Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1145
    locko99
    Deltagare

      Ska inhandla en impreza till vinter tänkte jag! Blir klart sommarbil med! 🙂

      Men vad är skillnade i prestanda m.m på t.ex

      Impreza WRX -01
      http://www.blocket.se/vi/9811854.htm?ca=20_s

      Och

      Impreza GT -00
      http://www.blocket.se/vi/9179777.htm?ca=15_s

      Även skillnad på GT -99 och -00 motages gärna!

      Tackar på förhanda!

      //Matte

      #42788
      IMPREZA FOREVER
      Deltagare

        Prova och Skriv prestanda i söken så får du nog svar det finns mycket skrivet där.
        ____________________________
        BROOOOOOOOOOMTCHH
        GT-00

        #42777
        simo
        Deltagare

          Jag tycker helt klar att du ska köpa en WRX01

          Lycka till med köpet!

          /U

          #42785
          Chewie
          Deltagare

            Prestandan motormässigt är det ingen skillnad på i princip, däremot är det mer vikt i WRXen då det blev en mer “rejäl” bil med säkerhet och så.

            Annars får du nog lite mer “bil” för pengarna med WRXen.
            mer bus och rolig körning med GTn.

            Om man tittar på annonserna så skulle jag nog tagit WRXen, det känns mer seriöst och den har rullat mindre.
            GTns bild känns inte seriös, McDonalds påse på bilen, vad mer har stått på den?

            Sen vore det trevligt med en till silvrig WRX, det finns inte så många av den. Mest blått…..

            Det är kul att vara annorlunda 🙂 🙂

            #42789
            locko99
            Deltagare

              Dock så finns den typ ingen annan blå impreza där jag bor… 😉 å dom blåa är NAJS! Men på måndag eller tisdag kollar jag på

              http://www.blocket.se/vi/8870614.htm?ca=20_s

              Och

              den gråa

              http://www.blocket.se/vi/9811854.htm?ca=20_s

              Så får vi se priset får avgöra! Men skiljer det 20k imellan så blire någ tusan den silvrige WRXen….Lite mer cash än jag tänkt men rätt mycket mer bil med!

              Fler tips?

              Mvh /Martin

              #42783
              tendency
              Deltagare

                Köp old school! (Jag är inte aaaalls partisk ;))

                Jag tyckte inte att GT-annonsen verkade oseriös, även om han kunde ha haft en Bättre bild. Tycker det mer ser ut som en godispåse? Och det skadar väl inte lacken?

                Impreza GT sedan 1999

                #42790
                locko99
                Deltagare

                  Jadå är man en WRX -01 nu då.

                  Tyvär blire lite dyrare än jag tänkt då den ska servas å behöver nya bromsar… 😉

                  //Martin

                  #42780
                  frippe
                  Deltagare

                    Jadå är man en WRX -01 nu då.Tyvär blire lite dyrare än jag tänkt då den ska servas å behöver nya bromsar… ;)//Martin

                    smart köp, du gjorde helt rätt!

                    😀

                    /F

                    #42791
                    locko99
                    Deltagare

                      Jadå är man en WRX -01 nu då.Tyvär blire lite dyrare än jag tänkt då den ska servas å behöver nya bromsar… ;)//Martin

                      smart köp, du gjorde helt rätt!:D /F

                      Svårt att veta… 🙂

                      Men om tank mätaren visar halv tank å tripmätaren vissar 11mil så har man haft rätt kul?

                      Hur länge håller grejerna om man kör så? 😉

                      //Martin

                      #42786
                      Chewie
                      Deltagare

                        Det är att jämföra med en iskörning nästan, blev det den silvriga mao?

                        Du ska kanske ta det lite lugnt och lära dig köra bilen riktigt, passa på att åka på konbaneträffar och iskörningar. Det är som en drog, hehe 🙂 🙂

                        Se till att få den servad hyffsat snart så du vet att bilen mår bra!

                        #42797
                        hellman
                        Deltagare

                          Vart kan man köpa uppgraderings turbo samt intercooler aggregat i svergie/ Usa för bra priser? =)

                          Tack för svar

                          #42792
                          locko99
                          Deltagare

                            Det är att jämföra med en iskörning nästan, blev det den silvriga mao?Du ska kanske ta det lite lugnt och lära dig köra bilen riktigt, passa på att åka på konbaneträffar och iskörningar. Det är som en drog, hehe 🙂 🙂 Se till att få den servad hyffsat snart så du vet att bilen mår bra!

                            Jo visst blev det den silvrige…Och servicen ska göra omgående!

                            Men hur fan ska man kunna köra snällt?! tanke vissa 1/4 å bilen har rullat 15mil? ;( 3L per mil….Det kostar när det smakar….

                            Mvh /Martin

                            #42787
                            Kniven
                            Deltagare

                              Hur f*n kör du då? Knappast nå isar att åka på nu.! Efter en hel dag på konbana så har min aldrig dragit över 1.45 liter milen.

                              Du lär ska ha hyfsat tung högerfot!

                              //Jocke – http://www.garaget.org/Ekcoj

                              #42793
                              locko99
                              Deltagare

                                Körde 5mil landsväg idag med bara lite gasande… 🙂 sluta med 42L på 19mil… ~2,2l/mil

                                Och jag många polare som provåkt… 😉

                                En sån här bil ska la användas/köras å inte åkas?

                                Mvh /Martin

                                #42781
                                Mats
                                Deltagare

                                  På lördag kan du pröva på lite konbana med den nya bilen. Vi kör på Vårgårda flygfält från kl 10.00 tills vi inte orkar mer.
                                  Kolla under träffar, där finns anmälningstråd och info.

                                  Mats GBG
                                  Regionsansvarig Göteborg

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.