› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Problem me Advanti Spring 18
- Detta ämne har 8 svar, 1,022 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av
MittX.
-
FörfattareInlägg
-
18 juli, 2007 kl. 10:20 #5733
MittX
Deltagare225/40/R18 gäller det och en GT -00
Köpte ett par nya fälgar för ett tag sen och montera och var glad, körde ut från gården och det skrapa i skärmkanterna nått så kopiöst! så åkte och bytte stötdämpare (orginal) och dom bak var rätt sleetna så när dom nya monterades så går det bättre att köra me bilen, men tar fortfarande i lite i vissa hålor! går i stort sett bara att köra 3 pers i bilen innan det tar i vänster bak, ska säga att det är bara bak det tar i. Hjulet går emot den där lilla kanten som går innåt i hjulhuset (en liten kant på ca: 2cm innåt, kan fixa bild om det behövs)
skärmen skär sönder hjulet lite typ där däcktexten stårgjorde likadant på min Volvo 240, men då slipa ja bara ner kanten, men palla att göra det me denna bilen ;(
ingen som har nån lösning eller nån som haft samma problem?
18 juli, 2007 kl. 11:09 #74950specialized
Deltagare225/40/R18 gäller det och en GT -00Köpte ett par nya fälgar för ett tag sen och montera och var glad, körde ut från gården och det skrapa i skärmkanterna nått så kopiöst! så åkte och bytte stötdämpare (orginal) och dom bak var rätt sleetna så när dom nya monterades så går det bättre att köra me bilen, men tar fortfarande i lite i vissa hålor! går i stort sett bara att köra 3 pers i bilen innan det tar i vänster bak, ska säga att det är bara bak det tar i. Hjulet går emot den där lilla kanten som går innåt i hjulhuset (en liten kant på ca: 2cm innåt, kan fixa bild om det behövs)skärmen skär sönder hjulet lite typ där däcktexten stårgjorde likadant på min Volvo 240, men då slipa ja bara ner kanten, men palla att göra det me denna bilen ;( ingen som har nån lösning eller nån som haft samma problem?
Summa – summarum är väl helt enkelt att du köpt fälgar med fel ET
alternativt för breda däck eller rentav en kombination av bägge.
Kollade på dina bilder och den såg ju inte låg ut heller så det verkar ju inte vara det som är problemet.Byte av stötdämpare borde inte påverka att det skrapar i nämnvärt, då det är fjädern och inte dämparen som bestämmer höjden på bilen 🙂
Prova sökfunktionen och sök så får du se vad andra åker med 🙂
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉18 juli, 2007 kl. 12:04 #74945SecretAgentMan
DeltagareJupp, så blir det när man blir pålurad saker som inte passar, alt. inte kollar upp först vad som går/inte går.
Rulla skärmkanterna bak (och här tar man hjälp av folk som vet vad de gör om man inte är sugen på att byta skärmkanter inom kort), och ta att det kommer ta i fram under hårdare körning, eller bit i det sura, sälj och köp något som passar.
/J
18 juli, 2007 kl. 12:32 #74951.zip
DeltagareAtt slipa bort kanten är aja baja. Besiktningmännen ger avslag på sånt 🙁
Det som går att att du rullar/valsar skärmkanterna, men det är inte heller gratis.
//.zip
18 juli, 2007 kl. 13:32 #74947MittX
Deltagarehar hört det där me att valsa skärmkanterna… men typ breddar man bilen lr bara ”viker” man in kanten? vet ett ställe i Borås som sysslar me sånt
18 juli, 2007 kl. 13:34 #74946SecretAgentMan
DeltagareMan brukar vika in kanten, och samtidigt så knuffar man ut dem lite på en gång, rätt gjort blir det snyggt, och utan lackskador.
/J
18 juli, 2007 kl. 15:56 #74948MittX
Deltagarekanske lika bra att åka förbi firman och höra va dom säger om saken!
18 juli, 2007 kl. 18:05 #74952hermelinen
DeltagareDu köpte dom av mig, och jag hade inga sånna stora problem som du verkar ha, hoppas det löser sig iaf.
19 juli, 2007 kl. 09:34 #74949MittX
DeltagareDu köpte dom av mig, och jag hade inga sånna stora problem som du verkar ha, hoppas det löser sig iaf.
vet att ja köpte dem av dig!
det är inga stora problem bara det att man inte kan köra full bil och om man ”stöll” kör lite så brukar det ta i när man svänger.
det ja funderar på är varför det tar i vänster bak bara.
ska tillägga att det nöter ytterst lite på däcket, men det är ju inte bra det förstår ja… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.