› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Problem efter motortvätt
- Detta ämne har 9 svar, 1,899 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 4 månader sedan av
BaDaniel.
-
FörfattareInlägg
-
3 juli, 2002 kl. 18:48 #1879
Raffe
DeltagareKolla alla kontakter och smörj med fuktdrivande medel (5-56), sedan kan du nollställa engine check lampan tror jag, någon som vet?
/Raffe
En person som inte har något i sitt liv som han skulle kunna dö för har ingen rätt att leva.3 juli, 2002 kl. 19:00 #47545Phoenix
Deltagaredet låter nästan som om luftmängdsmätaren tagit stryk 🙁
3 juli, 2002 kl. 19:33 #47546Raffe
DeltagareDet är väl bara att kortsluta dom två svarta kablarna under instrumentbrädan 2 långa och två korta blink = LMM.
/Raffe
En person som inte har något i sitt liv som han skulle kunna dö för har ingen rätt att leva.3 juli, 2002 kl. 19:56 #47549BaDaniel
DeltagareVilka kablar och vart kommer det att blinka?
Tack på förhand!
Mvh Daniel
4 juli, 2002 kl. 08:28 #47547Raffe
DeltagareJag har inte gjort det själv men samma grej har kommit upp en gång tidigare och då var det LMM:n som hade pajat, jag vet att det finns folk som vet vilka sladdar det är…SAM eller nån….kommer ihåg att Evildead gjorde detta….
/Raffe
En person som inte har något i sitt liv som han skulle kunna dö för har ingen rätt att leva.5 juli, 2002 kl. 16:20 #47550BaDaniel
DeltagareBilen bestämde sig för att sköta sig exemplariskt idag men jag ska snart ut och åka lite till så vi får väl se…
Tackar Ordis för den snabba hjälpen, utan Deltadaschen hade jag fått spruta hela motorn med 5-56 i stället för bara knacksensorn…
Mvh Daniel
Ps: Ordis, passar fjäderbensstaget?
10 juni, 2004 kl. 18:40 #47542ExOrdis
Deltagare>Vilka kablar och vart kommer det att blinka?
>
>Tack på förhand!
>
>Mvh Danielhttp://www.batauto.com/Subaru.html
Ut och kolla genast!!
Ses på åsen.
10 juni, 2004 kl. 18:40 #47543ExOrdis
DeltagareJahapp, det var den knäppaste knacksensor jag stött på…
Fungerar ibland, åhh vad kul med intermittenta fel. NOT! x(
Läge att byta ut den + eventuellt kablage snarast./K
10 juni, 2004 kl. 18:40 #47544ExOrdis
DeltagareAndreas tog det i sin bil, det saknades! 😉
Jag PM:ade dig Andreas tel.
Du Daniel, en fundering, vet du om det staget passar i bak?
Det skulle vara intressant….Kjell med ”rallybucklad” högersida.
10 juni, 2004 kl. 18:40 #47548BaDaniel
DeltagareGjorde imprezan blank och fin idag, både innvändigt, utvändigt + en försiktig motortvätt.
Först var det inga problem men efter varmkörningen när jag ska kliva på lite mer händer det i stort sett ingenting, lite hack, hack och sen kommer den ganska långsamt.
Kör försiktigt hemmåt när check engine lampan plötsligt blinkar till för att senare börja lysa konstant.Ngn som har en idé om vad som kan ha hänt?
Det känns som att den missar en burk under acceleration men får det kontrollampan att lysa?
Mvh Daniel
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.