket om det är
en fet gegga.
Om fallet är nått av dom har du du nog en toppackning som rest vidare.
Ta ett kompprov då visar det sig, men du borde se på dom andra alt åvan
http://www.garaget.org/?car=3641527 november, 2006 kl. 00:27 #42706hellman
Deltagareallt såg fin fint ut =)…men den drar olja så in i helvete av nån konstig anledning`?. någon som har någon idé vad som kan vara fel??
och går dåligt på låga varv men bra på höga? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.