Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1830
    subandre
    Deltagare

      Jag undrar en sak?PÅ motornord hittade jag ett Linksystem för 11.000kr ,nu är det så att om jag moddar med avgas ,filter och en dump samt ett chip ifrån Motornord vad är det då egentligen “Linken” gör som inte Motornord gör när dom mappar efter chipningen? Undrar en som bara har varit med en månad drygt i All Wheel Drive heaven…
      See you out there!!! Subban i Frölunda

      #47084
      OzO
      Deltagare

        Motornord mappar inte. Dom säljer Linken med standard/default map från Possum Bourne. Och den mappen kan man använda till…. inget! Den är direkt olämplig att köra med!
        ______________________________________________
        http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of… Cr@p! http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif
        “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

        #47083
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Standardmappen i Linken är ENBART för att få igång bilen och börja mappa den….att köra med den är ingen bra ide (den går som ett lass skit…).

          Se till att få den mappad ordentligt.

          🙂

          /J

          Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

          #47090
          Evildead
          Deltagare

            Tror Motornord både säljer trimchip, alltså eprom lösningar, men förväxla inte detta med ett LINK som är en KOMPLETT ersättning av din ECU.

            Du skall definitivt välja LINK alternativt eller ta dig en kik på http://www.ecutek.com
            de har stora saker på G, skall bla mappa min original ECU hos dessa, de kommer sås måningom ut med programvara liknande LINK för PC och incar…och det e klart, kunna mappa om std ECU rockar eftersom den e bra mkt snabbare än LINK datorn plus att övriga funktioner bibehålles såsom felkoder mm….jaja
            babbel babbel

            #47092
            subandre
            Deltagare

              Ja Ja då börjar jag förstå lite,med tanke på att linka ger ett optimalt resultat,då är det väl ett nödvändigt ont. Nu är frågan vem skall då mappa rödingen efter ingreppet???Några tankar…

              Subban i Frölunda.

              #47088
              Kvarnis
              Deltagare

                DR.J….???!! 😉 😛 😀

                /Kvarnis

                #47093
                subandre
                Deltagare

                  Det låter väl bra ,jag undrar bara om du finns i närheten av Göteborg isåfall kan vi ju ordna det så…Jag får bara ha ett tag på mig “kanske i juni eller något sånt. Jag kommer väl ut på träffarna i sommar.Ha de Dr.J…..

                  #47089
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    LAST EDITED ON Apr-11-02 AT 08:47PM (GMT)
                    Dr.J aka.Secret Agent Man är en av de “berömda” i Västerås maffian
                    så du vet….. vart du ska ta bilen någonstans… 😀

                    /Kvarnis

                    #47085
                    GT_PG
                    Deltagare

                      😛 😛 😛

                      *host* Trollspeed *host* Unichip e bäst *host host host*

                      😀 😀 😀

                      vill ju inte skapa en massa krig här…
                      Link är kanske bättre i från vissa vinklar
                      men man måste väl ha laptop + tid + pengar + en massa annat… säkerligen

                      så för mig tex. så passar nog unichip bäst..

                      but …. Link = there is no end to the possibilities … eller 😉

                      #47091
                      Lasse
                      Deltagare

                        LAST EDITED ON Apr-12-02 AT 02:04PM (GMT)
                        Nu är ju inte jag direkt insatt det detta så jag skulle nog inte yttra mig. Men likt f-rbannat tänker jag göra det ändå. 🙂 Det finns väl en liten nackdel med Unichip och det är att man måste klippa kablarna till styboxen. Är ju lite synd om man av någon okänd anledning skulle vilja återställa den till originalskick. Men varför skulle man vilja det???

                        #47094
                        subandre
                        Deltagare

                          Jasså é dé inte du som e´Dr J,jag tänkte kika in på Dr J:s hemsida om en stund.
                          vart jag skall ta bilen vet jag inte ännu ,just nu är den inne på lackering av sidokjolar å dylikt.Jag syftade väl mest på att kila iväg på någon banträff eller liknande.Om ni har några fler tankar vart jag skall vända mig så maila mig gärna om detta.

                          #47087
                          doubleoseven
                          Deltagare

                            Även om du unichippar din bil kan du ersätta LMM med mapsensor, det kan dom fixa. Sen stoppar ju LMM luftflödet lite grann oxå, men det jag hörde från unichipparen på Elmia, var att den inte behövs tas bort förräns vid 350hk…men vafan, det måste ju ge bättre luftflöde även om man har 300hk kan man tycka!

                            RiB

                            #47086
                            ADDE.H
                            Deltagare

                              Än nackdel till är ju att unichip använder luftmassamätaren och dom har ju tendes att gå sönder med tex öppet luftfilter och även men atmofärisk dump.mvh Adde

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.