› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Panik! Sökes luftfilterbox!
- Detta ämne har 41 svar, 3,773 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 5 månader sedan av
tendency.
-
FörfattareInlägg
-
4 juni, 2009 kl. 01:40 #65144
alrik
DeltagareJapp, ett besök som gick snabbt när jag slutat pratat 🙂
/Mikael – UA på besiktningen idag
5 juni, 2009 kl. 10:45 #65121b20mannen
DeltagareJapp, ett besök som gick snabbt när jag slutat pratat 🙂
/Mikael – UA på besiktningen idagGrattis!
11 juni, 2009 kl. 07:43 #65154MagicMike
Deltagare1 juni:Bokar regbes, får tid 8 juni. Byter downpipen själv i mitt trånga garage med grusgolv. Bökigt!
Hur sjutton har det gått ? Lyckades du byta downpipen – kom du iväg till regbesiktning, o framförallt – gick den igenom ?!!
*håller tummarna*//Micke
11 juni, 2009 kl. 18:11 #65136tendency
DeltagareMagicMike
1 juni:Bokar regbes, får tid 8 juni. Byter downpipen själv i mitt trånga garage med grusgolv. Bökigt!
Hur sjutton har det gått ? Lyckades du byta downpipen – kom du iväg till regbesiktning, o framförallt – gick den igenom ?!!*håller tummarna*//Micke
Blandade ihop datum och tid, den 10 juni kl 8 var det, inte tvärtom. 🙂
Imprezan i garaget11 juni, 2009 kl. 18:42 #65137tendency
DeltagareHändelseförloppet, fortsättning och avslut:
Bilprovningens hemsida har krånglat för mig. I maj kunde jag inte logga in, stog att det var ”Tekniskt fel”. Och självklart var det bara för just Imprezan det var så, inga andra bilar jag testade med. Ringde och påtalade problemet. Ingenting hände. Men nu på senare tid har jag kunnat logga in, bokar kontrollbes samma dag som jag har regbes.
7 juni:
Upptäcker att på Bilprovningens hemsida står att jag har bokat Efterkontroll istället för kontrollbes?! Under ”Föreslagen besiktning” står det ”Efterkontroll 200kr”… Ringer Bilprovningens dryga telefonservice, får prata med en kärring som undrar varför jag har bokat efterkontroll. Jag förklarar och hon ”fixar problemet”, nu kan jag boka vanlig kontrollbes via sidan.8 juni:
Samma problem med Bilprovningens hemsida, föreslagen bes är efterkontroll… Ringer igen, får prata med en yngre tjej som bokar en kontrollbes åt mig 11 juni.9 juni:
22.00, börjar nattskift.10 juni:
06.00, går av nattskift. Åker till Västerås, har regbes (skrev fel datum tidigare) kl 8. Väl inkallad tittar besiktningsingenjören på intyget jag har fått från Subaru och stämmer av chassinumret med sina uppgifter. Han säger ”Ja, det är väl inte så mycket mer…” och går iväg en stund, jag tar en kopp choklad. Sedan är det klart, godkänd! 650 kr igen.Är på väg hemåt Fagersta, men slår en signal till Bilprovningen och kollar ifall det har blivit några återbud. Det har det, jag får tid för kontrollbes 14.50. Puh! Skönt att slippa åka tillbaka dagen efter, men jobbigt att hålla sig vaken. Träffar en vän, slumrar i bilen och strosar på Media Markt, tiden går. Dags för besiktning, och den går som väntat utan anmärkning!
11 juni:
Vaknar 13.00, har sovit ca 14 timmar… Kunde äntligen sova gott utan oro? 😉
Imprezan i garaget11 juni, 2009 kl. 19:15 #65117Grusdraparn
DeltagareGöööött!!! Att det löst sig till slut, bra jobbat! 🙂
Blir det fest ikväll då? 😉/K
11 juni, 2009 kl. 19:33 #65138tendency
DeltagareGrusdraparn
Göööött!!! Att det löst sig till slut, bra jobbat! 🙂 Blir det fest ikväll då? 😉 /K
Sitter och räknar lite på vad hela spektaklet har kostat mig i onödan, så det känns inte allt för lockande att festa. 😛
Imprezan i garaget11 juni, 2009 kl. 19:41 #65139tendency
DeltagareNyfikenheten gjorde att jag räknade ut vad detta ”Föreläggande om registreringsbesiktning”, som jag fick av den trevliga (…) polisen, har kostat mig.
Resor (bensin), mat, fika, lektyr, regbes, telefonsamtal, försäkringar, skatt osv. Låt oss säga att Imprezan säljs i juli istället för maj, så räknar jag 2 mån extra försäkring & skatt. Ev värdeminskning eller lägre salupris i juli jämfört med maj är svårt att spekulera i, så det är inte inräknat. Ny bil var jag tvungen att köpa tidigare än planerat, säg 2 mån där också (samma där med värdeminskning/salupris). Kontrollbesiktning exkluderas, eftersom den ändå skulle ha gjorts. Allt detta landar totalt på:
4873,36 kr
Tack, herr konstapel. Dessa pengar kunde ha använts till en ny cd med usb, bärbar 60gb hårddisk i kreditkortsformat, olje (Motul 300V 15/50) & filterbyte OCH en full tank bensin! För att dra ett exempel.
Imprezan i garaget12 juni, 2009 kl. 07:37 #65124Adam K
DeltagareDet kunde lika gärna varit turbon som skurit, eller treans drev som rensades.
Bil är dyr skit-.
Jag vill mst säga grattis att du baxat dig igenom byråkratiskiten!12 juni, 2009 kl. 13:46 #65140tendency
DeltagareAdam K
Det kunde lika gärna varit turbon som skurit, eller treans drev som rensades.Bil är dyr skit-.Jag vill mst säga grattis att du baxat dig igenom byråkratiskiten!
Inte riktigt jämförbart, förutom i kostnad då. Tror alla är medvetna om att det kostar med bil. Men att få en sådan här onödig utgift (oddsen är små) när man har blivit varslad och uppsagd från jobbet känns trist. Men det är min Kalle Anka-tur..
Imprezan i garaget13 juni, 2009 kl. 20:14 #65122b20mannen
DeltagareBra att det löste sig till sist.
Hoppas att poliskonstapeln som åsamkade dig denna skada växer upp lite framöver och börjar göra mer nytta än skada i samhället. 😉
16 juni, 2009 kl. 13:52 #65141tendency
DeltagareJa, det var skönt att det ordnade sig till slut. Samtidigt som det känns drygt att ha fått utstå så mycket för så lite. Bara all onödig tid och arbete pga detta, det känns värre än själva pengautgiften.
Imprezan i garaget -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.