Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1812
    LOScooby
    Deltagare

      Hej !

      Är det någon som har en ide om var man kan få tag på packningar till en IHI VF30?
      Jag har talat med GIK och Svensk Turboteknik, ingen av dessa hade möjlighet att fixa packningar till en VF30’a!

      #47018
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Du får ursäkta om jag frågar något dumt här….(jag är trött, och har ingen koll på 30:an)…

        Det är 2 varianter jag kan tänka mig här…men svaren blir detsamma…. 😀

        1. Den ser ut som originalturbon, nya packningar från Subaru.

        2. Du får bygga om upp- och nerpipan…då det är turbon som sitter på den nya STi:n får du även här skaffa packningar från Subaru.

        🙂

        /J

        #47021
        Twala
        Deltagare

          Behöver en ny DP-turbo packning jag oxå.
          Är det Subaru som gäller, behöver den helst innan lördag.

          //Tobbe “som ska på med Ollonet igen”
          Hodie mini, cras tibi.

          #47022
          ZtiX
          Deltagare

            Tjenare!
            Varför inte använda gungum(tror jag det heter)!? Finns på OK och funkar bättre än vanliga de vanliga packningarna. Om det är packningen mot downpipen eller grenröret som du snackar om. På oljeanslutingarna har jag dock inte testat.

            Lycka till
            /Christian

            #47019
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Ajabaja!

              Det är stålförstärkta packningar runt turbon…betänk att avgaserna där ligger på 800+ grader…jag tror inte många guckor pallar det.

              Köp riktiga packningar – gör rätt från början.

              /J

              #47023
              ZtiX
              Deltagare

                Körde med det på min golf när jag turbokonverterade den, funkade kanon bra…..gungum är värmetåligt då det egentligen är avsett för ljuddämparreparationer. Det enda negativa jag upplevde var att det var lite jobbigt att få loss det, men det gick 🙂

                /Christian

                #47020
                Perra
                Deltagare

                  Jo men grejen är ju den att man KAN KANSKE använda det till turbinsidan eftersom den spyr ut avgaserna FRÅN turbon men på insugssidan skulle jag INTE rekommendera att använda sån där “pasta” eller vad ni kallade det. Tänk om det lossnar en bit av det där och flyger in i turbon! *huh* *ryser* Bara för att man KAN använda det så betyder det inte att man SKA göra det… Nej, gör om, gör rätt!!

                  Mvh Perra

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.