- Detta ämne har 80 svar, 7,414 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
27 juni, 2010 kl. 20:56 #203853KvarnisDeltagare
Blev lite gjort i dag alla fall…
Fick börja me att gänga om blocket pga av att Rigoli inte använder standard dim. på deras ska 14mm bultar som antaligen är mer 13mm. Inte kul att gänga i ett färdig byggt block som inte direkt hade mycket gods över att gänga i… hoppas att bultara sitter kvar när topparna dras…
Monterade även R180 hubbarna,fjäderbenen och dom nya bromsaran.
Får väl se om det leveras några delar den här veckan …drygt 40kg prylar från US,och en hel pall från UK….lyser med sin frånvaro
27 juni, 2010 kl. 21:09 #203900MuminDeltagareVad kul att det rullar på lite iaf.. sen att du väntar på tok mycket delar måste ju svida.. du har ju drygt en vecka kvar? 😛 Det är bara att kämpa… du kan ju skruva ihop imprezorna i sömnen så ska väll inte vara någora problem för dig? 🙂 dvs om du får delarna!
27 juni, 2010 kl. 21:26 #203884STIredDeltagareFan kokarn du får ta tvätta den där bilen litegrann när du ändå sitter o väntar på delarna, eller är det rallycrosstuk som gäller? 😉
/r – jävlas lite bara 😀
28 juni, 2010 kl. 07:51 #203854KvarnisDeltagareJeep, Rally cross är ju fin skit de 😀
Får vl se om man hinner ta en sväng med högtrycken när bilen har hjul igen 😉 😀
Jag är mer för invärts tvättning 😉30 juni, 2010 kl. 19:55 #203855KvarnisDeltagareHa
Vart lite gjort i dag alla fall
Diffen är nu ombyggd, och nya drivaxlar i härdat fjäderstål har blivit i hopsatta.
Topparna fick nya ventiler
Och monterades och drogs fast.
En låda med
slang kopplingar kan behövas.
Soppa slag
Nya tändsoplar, notera bildd där jag lagt ditt en vanlig sople som försörjer 4cylindrar vs. den nya som bara försörjeren 😀
Jo just fjäderben och bromsar sitter så klart numera på bilen så nu kan man montera däck snart igen 😀
30 juni, 2010 kl. 20:14 #203912JimzonDeltagaregillar starkt ditt golv i garaget! och all godis som du införskaffat.
funderade ett tag att köpa biltema plattor då jag renoverade garaget hemma men det blev vit 2kompfärg istället. ångrar mig nu då jag ser hur snyggt du har det
Gilla!30 juni, 2010 kl. 20:17 #203901MuminDeltagareJa du kvarnis du har kommit en bra bit.. riktig imponerad! jag sklle må illa varje gång jag gick in i garget och såg min bil nerplockad i molekyler! men du är ju kokarexperten så du lär ju dra ihop allt inom 3 dagar 😀 Väntar du fortfarande på massa delar från US?
30 juni, 2010 kl. 20:58 #203915MyzkooDeltagareSer fint ut!
Honade du blocken själv? Vilket kolvspel honade du till isf? och honade/mätte du kolvarna individuellt? 🙂 Hittar ingen rekomendation på Manleys hemsida, tänkte köra med deras strokerkolvar. 10 hundradelar kanske?
30 juni, 2010 kl. 21:18 #203856KvarnisDeltagareNix blocket byggdes av TRP down Under.
Bäst är att ta kontakt med dom, kolvspel beror även på vilken effket du ska köra med.30 juni, 2010 kl. 21:38 #203892BodyshotDeltagareBlir fint det där! Vad kör du med för kammar? Ventiler och fjädrar? Märke och spec alltså.
30 juni, 2010 kl. 21:53 #203857KvarnisDeltagaregillar starkt ditt golv i garaget! och all godis som du införskaffat.
funderade ett tag att köpa biltema plattor då jag renoverade garaget hemma men det blev vit 2kompfärg istället. ångrar mig nu då jag ser hur snyggt du har det
Gilla!Tack 🙂
Det är biltema klinker :D, det duger i kriget sas 😉
La det själv så det kunnd så klartbli bättre, skull inte köp fogen på biltema igen omjag gjorde om det…grått var mer vitt.. men den är snart svart 😉Beöver lite enkel alu tiggen snart btw måste få vevhu vent svetsat, insuget får vara som det är hinner inte fixa allt. Om du inte kännde en somvar en hejare på tiga dvs då skulle jag allt gjort om det insuget jag har lite grann 🙂
1 juli, 2010 kl. 21:11 #203858KvarnisDeltagareJa i dag dök det upp lite delar…
Dock långt i från allt, saknar div slngar och schims till topparna 🙁
+ att grenrör och rör till ic’n inte riktgigt var vad jag hoppat på dvs en massa svets jobb sominte är något för mig.Prov monterad grenröret efter jag konstaterat att jag måste schimsa om samtliga lyfatre YES ….lr inte.
Några bilder… hände inte mycket i dag då jag var tvungen och inventera vad som kommit och inte,+ köra i väg ett släpp med soppar efter alla kartonger m.m !!
1 juli, 2010 kl. 21:52 #203917ErokDeltagareDet jag gillar mest är att det inte ens är tvättat, riktigt rally stuk 😉
2 juli, 2010 kl. 06:12 #203914VinceKeymasterDet jag gillar mest är att det inte ens är tvättat, riktigt rally stuk 😉
Det jag gillar mest är att oavsett hur mkt mek man håller på med (och DET verkar vara ett enormt projekt) så verkar det alltid finnas tid till en öl 😀
2 juli, 2010 kl. 12:10 #203888BodyshotDeltagareKvarnis, kan man få gotta sig i en spec på dina toppar?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.