jag tog ner min växellåda idag för att byta packbox till ingående axel(den som syns i översta bilden till höger)..men när jag fick ner den insåg jag att man var tvungen att dela lådan för att byta den…tänkte höra om det är svårt att ta isär lådan?något man ska tänka på? eller är det bara att dela på skiten?
Dela på bara. Förutom alla bultar som håller ihop den sitter även ett par styrpinnar som ska knackas ut. Du hittar dem säkert. Sen får man ta och knacka isär lådhalvorna med hammare och en skruvmejsel förslagsvis. Jag fixade inte dra isär halvorna för hand, de satt ihop som fan, utan fick som sagt banka isär dem. Fick banka rätt ordentligt dessutom.
Var bara lite försiktig när du drar isär det hela så att du inte pajar packningen som sitter runt hålet där axelstumparna som sticker ut från lådan(de som går in i drivaxlarna) går igenom.
När du sätter ihop allt sen se till att den lilla styrpinnen som sitter där lagren sitter hamnar i det lilla hålet på utsidan lagren, annars kommer käcka den lilla pinnen när du skruvar ihop allt igen.
/r