Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1540
    rny034
    Deltagare

      Hej hej jag har fått problem med min ac på min gt -00. Den hade bara slutat funka efter att ha stått över en helg. Vi åkte på semester ca 25 mil o det var varmt så acn var igång hela tiden o vi va glada för att det var kallt o skönt i bilen. Sen när helgen hade gått o vi skulle åka hem var vi inte lika nöjda eftersom min ac hade valt att lägga av.

      När jag trycker in ac knappen är det enda som händer att lampan lyser grönt i själva knappen , ingen reaktion i motorrummet. Vi har felsökt lite o märkte att det inte kom nån ström till ac-relät. Nån som har nån ide om vad det kan vara?

      Mvh Mathias

      #45503
      challe
      Deltagare

        kollat säkringen…

        #45501
        Palm
        Deltagare

          Är det på matningen till tillslaget du inte har någon signal?

          Har varit med om att just relät brann på en saab men har du ingen kräm fram till det så kan ju felet ligga ändå tidigare, kanske i acpanelen i bilen?

          #45505
          rny034
          Deltagare

            Japp 🙂 har kollat säkring nr 17 lr vilken det nu va o provat att byta den ifall, men ingen skillnad. Vi tog ur säkringen o mätte o då fick vi ström…

            #45506
            rny034
            Deltagare

              Vi märkte att relät inte drog så vi tog bort det o mätte o då märkte vi at tdet inte fanns nån ström fram till det. Provade att mäta på min kompis impreza o han hade ström. Verkar ju som om jag har ström fram till säkringsboxen iaf men vet inte riktigt hur kablarna går där bakom. Får väl bli att börja plocka ner instrument panelen o försöka följa strömmens väg mot relä boxen.

              #45502
              Palm
              Deltagare

                Det finns trådar med länkar till sidor där bla elsheman finns att läsa men hittar den inte just för tillfället men sök lite, det blir nog enklare att ha schemat till hands om du ska felsöka.

                #45507
                rny034
                Deltagare

                  Jag sökte lite igår men hittade inget då heller. Får ta o söka vidare lite senare o kanske gå in för det lite mer så går det nog bättre. 🙂

                  #45504
                  challe
                  Deltagare

                    Här har du en skitbra verkstadsmanual
                    http://www.imprezive.com/ftp/Verkstadsmanual%20-%2099-00.zip

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.