Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5064
    Froilan
    Deltagare

      Trodde jag hade köpt rallyfälgar 15″ av prospeed men när jag mätte visade de sig vara 16″ liksom originalfälgarna. Jag vill inte ha 205/50×16 som vinterdäck. Dessutom är de svindyra. Var finns det 15″ fälgar att köpa? Det börjar bli bråttom.

      #70100
      Subbarist
      Deltagare

        Det undrar jag med! villka Mille Miglia fälgar är det som passar?
        Läste även att nån hade TSW Alipne, både Advanti Racing Star och IMAGE har utgått från sortimentet. Vilka ALU fälgar är det som passar på 99-00??? Tacksam för ett snabbt svar.

        Subbarist javisst!

        #70101
        Froilan
        Deltagare

          Kommer just från min lokala däckhandlare Däckia. Enligt honom hade 15″ fälgar till VW Golf IV Audi TT mm samma mått och offset som 16″ fälgarna till Impreza GT årsmod. 99 och 00. Körde in bilen lät montera av ett hjul satte på Golf-fälgen, märket IMAGE femekrars alufälg pris ca 850 kr. Passade med ett par mm till godo. Behöver sätta på centerring vid hjulnavet och balansvikter som måste sättas på fälgens ytterkant. Några åsikter om detta? Själv tycker jag detta verkar snudd på för bra att vara sant och undrar varför ingen nämnt eller känt till detta tidigare.

          #70098
          Dawn
          Deltagare

            LAST EDITED ON Nov-01-02 AT 11:58AM (GMT)
            Compomotive har 15″ rally fälgar.
            Jag kör på sådana. Om jag inte minns fel, heter dom TH1

            /Dawn

            http://smilies.networkessence.net/contrib/ruinkai/FIREdevil.gif
            Min nya växellåda är helt underbar!
            I’m alive and kicking!

            #70102
            Bobbo
            Deltagare

              Jag har läst på forumet och i mailinglistan att frigången mellan fälg och broms blir så liten att man riskerar att få en liten sten som fastnar därimellan.
              Är det nåt man behöver oroa sig för eller händer det lika ofta som man vinner 13 mille på lotto? 😀

              #70099
              jossi
              Deltagare

                Hej vet en som har 15″ Speedline Safari fälgar till salu dom har suttit på
                Impreza , fälgarna finns i GBG ring han (Mats 0706-381162)

                MVH

                Jossi

                #70097
                Toni
                Deltagare

                  >Körde in bilen lät montera
                  >av ett hjul satte på Golf-fälgen, märket IMAGE femekrars alufälg pris
                  >ca 850 kr. Passade med ett par mm till godo. Behöver sätta på
                  >centerring vid hjulnavet och balansvikter som måste sättas på fälgens
                  >ytterkant. Några åsikter om detta? Själv tycker jag detta verkar snudd
                  >på för bra att vara sant och undrar varför ingen nämnt eller känt till
                  >detta tidigare.

                  Det är nog du som inte läs tillräckligt noga på forumet bara…:
                  —————————————————————–
                  6. “RE: 15″ fälgar”
                  Nov-26-01, 05:41 PM (GMT)

                  Köpte mina Image 15″ hos Vulkis i Täby med Goodyear UG 185/65.
                  De marknadsfördes hösten 2000 som “vinterfälgar”. Fanns då med bultmönster för Impreza. Enda saken att tänka på är att de vid balanseringen sätter vikterna så att de inte sedan går emot bromsoket. Det blir nämligen endast ca 5-7 mm som de går fritt. Körde hela förra vintern i Sthlm och på landsvägar utan problem med dessa fälgar.
                  Toni

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.