Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1915
    steelspear
    Deltagare

      Hejsan,

      Är på G och köpa en ljuddämpare till bettan. Det har visat sig nu när den är beställd att det är en STi från den nya modellen och inte till den gamla. Enl killen som jag köper den av så skall det passa rätt av, men när man snokar runt lite (scoobynet 🙂 så är åsikterna lite delade, dvs att den inte passar helt utan modifieringar, eller att det bara är att tuta och köra.

      Är det någon som med säkerhet vet vad som gäller, är det bara att byta ut ärtrören därbak eller måste boxen modifieras på något sätt för att passa??

      /Daniel

      #47799
      dlehtihet
      Deltagare

        Upphängningen är annorlunda på my01 och senare.

        M v h

        Daniel

        #47800
        Bad_Mujo
        Deltagare

          Jag har för mig att det är ett av fästena som inte stämmer. Tror att det är det fästet som sitter längst in (om du förstår vad jag menar)

          #47801
          steelspear
          Deltagare

            ok, är det något som man lätt kan modifiera (böja till försiktigt?) själv?? eller är det bara att antingen ta den till ngn dämpar firma för modifiering/svetsning eller sälja Dämparen?..

            skit också just nu när den äntligen är på väg…3 månader gammal och allt..

            /Daniel

            #47803
            charlie
            Deltagare

              Satte på mitt 3″ som jag hade på -00 på min STI!
              Det enda som behövdes böjas var det sista staget innan ljud dämparen!

              //Charlie

              “No one remembers a coward”

              Ultimate STImulation

              2:a Stockholm Street Open 2002

              #47802
              steelspear
              Deltagare

                tack för hjälpen helt rätt!

                Mvh,

                Daniel

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.