SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Problem med AC

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    gotte51
    Deltagare

Jag har problem med min AC. Chansar på att någon annan här på forumet kanske har varit ut för samma på problem och kan guida mig lite 🙂

När jag kör med bilen och startar Ac:n så funkar den som den ska, dvs den blåser kall luft 😉 , men efter ett tag så slår den ifrån och sedan slår den till och sedan ifrån igen och håller på så tills man stänger av Ac:n. Bilen känns som den stryps när den håller på och slår till och från hela tiden. Någon som känner igen detta?

Tack på förhand Mvh Johan

Manor
      Deltagare

Japp, i mitt fall så uppträdde min AC sig precis på samma sätt när min bil var ny. Det visade sig att AC:n var överfyld på gas. Jag fick instruktionen att släppa ut lite gas i taget tills fenomenet inte uppstod igen. Varje gång den började rycka/hacka/slå till och från så fick jag parkera och ”lufta” den lite. Därefter köra vidare igen…osv osv. Det finns dock två ventiler, och jag kommer inte ihåg vilken av dem man skulle ”lufta”…om det nu är identiskt samma problem som jag hade.

mvh Mats N

gotte51
        Deltagare

Ok men det har fixat sig nu då Mats?

Lika bra jag tar bilen till Subaru verkstaden så ska de ta en koll på det.

Manor
          Deltagare

Ok men det har fixat sig nu då Mats?Lika bra jag tar bilen till Subaru verkstaden så ska de ta en koll på det.

Ja, efter ett antal ”luftningar” så fungerade AC:n bra.
            Egentligen så verkar ingen/få verkstäder känna till så mycket om AC:n. Det verkar vara speciella firmor som har denna kompetens, och när det gäller den gas som fylls på så tror jag även att det behövs någon form av licens eller liknande för att få utföra detta arbete.

Jag fick tipset om att tömma ut gas av Kjell Rosenholtz, som jag handlade bilen av 1999. Han hade själv kontakta en AC-firma.

mvh Mats N

gotte51
            Deltagare

Fick hem bilen från verkstaden igår. De kom fram till att det var fel på en givare. Denne givaren slår ifrån AC:n när man accelerera för effekt vinstens skull. Tydligen vart det fel på denne. Men tro det eller ej, nu funkar ac:n (peppar peppar)!!!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.