Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #527
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Jag vill kanske påstå att det är mindre risk för angrepp på insidan när man tar bort skräpsamlaren. 😉

      Vad gäller vilken massa som skall användas – ramla in på Mekonomen och förklara vad du skall göra så hjälper de dig. 😀

      /J

      #38520
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Jag antar att du menar den skyddslisten som sitter på hjulhusets kant. 🙂
        Den är bara påträdd, och sitter fast med en bult nere vid bakkanten på kjolen.
        Plocka bort, maskera, pensla på lämplig tröskelskyddsmassa för att skydda lite mot den värsta skitspruten.

        /J

        #38521
        Manor
        Deltagare

          …mina ser väldigt sorgliga ut. Jag har fått dem utbytta en gång på garantin, men de ser lika trista ut igen.

          Jag vet att många har tagit bort dessa. Främsta anledningen verkar ha varit närkontakt av tredje graden vid byte av däck/fälgar.

          1. Hur sitter de fast, krävs det något verktyg…eller är plastlisten bara fastklämd?

          2. Hur rostskyddar man på lämpligaste sätt efteråt för att det inte ska börja rosta?

          3. Ni som redan tagit bort denna plastlist…hur ser det ut? Har det börjat att rosta?

          mvh Mats N

          #38522
          Manor
          Deltagare

            Finns det något tips om ett bra rostskyddsmedel att använda? Jag antar att man även ska pensla/spruta på rostskyddsmedlet på insidan där listen är instucken…annars lär det väl börja rosta av den anledningen!!?

            mvh Mats N

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.