SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Passform insugslang av silikon till turbon??

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Turbovin
    Deltagare

Hejsan!

Ja jag har haft mitt insug på pulverlack och byggt om mina railar till parallelmatning. Passade därför också på att byta ut original plaströr mot en silikonslang från Autobahn88. MEN nu får jag fanimej inte dit insuget hur jag än försöker. Det fastnar helt enkelt på den groteskt mycket större slangen. Har ändå böjt till fästena till vattenröret som går upp till expansionskärlet.

Hur har ni andra gjort? Är det bara att vålda ner insuget? Känns spontant som helt usel passform, okej att Autobahn är ett budgetmärke men trodde det typ va en kopia på Samcoslangen.

Mappning om en vecka så det börjar bli lite brådis att få ihop bilen 😉

http://s443.photobucket.com/albums/qq160/Turbovin/Picture069.jpg

Turbovin
      Deltagare

Skulle nån annan stöta på liknande problem så var min slang ca 2-3 cm för lång vid anslutningen mot turbon. Det gjorde att böjen kom för långt in och slangen tog i insuget.

Oblivion
        Deltagare

Skulle nån annan stöta på liknande problem så var min slang ca 2-3 cm för lång vid anslutningen mot turbon. Det gjorde att böjen kom för långt in och slangen tog i insuget.

Samma lika för mig. Fick kapa av 2 cm så passade den som handsken.. Vart lagom jobbig att sätta dig dock.

Oblivion
          Deltagare

Samma lika för mig. Fick kapa av 2 cm så passade den som handsken.. Vart lagom jobbig att sätta dig dock.

O inte kan man stava heller…

Vart lagom jobbig att sätta dit då man fick lossa på hela insuget.

Där.. Nu blev det rätt !

goffemannen
            Deltagare

Vilket trådlyft detta blir =). Men kanon bra tråd. För ja ska nog köpa en sån där slang. Upptäckte nämligen idag att min orginal slang/rör va kass. Så nu är insuget borta och ska lackas.

type_ra
              Deltagare

Va bra att veta nu när man snart ska dit med sådan slang.

Fricke.w
                Deltagare

Då kan jag ju till läga att även samco slangen får man kappa bort en bit på, så dom är inge bättre 😀 nu var de föra vintern jag hade orginal ic med den på så kommer inte i håg hur mycket de var jag fick ta bort, men kappa fick man i alla fall.

goffemannen
                  Deltagare

Ja beställde en Autobahn88 på ebay igår. 900kr nånting med frakt.

/ David J – superior syd

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.