- Detta ämne har 80 svar, 7,414 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
2 juli, 2010 kl. 14:12 #203918Jocke.TDeltagare
Ska du ha turbon framför motorn?
Finns det plats för en snigel där framför?
Fränt bygge! 🙂2 juli, 2010 kl. 14:38 #203881STIredDeltagareSka du ha turbon framför motorn?
Finns det plats för en snigel där framför?
Fränt bygge! 🙂😉
2 juli, 2010 kl. 14:42 #203882STIredDeltagareKvarnis, kan man få gotta sig i en spec på dina toppar?
Du har ju fått svar från Kvarnis redan längre bak i tråden 😉
Dom är slipade enlig önskemål, kommr f-n inte i håg sepcen till 100 längre, med dom gammla kammarna var wr98 spec på, dvs ~10mm lyft och 270grader, dom här någon mm till.
Lite agrresivare ramp och längre lyft tid./r
2 juli, 2010 kl. 14:57 #203919Jocke.TDeltagareFasen va fränt! 🙂
Vad är målet? 500-600hk?2 juli, 2010 kl. 15:10 #203883STIredDeltagareFasen va fränt! 🙂
Vad är målet? 500-600hk?He he ska inte svara för Kvarnis för mycket men vad jag vet så håller motrorn för uppåt 1000hk. Sen vad det blir i slutändan hänger på vilken turbo han får lust att köra med, men garanterad närmare 700hk minst.
/r
2 juli, 2010 kl. 15:51 #203891BodyshotDeltagareFyfan att man har mycket senila i släkten, hoppas svaret fastnade denna gången 😉
Du har ju fått svar från Kvarnis redan längre bak i tråden 😉
/r
2 juli, 2010 kl. 17:36 #203876MatsDeltagareSka det åkas med intercooler eller tänker du åka med Metanol i tanken??
2 juli, 2010 kl. 18:24 #203860KvarnisDeltagareSka det åkas med intercooler eller tänker du åka med Metanol i tanken??
Både och :D, det blir ful sprit och träsprit i tanken, trä spriten räcker ca 6-800m i tanken som jag har ….:O den är på 16L
____________________________________________________________________________Effekt… får väl se men en GT42-02R “kan” flöda upp till ca 1000Bhp,den lila turbon är ju såld så det är ju kört att använda den… och den krokndade vid ca 675-700Bhp
Ser segt ut tmed schims till lyftarna, hade även en reservplan för brux bilen men det gick ju bra dåligt med då turbon liger kvar i UK…fast den skulle skickats i måndags…
Nu blir det ett bad i sjön och en STOR grogg, och sammla lite kraft… blir lite ½ less just nu.
2 juli, 2010 kl. 19:59 #203859KvarnisDeltagareJo just måst ju vissa några bilder vad som blev gjort i dag 😉
En kyllare på bryggan
Vad man behöver för att blanda en Mika häkkinen
Hur man börjar
Sen klart att brukas :
2 juli, 2010 kl. 23:12 #203893BodyshotDeltagareHahahaha fan vilken skön kväll
3 juli, 2010 kl. 06:45 #203841SubarumickeDeltagareHur går det är topparna monterade nu??
Härligt att du fått tummen Ur typ….. 😉
7 dgr kvar nu
3 juli, 2010 kl. 08:17 #203861KvarnisDeltagareHur går det är topparna monterade nu??
Härligt att du fått tummen Ur typ….. 😉
7 dgr kvar nu
Jo topparna har varit monterade några dagar..men schimsen jag beställde, blev aldrig leverade… tråkigt nog.
Beställer nya av RCM på måndag men det se ju int så ljust ut om man ska vara ärlig 🙁
Känns lite surt att behöva stypa på det.
Annars hade motor och låda varit monterade i går, och IC rör kunnde byggts, ecu’n +spoolar monterat.3 juli, 2010 kl. 12:06 #203913JimzonDeltagareMen det var ju skit att det ska stypa i såna småsaker :/ hamnfesten ikväll då som gäller?
3 juli, 2010 kl. 12:29 #203862KvarnisDeltagareMen det var ju skit att det ska stypa i såna småsaker :/ hamnfesten ikväll då som gäller?
Jo det suger lit,men det är som det är, bilen kommer nog i gång hyfsat snart vart det än lider, har dock inte kastat in handduken ännu 😀
Jeep, det får det bli,Lite käk och några kalla med lite trevlig musik låter som en plan 🙂5 juli, 2010 kl. 08:23 #203887Adam KDeltagareShims? Ska du inte ha solida lyftare så att ALSen slipper skjuta in shimsen i cylindrarna? (ok, under bucket skyddar väl mot det men det måste väl ändå vara bättre med solida?)
Och Var ska du ha kylaren/ICn? Andy Forrest har ju sin snurra monterad som du ska, o inte f@n får han plats med både och där fram…Lycka till sålänge!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.