- Detta ämne har 15 svar, 3,002 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
3 april, 2006 kl. 11:51 #21872Janne248Deltagare
Presentation av regioner och regionsansvariga
Från och med idag, den 3 april, så har SSI denna regionsindelning och nedan följer en presentation av de ansvariga.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Norra_Norrland_Anders_Lefty_Wikstr_m.jpg Norra Norrland, Anders Wikström
Mobilnummer: 070-6845405
E-post adress: anders@impreza.seVarför handlade du en kokare?
Var trött på FWD och kände begäret att få KÖRA en riktig bil 🙂
Planer inför året med din kokare?
Sälja min nuvarande kokare och skall köpa en roligare (STi kanske ?)
Planer inför året som regionsansvarig?
Kommer att köra träffar för fulla muggar. I april börjar vi med grillträffar i inväntan på att gruset skall sopas bort.
Tips till andra regionsansvariga?
Kör hårt!
Rattlås eller bana?
Bana fullt ut.
Is eller konbana?
Eftersom att jag bor i norrland så måste jag ju säga isbana med rejäla däck. Men konbana skall man aldrig underskatta 🙂
Slutligen, vad önskar du mest nu?
Att någon subarufrälsting köper min enormt fina bil.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/S_dra_norrland_Jan_Kvarnis_Kvarnstr_m.jpg Södra Norrland, Jan Kvarnström
Mobilnummer: 070-6429933
E-post adress: jk@telia.comVarför handlade du en kokare?
Tja… handlade en Legacy först, pga 4WD+Turbo=KUL 😀
Hmm ska mappa Legacy’n, se till att regga STI-Ra’n, montera i den byggda motorn och få allt att lira… till att börja med.
Isträff, några träffar under sommaren på bl a Midlanda, beror på hur sugna medlemmarna är att åka en bit för en kopp sprit & en grillning kanske … en massa tjat 😉
Nä 😉
Rattlås eller bana?
JA!
Is eller konbana?
IS, Kokar’n ä vinter bil
Tja, att nån tvålar dit alla EVO’s så vi får tyst på dom ;)… och rejäl en SSI FESThttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/V_rmland_Dalarna_Jan_Erik_janne248_Sj_din.jpg Värmland|Dalarna, Jan-Erik Sjödin
Mobilnummer: 070-6445524
E-post adress: janne.sjodin@gmail.comVarför handlade du en kokare?
Föräldrarna har kört Subaru länge, så det var klart att första bilen blev en liten Subaru. Bilintresserad som man är så sneglade man på lite motorstarkare alternativ. Testade en Legacy Turbo 1994, rolig att köra som tusan. Så det blev en GT i slutet på 2000. Sedan är det som man säger, historia!
Har just nu fixat en lackbehandlning hos BVS, Västerås. Väghållningsuppgradering genom Whiteline och RE070 (PSE-“däcken”) är också klar. Så nu blir planen att använda bilen. Konbana, Superstage med mera,
Ett par konbaneträffar, en mindre en större, kanske lite Le Mans go-kart. En träff per månad är mottot.
Använd de verktyg vi har, BBS’en, maila medlemar och kalendern.
Rattlås eller bana?
Bana!
Is eller konbana?
Konbana!
Att det skall bli sommar!http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/V_ster_s_Daniel_daniel83_Nilsson.jpg Västerås, Daniel Nilsson
Mobilnummer: 070-6445524
E-post adress: daniel83@impreza.nu eller cyber_dj666@hotmail.comVarför handlade du en kokare?
Anledningen till att jag handlade kokare var därför att jag fick åka med kokare på sommaren och då blev jag väldigt förvånad att den hade väldigt bra väghållning redan från fabriken. Samt att man satt skönt i stolarna. Sen när det blev vinter så följde jag med till Kolsva och tittade samt körde med min gamla bil då. Sen fick jag åka med en kokare som hade isdäck. Efter det så var det klart att jag skulle ha en kokare.
Lite plastpynt, kanske bättra på väghållningen lite till, kanske en Tek2- eller Tek3-mappning hos JRM.
Kommer bli lite varierande aktiviteter. Krokvägskörning, minigolf, bowling, gokart, m.m.
Ha hemliga saker ibland på schemat. Berätta inte i förväg vad ni ska göra. Utan låt det bli en överraskning. Få medlemmarna i regionen att komma med förslag på vad dom vill göra. Kanske göra något med regionen i närheten.
Rattlås eller bana?
Gillar faktiskt bana mer än rattlås. Men det blir väl lite rattlås i sommar.
Is eller konbana?
Båda är lika roligt.
Att det blir sommar så man får sätta på finfälgarna.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Stockholm_Micke_mrwalle_Wallman.jpg Stockholm, Micke Wallman
Mobilnummer: 070-4413020
E-post adress: azabraza@hotmail.comVarför handlade du en kokare?
Gick i nybilstankar och provkörde en hel del bilar och fastnade för Imprezan, sen att man hade en Imprezatokig granne gjorde bara valet lättare.
Får se. Vill inte säga för mycket om planerna skulle skita sig. Men lite planer har jag.
Försöka få lite fart på Sthlms-regionen igen.
Skit i ungar och kärringar, lägg krutet på klubben 😉 Ojoj tänk om gumman läste detta, nej jag har inte så mycket tips att ge än men jag tar gärna emot.
Rattlås eller bana?
Första året blev det mycket rattlås men det har lagt sig nu, men det händer. Bana har jag inte så mycket erfarenhet av men det ska vi försöka ändra på.
Is eller konbana?
Varför välja.
En varm och lång sommar.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Stockholm_Jesper_jeppe_Wolf.jpg Stockholm, Jesper Wolf
Mobilnummer: 070-7936591
E-post adress: subba@bredband.netVarför handlade du en kokare?
Det gick inte att motstå en så rolig bil.
Bättre väghållning.
Få lite fart på Stockholmsregionen.
Hitta på något, det behöver inte vara mer än ett roadrally och en fika.
Rattlås eller bana?
Bana
Is eller konbana?
Båda
Vår Vår Vår!http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/G_tebrorg_Mats_Mats_Lindholm.jpg Göteborg, Mats Lindholm
Mobilnummer: 073-5522929
E-post adress: mats@impreza.nuVarför handlade du en kokare?
Egentligen skulle jag köpa en Corrado VR6 när jag flyttade till Sverige. I Finland är bilarna så mycket dyrare så jag hade aldrig tittat på Imprezan på allvar. Sen kom min bror med idén att jag skulle köpa en Impreza. Jag började titta runt lite på nätet och provkörde en blå GT 98 i 10 minuter. Hittade också impreza.nu-sidan som hade en massa nyttig info. Stämningen på forumet var också mycket god. Då visste jag att jag skulle ha en Impreza. I första skedet skulle den vara blå. Alla var ju blå men detta ändrade sig efter en stund och jag bestämde mig för en svart. Sen var det bara att hitta bilen och åka iväg till Luxemburg och hämta hem den.
Kokare nr 2 köpte jag därför att jag alltid tyckt 2-dörrarskarossen är den snyggaste imprezan som byggts. Att den hade en STI-motor och DCCD gjorde ju inte saken sämre. Och svart var den ju självklart.
Superstage, kanske nån mer konbana. Få ihop bilen snart så man kan köra med den. Flockning av instrumentpanelen och lite andra småsaker som skall fixas.
Få klart Go kart-turneringen i Gbg-regionen. Arrangera en konbaneträff i vår region. Försöka aktivera klubbmedlemmarna i Gbg-regionen. Få till några regionsträffar under sommaren som blir lite större. En vanlig regionsträff i Gbg brukar samla 4-5 bilar och det är lite lite.
Jag är ju relativt färsk inom detta så jag tar gärna emot alla tips som finns.
Rattlås eller bana?
Bana
Is eller konbana?
Konbana på is. Kan inte bli bättre.
Sommar och sol. Och ingen mer snö. Samt en uppsättning R-däck och riktiga bromsar.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/st_Jonas_Yonaz_hrling.jpg Öst, Jonas Öhrling(Tillförordnad. Permanent skall utses senare i vår/år.)
Mobilnummer: 070-6761584
E-post adress: jonas@impreza.nuVarför handlade du en kokare?
Subarus deltagande i WRC bidrog till att jag fick upp ögonen för Impreza. Under en banträff på Mantorp sprang jag på
SSI:are som visade sig vara riktigt trevliga. Beslutade att sälja min VW och köpa Impreza. En WRX inhandlades i februari 2003 vilket jag inte har ångrat någon gång.
Köpa ny 🙂 Sålde min kokare mars 2006.
Starta upp “Öst” och hitta någon som vill axla ansvaret som regionsansvarig.
Gör det oväntade, behöver inte alla gånger relatera till Impreza.
Rattlås eller bana?
Bana
Is eller konbana?
Konbana
En ny kokare.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Syd_Pasi_Pasi_k_Kauppi.jpg Syd, Pasi Kauppi
Mobilnummer: 070-6754389
E-post adress: pasi_k@impreza.nuVarför handlade du en kokare?
Har alltid kört japps men ville ha den ultimata jappsen, stod mellan EVO och Impreza.
Har gjort en del med den redan i vinter. Nya fälgar och däck. Lackat om lite skador. Bytt stereo.
Ska göra: Byta framruta. Laddtrycksmätare ska sättas i.
Försöka hålla ett par träffar.
Planerat in en i slutet av april med STCS.
Se om man kan köra nå´n konbana med.
–
Rattlås eller bana?
Bana
Is eller konbana?
Denna skåning hatar vintern så konbana.
Att våren ska komma så man kan lägga på sommarsulorna. Polera upp kokaren och äta en massa mil med den.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/reguppdelning.jpg Nya regionerna är som kartan visar till vänster.
Vi tackar de avgående för hjälpen och ett bra jobb, och gratulerar de nya som övertar rollerna!
Region Stockholm är den region som har flest medlemmar, därav följer att vi nu har två ansvariga.Kommentarer, önskemål, tankar och idéer – diskutera på ba’!
Mvh Styrelsen
3 april, 2006 kl. 19:23 #187023Janne248Deltagare57 visningar och inga kommntarer. Ni får skriva och diskutera, kommentera i tråden! 😉
Är nya indelningen bra? Vem tar över när Jonas får igång öst? Vad fixar Daniel för träffar? Blir det konbana i Göteborg?
Diskutera på ba’! Styrelsen vill gärna ha feedback!
3 april, 2006 kl. 20:13 #187020LegacyLarsaKeymasterVad trevligt att vi får skriva här, 😉
Tycker det var en bra upplägg, dock tycker jag att gävle borde tillhöra dalarna/värmlands regionen.
I övrigt så har jag inget att klaga på det ser bra ut.. 🙂
/Lars
3 april, 2006 kl. 20:43 #187028jrabergDeltagarejaha 🙂
ja men då så.
Attans vad klubben har blivit bra. Stanna upp och tänk tillbaka lite, ni som varit med ett tag 😀
Bara det att antalet aktiva körsugna på träffarna har ökat och fortsätter öka är ju kanon och bådar gott för framtiden när sonen ska ta över pappas slitna veteran-impreza.
Fler regioner tror jag på..sen måste jag säga att jag är lite nyfiken på vad sthlms micke har i siktet..och Varför har sthlm fått rosa färg 😉
meen det hör nog inte hemma här 😀-JR
4 april, 2006 kl. 14:47 #187030Mr WalleDeltagarevi är väl den ända regionen som är såpass trygga i vår manlighet att vi klarar av den färgen :* 😀
24 november, 2006 kl. 20:57 #187024Janne248DeltagarePresentation av regioner och regionsansvariga
Nu har vi haft denna nya regionsindelning sedan början på april. Dock så har det förändrat sig något vilka
regionsansvariga vi har så här följer en uppdatering!
Presentationen av de “sittande” är inte ändrad sedan april, men vi har två nya presentationer!http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Norra_Norrland_Anders_Lefty_Wikstr_m.jpg Norra Norrland, Anders Wikström
Mobilnummer: 070-6845405
E-post adress: anders@impreza.seVarför handlade du en kokare?
Var trött på FWD och kände begäret att få KÖRA en riktig bil 🙂
Sälja min nuvarande kokare och skall köpa en roligare (STi kanske ?)
Kommer att köra träffar för fulla muggar. I april börjar vi med grillträffar i inväntan på att gruset skall sopas bort.
Kör hårt!
Rattlås eller bana?
Bana fullt ut.
Is eller konbana?
Eftersom att jag bor i norrland så måste jag ju säga isbana med rejäla däck. Men konbana skall man aldrig underskatta 🙂
Att någon subarufrälsting köper min enormt fina bil.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/S_dra_norrland_Jan_Kvarnis_Kvarnstr_m.jpg Södra Norrland, Jan Kvarnström
Tja… handlade en Legacy först, pga 4WD+Turbo=KUL 😀
Hmm ska mappa Legacy’n, se till att regga STI-Ra’n, montera i den byggda motorn och få allt att lira… till att börja med.
Isträff, några träffar under sommaren på bl a Midlanda, beror på hur sugna medlemmarna är att åka en bit för en kopp sprit & en grillning kanske … en massa tjat 😉
Nä 😉
Rattlås eller bana?
JA!
Is eller konbana?
IS, Kokar’n ä vinter bil
Tja, att nån tvålar dit alla EVO’s så vi får tyst på dom ;)… och rejäl en SSI FESThttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Dalarna_V_rmland_Lars_LegacyLarsa_Linder.jpg Värmland|Dalarna, Lars Linder
Mobilnummer: 070-4166464
E-post adress: lars_linder@bredband.netVarför handlade du en kokare?
Hur gör man en lång historia kort? Det började med att en kusin till mig handlade en Legacy turbo(detta var 1996) och fick chansen att prova den. Sedan fanns det inga andra alternativ, och hittade mig en egen Legacy Turbo 1997, den hade jag fram till 2001, då jag bestämmde mig för att köra av vägen (SBS) så det var bara att hitta något nytt, redan då var man insyltad i klubben, så det fanns egentligen inte några alternativ, en impreza blev det, och den är fortfarande inte tillsalu..
Har precis fått den uppgraderad sgm steg 1, och nu får vi se hur länge lådan håller..
Att träffas och ha roligt, det behöver inte vara bilrelaterade träffar, utan att träffa varandra och umgås är det viktigaste.
Inte så här på rak arm..
Rattlås eller bana?
Jag håller mig på bana, motfråga, vad är roligast: Rexbosvängen eller E18 mellan Enköping och Stockholm..
Is eller konbana?
Is OCH Konbana!
Snö, tjocka fina isar och ett härligt subarugäng sladdandes runt på den! r!http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/V_ster_s_Daniel_daniel83_Nilsson.jpg Västerås, Daniel Nilsson
Mobilnummer: 070-4075080
E-post adress: daniel83@impreza.nu eller cyber_dj666@hotmail.comVarför handlade du en kokare?
Anledningen till att jag handlade kokare var därför att jag fick åka med kokare på sommaren och då blev jag väldigt förvånad att den hade väldigt bra väghållning redan från fabriken. Samt att man satt skönt i stolarna. Sen när det blev vinter så följde jag med till Kolsva och tittade samt körde med min gamla bil då. Sen fick jag åka med en kokare som hade isdäck. Efter det så var det klart att jag skulle ha en kokare.
Lite plastpynt, kanske bättra på väghållningen lite till, kanske en Tek2- eller Tek3-mappning hos JRM.
Kommer bli lite varierande aktiviteter. Krokvägskörning, minigolf, bowling, gokart, m.m.
Ha hemliga saker ibland på schemat. Berätta inte i förväg vad ni ska göra. Utan låt det bli en överraskning. Få medlemmarna i regionen att komma med förslag på vad dom vill göra. Kanske göra något med regionen i närheten.
Rattlås eller bana?
Gillar faktiskt bana mer än rattlås. Men det blir väl lite rattlås i sommar.
Is eller konbana?
Båda är lika roligt.
Att det blir sommar så man får sätta på finfälgarna.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Stockholm_Jesper_jeppe_Wolf.jpg Stockholm, Jesper Wolf
E-post adress: subba@bredband.netVarför handlade du en kokare?
Det gick inte att motstå en så rolig bil.
Bättre väghållning.
Få lite fart på Stockholmsregionen.
Hitta på något, det behöver inte vara mer än ett roadrally och en fika.
Rattlås eller bana?
Bana
Is eller konbana?
Båda
Vår Vår Vår!http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/G_tebrorg_Mats_Mats_Lindholm.jpg Göteborg, Mats Lindholm
Mobilnummer: 073-5522929
E-post adress: mats@impreza.nuVarför handlade du en kokare?
Egentligen skulle jag köpa en Corrado VR6 när jag flyttade till Sverige. I Finland är bilarna så mycket dyrare så jag hade aldrig tittat på Imprezan på allvar. Sen kom min bror med idén att jag skulle köpa en Impreza. Jag började titta runt lite på nätet och provkörde en blå GT 98 i 10 minuter. Hittade också impreza.nu-sidan som hade en massa nyttig info. Stämningen på forumet var också mycket god. Då visste jag att jag skulle ha en Impreza. I första skedet skulle den vara blå. Alla var ju blå men detta ändrade sig efter en stund och jag bestämde mig för en svart. Sen var det bara att hitta bilen och åka iväg till Luxemburg och hämta hem den.
Kokare nr 2 köpte jag därför att jag alltid tyckt 2-dörrarskarossen är den snyggaste imprezan som byggts. Att den hade en STI-motor och DCCD gjorde ju inte saken sämre. Och svart var den ju självklart.
Superstage, kanske nån mer konbana. Få ihop bilen snart så man kan köra med den. Flockning av instrumentpanelen och lite andra småsaker som skall fixas.
Få klart Go kart-turneringen i Gbg-regionen. Arrangera en konbaneträff i vår region. Försöka aktivera klubbmedlemmarna i Gbg-regionen. Få till några regionsträffar under sommaren som blir lite större. En vanlig regionsträff i Gbg brukar samla 4-5 bilar och det är lite lite.
Jag är ju relativt färsk inom detta så jag tar gärna emot alla tips som finns.
Rattlås eller bana?
Bana
Is eller konbana?
Konbana på is. Kan inte bli bättre.
Sommar och sol. Och ingen mer snö. Samt en uppsättning R-däck och riktiga bromsar.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/st_Henrik_Spike_Th_str_m.jpg Öst, Henrik Thåström
Mobilnummer: 070-2346444
E-post adress: Henrikthastrom@telia.comVarför handlade du en kokare?
Åkte tidigare saab och när kopplingen rasa för 2:dra gången var det färdigt! Ville ha 4WD turbo, sneglade åt cossiehållet men kom in på rätt spår 🙂
Köra så mkt som möjligt, ev handla krängare.
Pubkvällar och om vädret vill isträffar.
Ha kul!!!!!!
Rattlås eller bana?
Bana
Is eller konbana?
Is
Att isen lägger sighttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Syd_Pasi_Pasi_k_Kauppi.jpg Syd, Pasi Kauppi
Mobilnummer: 070-6754389
Har alltid kört japps men ville ha den ultimata jappsen, stod mellan EVO och Impreza.
Har gjort en del med den redan i vinter. Nya fälgar och däck. Lackat om lite skador. Bytt stereo.
Ska göra: Byta framruta. Laddtrycksmätare ska sättas i.
Försöka hålla ett par träffar.
Planerat in en i slutet av april med STCS.
Se om man kan köra nå´n konbana med.
–
Rattlås eller bana?
Bana
Is eller konbana?
Denna skåning hatar vintern så konbana.
Att våren ska komma så man kan lägga på sommarsulorna. Polera upp kokaren och äta en massa mil med den.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/reguppdelning.jpg Regionerna är fortfarande som kartan visar till vänster.
Vi tackar de avgående för hjälpen och ett bra jobb, och gratulerar de nya som övertar rollerna!Kommentarer, önskemål, tankar och idéer – diskutera på ba’!
Mvh Styrelsen
24 november, 2006 kl. 21:57 #187033IMPREZA FOREVERDeltagareHar ett förslag om att lägga gästrikland och dalarna i samma region.
Förslag på namn har jag
Region Gävle-dala
Tycker att det låter vettigt att ha så med tanke på
att det är mycket närmare.Mvh /Björn
http://www.garaget.org/?car=3641525 november, 2006 kl. 06:40 #187022BlockenDeltagare27 november, 2006 kl. 06:49 #187031Pasi_kDeltagareOBS nytt Nummer..
0735456791
Mvh Pasi.
27 november, 2006 kl. 07:14 #187029MatsDeltagareJa just det ja…
Nytt nummer till mig med. 0737-708682.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg9 juni, 2007 kl. 07:59 #187025Janne248DeltagareSedan årsmötet den 25/5 har vi en del nya asikten som regionsansvariga! Listen ser nu ut så här:
De ansvariga är nu:
Norra Norrland – Christoffer Sandström
Södra Norrland – Jan Kvarnström
Stockholm – Jesper Wolf och Johan Vikström (vice)
Västerås – Patrik Kjellvås
Värmland|Dalarna – Lars Linder
Öst – Henrik Thåström
Göteborg – Mats Lindblom
Syd – Pasi KauppiEn utförlig presentation kommer så fort svaren rammlar in på intervjufrågorna!
4 oktober, 2007 kl. 20:12 #187026Janne248DeltagareNu har vi haft denna nya regionsindelning ett tag och det verkar funka kanon. Mer fart i regionerna! Men mer kan vi!! Eller hur?!
Sedan årsmötet i maj så har vi dock nya regisar på några av posterna, så här följer en uppdatering!
Nya presentationen av alla regisar, dock så får jag be om ursäkt frågorna är ställda i maj, svaren har ramlat in mellan maj och nu … (eller inte alls)så … en del svar kanske är inaktuella.Presentation av regioner och regionsansvariga
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Norra_Norrland_Christoffer_Sasse_Sandstr_m.jpg Norra Norrland, Christoffer Sandström
Mobilnummer: 070-696 11 26
E-post adress: chr1st0ffer@hotmail.comVarför handlade du en kokare?
När jag såg Imprezan första gången visste jag att det var en sån jag ville ha. Efter första åkturen i en GT var jag såld.
EcuTek-mappning stundar. Sen ska det köras och förhoppnigsvis bli en bättre chaufför.
Vad vill DU åstakomma med din region detta år 2007-2008?
Först och främst värva medlemmar som är intresserade av diverse evenemang. Har dykt upp fler och fler Imprezor här i norr, försöker stanna och prata med alla och göra dem medvetna om SSI.
Eftersom jag är nybörjare på området tar jag gärna åt mig av tips från de äldre gardet.
Önskemål från dina regionsmedlemmar?
Förslag på aktiviteter från regionsmedlemmarna är aldrig fel. Sen får man gärna upplysa andra Impreza-förare som man stöter på om SSI och regionen i sig.
Om du inte rattar landsväg, vad gillar du mest, rattlås, bana, is eller
konbana?
Isbana, med konbana som stark tvåa. Har aldrig provat bana och rattlås är inte min grej.
Att sommarvärmen håller i sig och att resan till Södertälje går
smärtfritt.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/S_dra_norrland_Jan_Kvarnis_Kvarnstr_m.jpg Södra Norrland, Jan Kvarnström
konbana?
Slutligen, vad önskar du mest nu?http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Dalarna_V_rmland_Lars_LegacyLarsa_Linder.jpg Värmland|Dalarna, Lars Linder
Mobilnummer: 070-4166464
E-post adress: lars_linder@bredband.netVarför handlade du en kokare?
Ja den frågan är lite invecklad, det började som de flesta (iallafall de gamla rävarna) vet med en Legacy Turbo (därav smeknamnet) planerna var givetvis att få den att gå duktigt bra på krokiga vägar, dock kom en avkörning ivägen, och något nytt skulle inhandlas, någon nyare legacy turbo än -94 fanns inte att tillgå, och jag ville inte börja om med rostlagning igen, så jag satsade på något nyare, jag hade bra folk som hjälpte mig i rätt riktning och hittade en MY00a som införskaffades 2001, och inga planer till försäljning finns inte (om ingen slänger upp äckligt mycket pengar, så kan disk. tas).
Det här året (2007) blev lite avhugget (sisådär ett halvår..) med en fotskada, men lite mätare i bilen ska in. och sedan kanske lite vax på den åxo. Ska inte sticka under stolen med att jag även fått en till växel att köra på, dock har jag inte hunnit testa den ännu…
Försök med några aktiviteter, kanske något ihop med grannregionerna, men annars en fikadag i månaden.
Inga för tillfället.
konbana?
Jag rattar det mesta, men is är alltid trevligt, även i en gokart…
Detta men man också säga: så här.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/V_ster_s_Patrik_K.jpg Västerås, Patrik Kjellvås
Mobilnummer: 073-3225522
E-post adress: patrik_kjellvas@hotmail.comVarför handlade du en kokare?
Hade länge gått och sneglat på min chefs Impreza GT -99:a och efter att ha kört den så visste jag vad jag ville ha, så jag köpte den av honom 🙂
Köra så mkt som möjligt, utvecklas som förare och göra mindre modifieringar så som bromsar, avgassytem och väghållning.
Få mera snurr på regionen, knyta nya medlemmar till klubben och ha trevligt ihop.
Håll/Öka kontakten med andra/närliggande regioner.
Fler evenemang, inte bara däckssparkande
konbana?
Konbana och iskörning (med fulldubb – ej förverkligad än) tävlar om 1:a placeringen, resterande saker kommer som god tvåa.
Ett par nya sommardäck med tillhörande 17′ fälgar … och så fred på jorden =)http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Stockholm_Jesper_jeppe_Wolf.jpg Stockholm, Jesper Wolf
E-post adress: subba@bredband.net
Varför handlade du en kokare?
konbana?
Slutligen, vad önskar du mest nu?http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Stockholm_Johan_Griml0ck_Wikstr_m.jpg Stockholm-Vice, Johan Wikström
Mobilnummer: 070-3982968
E-post adress: griml0ck3d@hotmail.com
Varför handlade du en kokare?
Tyckte det verkade som en rolig bil.
Tuna in den så den känns bra på bana/konbana.
Att vi har sjukt kul och alla vill flytta till stockholm sedan 🙂
Vi är alla människor? 🙂
Köra med huvet.
konbana?
Allt utom rattlås.
En riktigt kall vinter.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Fr_getecken.jpg Göteborg, Magnus Johansson
Mobilnummer: ???-???????
E-post adress: johansson_magnus74@hotmail.comVarför handlade du en kokare?
konbana?
Slutligen, vad önskar du mest nu?http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/st_Henrik_Spike_Th_str_m.jpg Öst, Henrik Thåström
Mobilnummer: 070-2346444
E-post adress: Henrikthastrom@telia.omVarför handlade du en kokare?
Åkte tidigare saab och när kopplingen rasa för 2:dra gången var det färdigt! Ville ha 4WD turbo, sneglade åt cossiehållet men kom in på rätt spår 🙂
Köra så mycket som möjligt.
Att försöka träffas minst en gång per månad .
Kör hårt.
Kom med bra ideer.
konbana?
Is alla dagar i veckan!
Att vi får bra väder nere i Emmaboda.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/Syd_Pasi_Pasi_k_Kauppi.jpg Syd, Pasi Kauppi
Mobilnummer: 073-5456791
Det stod mellan en EVO och en Kokare , fast evona var vanligare då. Ljudet är grymt.
Forsätta avända den dagligen. Koppling kan behövas bytas under -08
Försöka jobba på som föregående år.
Ni sköter det helt prima.
Forsätt komma på våra träffar.
konbana?
SUPERSTAGE !!!
Semester igen.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album399/reguppdelning.jpg Regionerna är fortfarande som kartan visar till vänster.
Vi tackar de avgående för hjälpen och ett bra jobb, och gratulerar de nya som övertar rollerna!Kommentarer, önskemål, tankar och idéer – diskutera på ba’!
Mvh Styrelsen
4 oktober, 2007 kl. 22:57 #187021LegacyLarsaKeymasterTjusigt jobbat Janne!
/Lars
11 oktober, 2007 kl. 09:18 #187032MariaimprezaGTDeltagareMagnus vafan.. om inte du skickar in lite fakta gör nån annan det 😉
Maria
Audi is teh ####!!
5 juni, 2011 kl. 22:06 #187034MäkiDeltagareÅåååh….. Södra Norrland? Räknas jag dit? Vad händer här? Dalarna är ju mer lockande, men någon mil bort…
Ååh.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.