• Detta ämne har 22 svar, 1,914 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av Motin.
Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    griml0ck
    Deltagare

Min gnisslade förrut när det var kallt men sen jag gjorde 5k mila servicen så har det slutat. Dom gjorde alla möjliga små fix med bilen så jag är riktigt nöjd :9.

hogmark
      Deltagare

Drar man åt remmarna för hårt så kommer spännhjulet som är fäst på en förlängningsarm att luta framåt och skava emot en kåpa. Detta ger ett liknande ljud som remgnissel.

/Hogis

Motin
        Deltagare

Gnisslet kvarstår.. Har testat o det verkar som att gnisslet försvinner när jag trycker ner kopplingen.. helskumt ! Ändå så låter det som generator eller remgnissel av nåt slag .. himla jobbigt o irriterande

Turbonauten
          Deltagare

>Gnisslet kvarstår.. Har testat o det verkar som att gnisslet
            >försvinner när jag trycker ner kopplingen.. helskumt ! Ändå så
            >låter det som generator eller remgnissel av nåt slag .. himla
            >jobbigt o irriterande

Då kan det vara urtrampningslagret. Då borde det bli tyst så fort du trycker lätt på kopplingen. Du behöver inte ens frikoppla helt, utan bara belsta lagret genom att trycka ner pedalen 1/4 typ.

Motin
            Deltagare

Tack Emil, vad kostar ett sånt lager och är det svårt att byta ?

Turbonauten
              Deltagare

Jag har för mig de är rätt dyra till GT:n. Typ 1500:-

Jag har aldrig bytt nåt, men växellådan måste då ner i alla fall.
                Så nog tar det lite tid alltid.
                Det finns nog andra här som vet bättre.
                Och låt nån som kan sånt där lyssna först innan du ev. börjar riva bilen.
                Kanske bör man byta hela kopplingen när man ändå är där och pillar.

SecretAgentMan
                Deltagare

Urtrampningslager brukar inte låta “pipigt” – det blir mer ett rasslande/skorrande ljud.

Och ja lådan måste ned, tror att tryckplattan på kopplingen måste ned med.

/J

Motin
                  Deltagare

o #### det lät riktigt skoj ….. 🙁 !

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.