Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14831
    Twala
    Deltagare

      Min Impreza -96:a har ju inte världens mest upphetsande inredning, plast plast och plast… Som på dem flesta japsar.

      Tänkte därför lacka till den lite, i samma mörkblå kulör som bilen, undrar dock lite ang detta…

      Är det någon annan som har gjort detta själv?
      Var fick ni tag på lacken, och grundade ni plasten först?

      Tacksam för svar.

      /Tobbe

      Hodie mini, cras tibi.

      #153712
      meshwolf
      Deltagare

        Jag har ett minne av att foliatec hade sådana färger. Bilsport gjorde något reportage om någon som hade byggt en gul 240 med gul inredning i för ett bra tag sedan.

        /pärra

        #153713
        Twala
        Deltagare

          Är det ingen här som har färgmatchat sin inredning, har ju sett det på Imprezor förr…

          Och en liten förklaring, det är INTE vinylen jag ska lacka utan “plastramarna” till “luftspjällen” mm. Låsning vad gäller namnen 😉

          Borde inte det gå med typ vanlig hobbylack, om man hittar den i rätt kulör…

          / Tobbe

          Hodie mini, cras tibi.

          #153711
          Palm
          Deltagare

            Demobilen hos Bil & Marin utanför Borås var lackad rallyblå på alla paneler.
            Det såg jävligt bra ut! De hade plockat loss de som skulle lackas och lämnade
            till en lackerings firma(bil lackerare) som lade en primer mellan plasten och
            bil lacken och sedan klarlack på det så färgen blir tålig mot repor osv.

            / Palm

            #153714
            Twala
            Deltagare

              Var väl ungefär så jag också hade tänkt att göra, bara det att jag skulle blåsa dem själv 😉

              Så det är alltså Primer plus vanlig billack som gäller då… synd bara att billack är så BILLIG…

              Som sagt, det kostar att ligga på topp 😉

              /Tobbe

              Hodie mini, cras tibi.

              #153715
              ExOrdis
              Deltagare

                Du behöver vinylfärg och den är asgiftig. Mask är ett måste om du överhuvudtaget kommer över färgen (förbjuden i Sverige sedan många år).
                Kanske är det lättare idag med EU.
                Det räcker nog med att tvätta rent panelen med någon bra fettlösande kemikalie innan målning.

                /K

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.