SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor plocka bort returen..

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2051
    deegan_
    Deltagare

    Har en polare som kör cosworth som tyckte att min nya kärra
    dumpade töntigt och föreslog att jag skulle plocka av returslangen
    från dumpen och plugga hålet som blir över..

    Han hade tydligen gjort det på sin bil redan på vägen hem från tyskland
    efter köpet för “han stod inte ut utan dumpljudet”

    Kan man göra så eller är det en korkad ide?

    tack på förhand pojkar.

    /Johan

    #48964
    Mange
    Deltagare

    Det låter som en dålig idé. Då luften kommer gå tillbaka till turbo och det mår den inte bra av. Kör med returslangen på!

    /Mange

    #48958
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Ingen bra ide, standarddumpen kommer att läcka en hel del när du inte är på övertryck, pga att det är en enkelkolvsrackare med en mjuk fjäder.

    Skippa det – vakuumproblem suger. 😉 😀

    /J

    Banträffsansvarig SSI
    Stolt ägare till Silverpilen

    #48959
    hogmark
    Deltagare

    LAST EDITED ON Feb-18-03 AT 08:55AM (GMT)
    FAN SAM ! Jag tänkte ju svara 🙂
    Så han du först…

    Plugga hålet i slangen och lämna dumpen öppen.
    Kanske inte heller så bra idé.
    Då luften som bli över går direkt in i luftintaget, efter luftmassmätaren.
    ECUn tror att luften (trycket som bli över) redan finns till godo.
    Och ger då motorn en för fet blandning.
    Som i sin tur resulterar i större bensinförbrukning och dålig motorgång, lite beroende på körstil och exemplar till exemplar.

    /Hogis

    Ps. Jag har faktiskt kört med en Forge atmosfärisk dump ett tag.
    Märkte ej av någon ökad bensingförbrukning, men jag körde mest E4a till å från jobbet, å då laddar ju inte turbon från å till på samma sätt. Ds.

    #48965
    Mange
    Deltagare

    ohh.. Jag var nog lite för trött när jag svarade.. Trodde han skulle plugga igen båda hålen..

    Skönt att det är fika nu så man får i sig lite starkt svart kaffe 🙂

    Hogmark – Vilken års modell har du på din bil?

    /Mange

    #48960
    hogmark
    Deltagare

    Det var en 00a.

    Haha, jag visste inte heller om han skulle plugga dumpen 🙂
    Men kom fram till, att så dum är Ingen !

    /Hogis

    #48966
    deegan_
    Deltagare

    Åhh.. klart att det inte är själva dumpen jag tänkte plugga..
    Kanske skrev lite dum(p)t…
    Men då vet jag..låter slangen vara kvar..

    Hogis va var det för Forge dump? Lät den bra?

    tjena

    /johan

    #48967
    deegan_
    Deltagare

    OBS det är fortfarande en 00:a Hogis 😛

    #48961
    hogmark
    Deltagare

    Har den kvar i nån låda faktiskt 🙂

    En Forge atmosfärisk… passade direkt på ICn.
    Nypris tro jag va 3.000, har kvittot kvar.

    Fjädern är hårdare än i originaldumpen.
    Så när man släppte efter fullt gaspådrag så lät det pssssccccht.
    Och när man släppte efter lätt gas, så studsade fjädern lite, och lät mer som en häst som frustade… Men den lät som fan !!!

    Och bilen gick bra för mig, även om jag vet att andra haft problem med öppna dumpisar på -00:orna

    /Hogis

    #48962
    hogmark
    Deltagare

    Tur för DIG !
    …att jag inte haft en -98a och du köpt en -00a !?! 🙂

    Haha, skall köpa en Audi A6 -98a nu… V6 å fwd.
    Kommer nog att kännas segt !

    /Hogis

    #48968
    deegan_
    Deltagare

    Jaså det har du? x(he he
    Räknar med ett kraftigt rabatterat pris på den då:-)…..

    Maila el pm om du e sugen på att dumpa dumpen;-)

    Ciao!

    /Johan

    PS. Betänk att med ådi–ingen Bright-knapp..DS

    #48963
    hogmark
    Deltagare

    Kanske skall montera in en brightis då 🙂

    Ja, jag vet… sorry.
    Men vad skulle jag fått extra om jag gav med dumpen vid bilköpet !? nada.

    Har kvitto på 3.000kr, och den är mindre än 1 år gammal.
    Men det skall vara livstids garanti på dom dumparna.

    Har även blåa stänkisar med klips. Nypris 600kr inkl klips.
    OSKURNA, dvs inte dom som Anders hade på innan !
    Jag orkade aldrig montera dom.

    Åsså har jag ju ett K/N filter (använt 2-3 veckor) (nypris ca 1.400 inkl rengöringssats)
    , men rekomenderar inte att ha det på om du inte skall mappa om bilen, för jag tog bort det just för att turbon laddade ojämt med det på.

    Är du intresserad kan du ju dra ett mail och ge bud.
    Annars kommer de ut under “Säljes” med bilder nån gång inom snar framtid.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.