Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35970
    Fronix
    Deltagare

      Detta verkar ju var ett vanligt problem med Subaru och jag börjar bli oehört irriterad. Jag har bytt MAF, Lambda, Katt (200 cell) och svetsat om upipen då packningen inte alltid höll ordenligt så det blev tjuvluft. Nu är den riktigt tät men ingeting hjälper. Lambda och HC värdet är det aldrig några fel på med Co är fruktansvärt högt.

      Har kollat så att motorn mår bra i övrigt och jag hittar inga fel, motorn går bra.. Jag behöver bara att värderna är okej i 10 minuter under besikningen men det kvittar vad jag gör. Blandar 50/50 och kör den varmare än solen innan vi kollar värderna.

      Är det någon som har något tips? Sista utvägen är att köra den till någon duktig subaru verkstad (tips?) och be dom bara lösa problemet..

      Värden:
      Co 2500: 1.5
      Co : 1.3

      #288694
      Fladric
      Deltagare

        Har du bytt olja och stift? 🙂 kan ibland påverka rätt mycket!

        #288695
        Fronix
        Deltagare

          Har du bytt olja och stift? 🙂 kan ibland påverka rätt mycket!

          Oljan byter jag regelbundet och stiften bytte jag i somras, har även kollat stiften och inga konstigheter där heller :/

          #288690
          Pubbe
          Deltagare

            Jag hade samma problem med min Forester turbo -99, det hjälpte inte att byta fullflödes kat, slutade med att jag bytte till original LMM & Lambda och vips så var värdena helt perfekta.

            Skickat från min F3112 via Tapatalk

            #288696
            Fronix
            Deltagare

              Jag hade samma problem med min Forester turbo -99, det hjälpte inte att byta fullflödes kat, slutade med att jag bytte till original LMM & Lambda och vips så var värdena helt perfekta.

              Skickat från min F3112 via Tapatalk

              Kan vara värt och testa, måste bara få tag på en original lambda

              #288689
              Kvarnis
              Deltagare

                Korrekt lambda är viktigt.
                Importcarparts.co.uk borde ha

                #288691
                Turbovin
                Deltagare

                  Icke original funkar sällan på just lambdasonder.

                  #288697
                  Fronix
                  Deltagare

                    Korrekt lambda är viktigt.
                    Importcarparts.co.uk borde ha

                    Osäker på om den finns eller ej, hittar bara denna

                    #288692
                    Christian S
                    Deltagare

                      Osäker på om den finns eller ej, hittar bara denna

                      den du länkar till är till en forester, den här är till impreza 2.0 wrx & sti 01-05 https://importcarparts.co.uk/parts-info?id=4822&cat=96&sub=183&sec=349&var=47&dc=0&gen=&searchKey=&searchPart=

                      #288698
                      Fronix
                      Deltagare

                        den du länkar till är till en forester, den här är till impreza 2.0 wrx & sti 01-05 https://importcarparts.co.uk/parts-info?id=4822&cat=96&sub=183&sec=349&var=47&dc=0&gen=&searchKey=&searchPart=

                        Jaha det fanns där under, sökte men deras sök verkar dålig. Tackar d—0.o—b

                        #288693
                        Christian S
                        Deltagare

                          det är lättare att hitta det man ska ha om man går in på bilmodellen.

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.