SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Problem i gen!!! motor elektronik, blir så jäkla les

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Mumin
    Deltagare

va fan mer garanti grejjer 😛 passa på nu, ny låda, opps ej felet 😛

Fricke.w
      Deltagare

Då var man tillbaks med glada nyheter 😀 i onsdags hade tjejen bilen som vanligt, då jag alldrig tar den till jobbet (jag jobbar på ett pappersmassa bruk) ringer hon mig strax före lunch och säger att de är nå fel på bilen, va fan i gen tänker jag, hon säger att den låter som en traktor, ja på vilket viss då säger jag då? ja de kan hon ju så klart inte svara på, även fast jag frågar om ljudet kommer i från motor eller avgas eller liknande, så fatar hon inte ett jota, är ju ett under att hon vet vart motorn sitter i alla fall, säger åt henne att kolla oljan i motorn då i alla fall till att börja med, då frågar hon om hon ska starta bilen först :+ nej älskling gör för fan inte de, får i alla fall någon som hjälper henne med att kolla de, och de var i sin årdning, då far ju tankarna runt i huvet efter som hon inte kan säga vart ljudet kommer i från, är de vevstakslager eller likande, börjar bli kallsvetig där ett tag, men säger åt henne att starta bilen i gen ändå, och hörs tydligt i telefon att de är avgas som låter 🙂 så ringer nyboms och säger att hon är på väg, väl där konstateras att en muter på avgas vid downpipe är lös, och nu till finalen, efter åtdragning av muter, blir bilen tyst så klart, men även missljudet har försvunit 😛 så helt otroligt, något som jag alldrig tror att de skulle vara, på grund av de skärande metalisca ljudet, var hellt enkelt en avgas läka, ja menar man har ju haft avgas läkage för och behöver ju inte vara ingenjör för att avgöra vad de ljudet kommer i från, men de här ljudet har jag alldrig kunnat ens gisat på avgas, så är så jäkla lycklig att de var så simpelt :7 over and out en lycklig subaru ägare 😀

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.