Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #474
    badlynx
    Deltagare

      Då jag under denna vinter tänker riva och slita i bilen undrar jag vart jag skall placera pallbockarna under bilen. Har fått olika förslag. Hjälp!!!!!!

      Sedan har jag en fråga till som jag skäms för att ställa men jag har faktiskt ingen aning var jag fyller på vatten och ev, kylarvätska?????? Är det längst fram till höger bakom vänster strålkastare kanske?

      Hoppas på svar.

      Mvh (badlynx) Jocke:)

      #38130
      badlynx
      Deltagare

        Tackar så mycket för tipsen. Tyvärr har jag ingen manual av någon anledning. Bilen är importerad ifrån Luxemburg. Då tror jag att jag fixar detta. Pallbockarna klarar 1,5 t styck och har en bärande yta som ett Y, Ja du vet säkert hur jag menar. Tack än en gång. Jag kommer att sakna den i vinter men det blir ju desto roligare i vår.

        MVH badlynx

        #38129
        ExOrdis
        Deltagare

          >Då jag under denna vinter tänker riva och slita i bilen
          >undrar jag vart jag skall placera pallbockarna under bilen.
          >Har fått olika förslag. Hjälp!!!!!!

          Det beror lite på anliggningsytornas utformning och storlek på
          pallbockarna. I manualen bör det stå, själv skulle jag sätta dom under bakre länkarmsinfästningarna i chassit fram och under de kraftigaste bussningarna bak.

          >Sedan har jag en fråga till som jag skäms för att ställa men
          >jag har faktiskt ingen aning var jag fyller på vatten och ev,
          >kylarvätska?????? Är det längst fram till höger bakom vänster
          >strålkastare kanske?

          Nej, uppe på motorn bakom luftfilterboxen och styrservopumpen sitter påfyllningen till kylsystemet. Bör oxå stå i manualen.

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.