Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35602
    jonass
    Deltagare

      Tja!
      Jag går i tankarna att byta grenrör på BRZan, till en UEL cat-less.

      Vad händer med bilen förutom förbättrad prestanda?

      Sumpar man nybilsgarantin? Kommer den gå igenom besiktningen(blir miljövärdena för dåliga)?

      Är det något annat man måste tänka på i jakten på hästkrafter? Vad är de dåliga sidorna av att byta header? De bra är ju givna d—0.o—b

      Hälsningar,
      Nybörjaren Jonas

      #287234
      FiddeFuling
      Keymaster

        Nu vet jag ej om det sitter en eller två katter på BRZ men jag vet att man måste minst ha en på bilen, oavsett hur bra värden man har på utsläppen.

        Kan gissa att du behöver mappa om bilen (mjukvara) för att den skall bli kompis med de nya grenröret.. men som sagt det är en gissning. O när du rör mjukvaran så ryker garantin garanterat.

        🙂

        #287235
        jonass
        Deltagare

          Tack för svar!

          Det satt tydligen två! Så det ska räka med den som sitter på front-pipen har jag nu fått höra från JRM! 🙂

          Är det värt att rycka grenröret nu eller ska jag vänta tills alla 36 (25 månader in nu) månader har passerat innan jag börjar skruva?

          (Är det bara mjukvaran som pajjar garantin så ska tydligen OpenFlashTablet kunna tas bort och att det ser ut som att den aldrig har varit där, men detta är väl en slippery slope 😀 )

          #287233
          gluffis
          Deltagare

            Börja skruva nu, då är det inte så rostigt 🙂

            Jag avvaktar lite att skruva på min tills leasingen gått ut 🙂

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.