- Detta ämne har 80 svar, 7,414 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
7 juli, 2010 kl. 19:04 #203863KvarnisDeltagare
Shims? Ska du inte ha solida lyftare så att ALSen slipper skjuta in shimsen i cylindrarna? (ok, under bucket skyddar väl mot det men det måste väl ändå vara bättre med solida?)
Och Var ska du ha kylaren/ICn? Andy Forrest har ju sin snurra monterad som du ska, o inte f@n får han plats med både och där fram…Lycka till sålänge!
Helt solida är så klar bättre, men als behövs igentligen inte m min låda.
IC’n sitte framfö kylren…men inte på samma ställe som orginal, +mindre kylare.
Bästa är att flytta kylaren bak igentilen.7 juli, 2010 kl. 19:11 #203864KvarnisDeltagareSen så fungerade logistiken int alls…, inga schims dök upp i dag.
Plan B var…
Fixa brux bilen lite, men varken surran eller bromsarna dök upromsarna var viktigast.
Mn åker ner för tt umgås p träffen i stället , detfunkar det med.
Tror min mek hjälp blir lika glad för det …jag är lite kluven men … jag bryter i hp och kommer igen.Frågor som börjat snurra …
Ska riva ner dom befintliga V3 topparna och stopp i kammarna somjag special beställde…~310 grader och 14mm lyft….eller ska jg ta en uppsättning avacs toppar som jag har och montera riktiga kammar i dom kanske…svårt val…Får suga på karamellen, att byta till avacs och ph2 toppar gör att insuget bara behöver bultas dit bla….
7 juli, 2010 kl. 21:01 #203885STIredDeltagareFrågor som börjat snurra …
Ska riva ner dom befintliga V3 topparna och stopp i kammarna somjag special beställde…~310 grader och 14mm lyft….eller ska jg ta en uppsättning avacs toppar som jag har och montera riktiga kammar i dom kanske…svårt val….Va fan, klart du ska köra med de där grymma kammarna. Ha ha 310deg och 14mm lyft, sjukt :eek:. Jag hade gjort det det iaf, speciellt med tanke på att bilen blir inte nån gatbil utan renodlad ban/race bil.
/r
7 juli, 2010 kl. 21:51 #203897KlasagasaDeltagareÄre dejseln dä där du meckar mä…? 😉
Fy fan så fränt bygge! Fortsätt!// Klas – som tycker dieseln sotar för lite.
23 juli, 2010 kl. 16:13 #203865KvarnisDeltagareEfter lite 10 års jubileum där brux bilen strulade på vägen ner…så vart jag lelle less på allt vad bilar heter…
Att jobba en vecka och en veckas semester gör underverks för arbetslusten 😉
Nu har jag bestämt mig för att riva ur topparna och fräsa dom för kammarna jag har.
I dag fick jag för mig att ge brux bilen en översyn då den strulade.
Så blir turbo byte till en MD321T, autronic sm4 pnp , 800ccs spridare, 4-1 grenrör, sprit mappning. Bör räcka till ~450bhp
Om jag får sålt mina bromsar så får den ärva K-sport brosmarna från Ra’n då den nog behöver större än 330mm 😉 😀Så nu ser jag fram i mot Kinnekulle och få piska lite bana med vardags bilen,
ser ju inte så just att hinna klart RA’n tills dess.23 juli, 2010 kl. 17:35 #203877MatsDeltagareDe e som vi säger på jobbet. Det är skillnad på folk och folk.
Kvarnis kollar över bruksbilen lite snabbt och trimmar den mer än de flesta gör på forumet. O de gör han med vänsterhanden lite sådär medan han bygger på lekbilen, ja jösses.Keep upp the good work grabben. Hoppas på att få se RA:n live nångång när man kommer över.
23 juli, 2010 kl. 18:17 #203866KvarnisDeltagareNja inte använda jag bara vänster handen, jag passade dock på att sänka några kalla 😀
Men f-n så besvärligt det var att skruva i orginal bil, nu kommer man ju i håg varför det var så trevligt att bygga om 😀23 juli, 2010 kl. 18:23 #203907GilarskiDeltagareGrymt jobbat Kvarnis, följer ditt bygge 🙂
3 september, 2010 kl. 09:30 #203894BodyshotDeltagareDags för lite motivation, kvarnis vad händer med bilarna, hur funkar logistiken, ge oss nått!
4 september, 2010 kl. 10:19 #203867KvarnisDeltagareNja har fixat lite med brux bilen sen har det varit lite mycket på jobbet efetr semestern, kom just hem Stockholm.
Tror jag ska fixa avacs en uppsättning av de avacs toppar jag har liggandes.
Blir trevligare register med dom.4 september, 2010 kl. 21:01 #203886STIredDeltagareNja har fixat lite med brux bilen sen har det varit lite mycket på jobbet efetr semestern, kom just hem Stockholm.
Det är helt rätt, brukskossorna ska inte försummas heller :).
/r
5 september, 2010 kl. 08:29 #203895BodyshotDeltagareVad är det för ballt som händer med bruksbilen då?
5 september, 2010 kl. 11:59 #203868KvarnisDeltagareNja inget specillet, den fick ärva 8kolv oken, skivor med bells, en MD321T med 4-1 grenrör och en autronic sm4 pnp har monterats.
Har även spridare och en kolfiber twin plate som ska monteras sen blir det lite sprit mappning 😀9 september, 2010 kl. 11:14 #203872bowserDeltagareNja inget specillet, den fick ärva 8kolv oken, skivor med bells, en MD321T med 4-1 grenrör och en autronic sm4 pnp har monterats.
Har även spridare och en kolfiber twin plate som ska monteras sen blir det lite sprit mappning 😀vad tippar du i effekt ?
9 september, 2010 kl. 11:43 #203896BodyshotDeltagarevad tippar du i effekt ?
Jag googlade turbon och den skulle palla 400-450bhp vetinte vad det motsvarar i svenska men borde väl ge 500+ med spritmappning?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.